Pytanie Konkursowe III/2

Polish translation: III/2

19:08 Mar 1, 2004
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / Konkurs
German term or phrase: Pytanie Konkursowe III/2
Dziœ limeryk "samczo-³owiecki" (taka sobie dygresja do konkursu ³owieckiego na en) :)

Es war eine Dame in Dorsten
die hatte am Leib lauter Borsten.
Nach der Schonzeit im Mai
gab ihr Gatte sie frei
zur Jagd in den städtischen Forsten.

Schobert & Black

http://www.lyriks.de/lyriks/display.php?id=130866f0e640fe550...

I dla niegjermañców:

W Dorsten ¿y³a kiedyœ babka,
której ca³e cia³o pokrywa³a szczecina.
W maju po zakoñczeniu okresu ochronnego
jej ma³¿onek
zg³osi³ j¹ do odstrza³u w lasach pañstwowych.

Nic wiêcej nie napiszê, bo po ostatnich limerykach jeszcze ze œmiechu dyszê!!

PS. W niektórych z Was straszny leñ drzemie... Dla askera (i 4 kudozów) potraficie w necie znaleŸæ wszystko - ³¹cznie z definicj¹ zgrzeb³a drutowanego spiralnie do produkcji cholew z amalgamatu, a definicji limeryku to co, nie by³o?? Wstyd!!

Nic wiêcej nie napiszê, bo po ostatnich limerykach jeszcze ze œmiechu dyszê!!

Regulamin konkursu jest tu:
http://www.proz.com/topic/18906
SATRO
Poland
Polish translation:III/2
Explanation:
jak to było? tłumaczenie powinno mieć coś wspólnego z oryginałem? ;)

Kiedyś pewna kobieta w Dorsten
szczyciła się ciała zarostem,
mąż świnia i wał
odstrzelić ją chciał,
i dama dziś jest już kompostem.


--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-03-01 19:40:28 GMT)
--------------------------------------------------

zmiana kosmetyczna (czyli po depilacji):

Kiedyś pewna kobieta w Dorsten
szczyciła się ciała zarostem,
mąż świnia i wał
odstrzelić ją dał,
i dama dziś jest już kompostem.
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Żyry w 4-osobowym składzie*:

1. Stanisław A. Trojanowicz (przewodniczący)
2. (...)** (...)**
3. (...)** (...)**
4. (...)** (...)**

* Skład żyry uległ od wczoraj zmianie (równowaga pci jest zachowana - 2+2)
** Ustawa o ochronie danych osobowych

Odbywszy posiedzenie (wirtualne i nie) w dniu 03.03.2004 ogłasza co następuje:
Pierwsze miejsce: limeryk autorstwa LimOnki
Drugie miejsce: limeryk autorstwa NowEvy (bo jest po prostu fajny) i właściwie wszystkich uczestników, bo nie ukrywam, że w każdym mi się coś podobało...

Punkty otrzymuje tym samym LimOnka obejmując wraz z Leffem pierwsze miejsce w rankingu z sumą 4 punktów...

W Warszawie rosła pewna limOnka,
co uważała "Facet to stonka!"
Więc pewien facet, świnia i wał,
co bardzo dogryźć limOnce chciał
jął ją nazywać teraz Lee MĄTWkA!!

PS. Mam nadzieję, że nikogo nie skrzywdziłem wyborem, ale tak jak mówię nie chcę być zbyt subiektywny i dlatego właśnie żury. Rozkład głosów był 3 do 1.
PPS. Strasznie trudne to ocenianie :(

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5limeryk dla owłosionych
*eva*
4 +3Moja wersja
Alina Brockelt
3 +3III/2
Agnieszka Hayward
3 +3III/2
A_Lex
4 +1debiut nr 2
Agnieszka Socha
4 +1III/2
Anna Bittner
4 +1Odpowiedź na Pytanie Konkursowe III/2
leff
1 +3III/2
lim0nka
3ona owłosiona
Monika Trojanowska
2 +1niżej
Jerzy Czopik


Discussion entries: 6





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
niżej


Explanation:
W dorsteńskiej mieścinie
na westfalskiej nizinie
była sobie babka, co swe ciało miała
w szczecinach cała,
więc po ochronie majowej małżonek
do ostrzału ją zwolnił i zabrał pierścionek

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: œwinia, nie ma³¿onek! ¿eby zabraæ i pierœcionek? ;) // bo z tego lasu mo¿e uda³oby jej siê jakoœ uciec, ale jak nie spieniê¿y pierœcionka, to za co biedaczka bêdzie ¿y³a?
52 mins
  -> Widzisz, co Ciê najbardziej ubod³o - pierœcionek. A jednak kobiety to materialistki

16 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
III/2


Explanation:
jak to było? tłumaczenie powinno mieć coś wspólnego z oryginałem? ;)

Kiedyś pewna kobieta w Dorsten
szczyciła się ciała zarostem,
mąż świnia i wał
odstrzelić ją chciał,
i dama dziś jest już kompostem.


--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-03-01 19:40:28 GMT)
--------------------------------------------------

zmiana kosmetyczna (czyli po depilacji):

Kiedyś pewna kobieta w Dorsten
szczyciła się ciała zarostem,
mąż świnia i wał
odstrzelić ją dał,
i dama dziś jest już kompostem.

lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 44
Grading comment
Żyry w 4-osobowym składzie*:

1. Stanisław A. Trojanowicz (przewodniczący)
2. (...)** (...)**
3. (...)** (...)**
4. (...)** (...)**

* Skład żyry uległ od wczoraj zmianie (równowaga pci jest zachowana - 2+2)
** Ustawa o ochronie danych osobowych

Odbywszy posiedzenie (wirtualne i nie) w dniu 03.03.2004 ogłasza co następuje:
Pierwsze miejsce: limeryk autorstwa LimOnki
Drugie miejsce: limeryk autorstwa NowEvy (bo jest po prostu fajny) i właściwie wszystkich uczestników, bo nie ukrywam, że w każdym mi się coś podobało...

Punkty otrzymuje tym samym LimOnka obejmując wraz z Leffem pierwsze miejsce w rankingu z sumą 4 punktów...

W Warszawie rosła pewna limOnka,
co uważała "Facet to stonka!"
Więc pewien facet, świnia i wał,
co bardzo dogryźć limOnce chciał
jął ją nazywać teraz Lee MĄTWkA!!

PS. Mam nadzieję, że nikogo nie skrzywdziłem wyborem, ale tak jak mówię nie chcę być zbyt subiektywny i dlatego właśnie żury. Rozkład głosów był 3 do 1.
PPS. Strasznie trudne to ocenianie :(

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  *eva*: tak, druga wersja bardziej logiczna ;) // a kto tu nie jest? ;D
30 mins
  -> ja jestem pocz¹tkuj¹cy limerykopisarz... ;)

agree  Alina Brockelt: Najbardziej podoba mi siê wers nr 3... ;-)
2 hrs
  -> dziêki, te¿ mi siê spodoba³o ;o)

agree  Agnieszka Hayward: zgadzam siê z Alin¹. wers nr 3 jest miodziuchny
1 day 5 hrs
  -> dziêki :) chocia¿ raz mi siê uda³o ;)

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Moja wersja


Explanation:
Pewn± Pani± z Białowieży,
co się jej włos na piersi jeży,
oddał w maju do odstrzału
bez żadnego ceremoniału
własny mężu¶: łowczy Jerzy

Wszelkie podobieństwo do rzeczywistych osób i zdarzeń przyadkowe ;-)



Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: rewelacja! :)
2 mins
  -> Dziekuje! Bardzo mi mi³o, te¿ mi siê podoba ;-)

agree  *eva*: łowczy Jerzy ;D dobre!
11 mins

agree  Jerzy Czopik: Ja popieram, ale oddam tylko i wy³¹cznie cudze ¿ony :-))
43 mins

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
limeryk dla owłosionych


Explanation:
drugi raz kozie śmierć!

Pewna babka z Nowosata
Szczególnie była włochata
Na łowy! Nastał maj!
Rzekł mąż: W to mi graj,
Ubijta ją, bo pyskata!

(kawał był z niego psubrata)

;-D

*eva*
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alina Brockelt: Dobre!
0 min

agree  lim0nka: bomba limeryk! do kata! :)
3 mins

agree  A_Lex: no piêknie;)
56 mins

agree  Agnieszka Socha: extra :)
2 hrs
  -> Dziękuję wszystkim za oklaski ;o)

agree  Agnieszka Hayward: Piêknoœciowe!
3 hrs

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
III/2


Explanation:
Pewnego razu w Zielonej Górze
żyła kobieta z włosiem na skórze
w pięknym miesiącu maju
dał ją mąż do odstrzału
wolał to miast kupować jej róże.

Anna Bittner
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  *eva*: pięknie! bardzo dramatyczny limeryk ;)
13 mins
  -> dziêki wielkie

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Odpowiedź na Pytanie Konkursowe III/2


Explanation:
W Dorsten kobieta mieszkała,
Co sierścią bujną porastała.
Mąż się zesrożył,
Podanie złożył,
Żeby leśniczy dokonał odstrzała*.

* to nie błąd. To się nazywa licentia poetica ;-P

===
I łączę się w cierpieniu z Wielkim Bratem Organizatorem. Ci inni uczestnicy to faktycznie lenie są. Konkurs chcieliby wygrywać przy minimalnym nakładzie pracy własnej. Następnym razem to jeszcze pewnie zażądaja bazy do Tradosa.

leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: Nie za¿¹daj¹, jeno sami sobie bazy zrobi¹, coby Leffy po lasach goniæ O:
23 mins

neutral  Alina Brockelt: No nie wiem "odstrza³a" , nie brzmi zbyt poetycznie... ;-)
1 hr
  -> a 'œwinia i wa³' to poetycznie? A podoba³o Ci siê ;-P To nie erotyk ino limeryk

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
III/2
III/2


Explanation:
Pewna dama z Wołomina
miała ciałko jak szczecina.
Wnet, po latach certolenia,
mąż się zabrał do golenia.
Zgolił ją do kości, świnia.

A teraz ciut bliżej oryginału:

Pewna dama z okolic Bangkoku
miała szczecinę zamiast uroku.
Małżonek podrapany na całym ciele,
nie wytrzymał w majową niedzielę.
Charty i strzelby nasłał na nią w tym roku.

To może coś bardziej rytmicznego...?

Pewna dama z okolic Brześcia
kłuła zarostem nawet swego teścia.
Mąż wpadł w szał, ustawił muszkę
ze szczerbinką,jako pogróżkę.
I wypalił, ech, pech chciał...

Eeee, cóś mi nie idą limeryki...
To ja idę w takim razie spać.



Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Bittner: to ja tu wymiêkam, nad jednym siê wieki mêczy³am a ty od razu tyle!
10 hrs

agree  A_Lex: nie id¹?? one wprost wyp³ywaj¹ Ci spod klawiszy...;))
11 hrs

agree  Alina Brockelt: Pieknie!!!
1 day 17 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ona owłosiona


Explanation:
Żyła kiedyś sobie żona,
Cóż-gdy nazbyt owłosiona.
Więc ją mąż z litości puścił,
By odstrzelić babkę w puszczy.




Monika Trojanowska
Native speaker of: Native in PolishPolish

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
debiut nr 2


Explanation:
Pewna Pani spod Poznania,
owłosiona po kolana
już na odstrzał poszła w maju,
a mąż śpiewał w innym raju,
po wsze czasy Tyś ma Łania!

:) :)

Agnieszka Socha
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A_Lex: piêkny debiut nr2! ;)
57 mins
  -> och dziêkujê, a ba³am siê tak krytyki :)

47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
III/2


Explanation:
W Dorsten pewna dama
Sierść miała niczym lama
Więc wiosną małżonek
W okresie nagonek
Rzekł do niej: Radź se sama!

taki o!

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 28 mins (2004-03-01 20:37:18 GMT)
--------------------------------------------------

i wersja (coby mi nikt lenistwa nie zarzucał!)

Raz w Dorsten kobietka mała
Szczeciną porosła cała
Więc mąż ją porzucił
Do innej się zwrócił
Bo łowną zwierzyną się stała.

Ha, jakoś trzeba walczyć o wygraną, czyż nie?

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 44 mins (2004-03-02 10:53:16 GMT)
--------------------------------------------------

ok, to może jeszcze coś

częstochowsko-drastycznie:

Raz żona fest owłosiona
Chociaż nie miała ogona
W miesiącu maju
Przy leśnym ruczaju
Padła jak zwierz-zastrzelona.

;D

A_Lex
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 100

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  *eva*: brawo! ;D
15 mins
  -> no zachêcaj mnie, to jeszcze kilka tu rzucê..;)

agree  Alina Brockelt: Bardzo piêkny w±tek zdrady ma³¿eñskiej... ;-)
2 hrs
  -> a dziêkujê, to tak rodzinnie, wspólnymi si³ami..;))

agree  Agnieszka Hayward: wersja namber tri to je ono! :o)
1 day 4 hrs
  -> a, jak tak czasem siêdê i myœlê...;)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search