protecting trans-Atlantic relations while seeking concessions

Persian (Farsi) translation: حفاظت از روابط میان کشورهای دوسوی اطلس/فراآتلانتیک و در عین حال تلاش برای امتیازگیری/امتیاز گرفتن

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:protecting trans-Atlantic relations while seeking concessions
Persian (Farsi) translation:حفاظت از روابط میان کشورهای دوسوی اطلس/فراآتلانتیک و در عین حال تلاش برای امتیازگیری/امتیاز گرفتن
Entered by: Zeynab Tajik

08:15 Dec 30, 2018
English to Persian (Farsi) translations [PRO]
Government / Politics / expresion
English term or phrase: protecting trans-Atlantic relations while seeking concessions
European signatories to the JCPOA would attempt to tread a fine line between supporting the US and protecting trans-Atlantic relations while seeking concessions from the US in strategic non-oil areas affected by US secondary sanctions.
asal
Iran
حفاظت از روابط میان کشورهای دوسوی اطلس/فراآتلانتیک و در عین حال تلاش برای امتیازگیری/امتیاز گرفتن
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2018-12-30 08:20:13 GMT)
--------------------------------------------------

I think it may be better to say حفظ روابط.

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2018-12-30 08:22:23 GMT)
--------------------------------------------------

حمایت از آمریکا و حفظ روابط فراآتلانتیک و در عین حال، تلاش برای گرفتن امتیاز از آمریکا در حوزه‌های راهبردی غیرنفتی
Selected response from:

Zeynab Tajik
Grading comment
thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1صیانت از روابط فرا اطلسی و در عین حال تلاش برای امتیاز گرفتن
Parviz Rassouli
5صیانت از روابط با کشور آنسوی اقیانوس اطلس(آمریکا) ضمن گرفتن امتیاز از آن‌ کشور
Sina Salehi
5حفاظت از روابط میان کشورهای دوسوی اطلس/فراآتلانتیک و در عین حال تلاش برای امتیازگیری/امتیاز گرفتن
Zeynab Tajik
4محافظت از روابط میان اقیانوس اطلس در هنگام گرفتن امتیاز
Marjaneh Koohyar
4حفظ روابط فرا آتلانتیک و در عین حال کسب امتیاز
Shiva Aminoroaya


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
protecting trans-atlantic relations while seeking concessions
حفظ روابط فرا آتلانتیک و در عین حال کسب امتیاز


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2018-12-30 08:21:36 GMT)
--------------------------------------------------

trans-atlantic relations|روابط فرا آتلانتیک
http://journals.msrt.ir/rdsm_jarticle_list.php?slc_lang=fa&s...

Shiva Aminoroaya
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 8

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
protecting trans-atlantic relations while seeking concessions
حفاظت از روابط میان کشورهای دوسوی اطلس/فراآتلانتیک و در عین حال تلاش برای امتیازگیری/امتیاز گرفتن


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2018-12-30 08:20:13 GMT)
--------------------------------------------------

I think it may be better to say حفظ روابط.

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2018-12-30 08:22:23 GMT)
--------------------------------------------------

حمایت از آمریکا و حفظ روابط فراآتلانتیک و در عین حال، تلاش برای گرفتن امتیاز از آمریکا در حوزه‌های راهبردی غیرنفتی

Zeynab Tajik
Specializes in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 75
Grading comment
thank you

46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
protecting trans-atlantic relations while seeking concessions
صیانت از روابط با کشور آنسوی اقیانوس اطلس(آمریکا) ضمن گرفتن امتیاز از آن‌ کشور


Explanation:
در اینجا اروپا در واقع داره سعی می کنه علاوه بر حفظ روابطش با آمریکا از اونا که همون کشورهای آنسوی اقیانوس اطلس میشن امتیاز بگیره‌
که در خط اول اومده نشانه ی همینه که شما سعی می کنی بین دو تا هدفی که شاید با هم تضاد Tread a fine line تضاد هم داشته باشن هر دوشونو نگه داری و بشون برسی
اروپا در واقع در قبال اروپا سیاست هم خدا رو میخواد و هم خرما رو می خواد پیش ببره و سعیش بر اینه لینک های که آوردم هم به خوبی دو تا واژه ی ترنس آتلانتیک و ترد ا فاین لاین توشون توضیح داده شده



    https://dictionary.abadis.ir/entofa/t/transatlantic/
    https://www.google.com/amp/s/www.collinsdictionary.com/zh/amp/english/tread-a-fine-delicate-narrow-line-path
Sina Salehi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 92

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
protecting trans-atlantic relations while seeking concessions
صیانت از روابط فرا اطلسی و در عین حال تلاش برای امتیاز گرفتن


Explanation:
چرا فرا آتلانتیک؟ وقتی در فارسی فرا اطلسی را داریم. درست است که فرا آتلانتیک بیشتر استفاده شده ولی این به معنی درست تر بودن آن نیست و نمی تواند مجوزی باشد برای استفاده بیشتر از آن


    https://dic.b-amooz.com/en/dictionary/w?word=transatlantic
Parviz Rassouli
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sajad Mousavi
6 hrs

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
protecting trans-atlantic relations while seeking concessions
محافظت از روابط میان اقیانوس اطلس در هنگام گرفتن امتیاز


Explanation:
محافظت از روابط میان اقیانوس اطلس در هنگام گرفتن امتیاز

Marjaneh Koohyar
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search