vertalingen uitbesteden
Thread poster: An De Donder
An De Donder
An De Donder
Belgium
May 20, 2010

Een aantal maanden geleden heb ik mijn vertaalbureau opgestart. Ik ben echter zelfstandige in bijberoep, aangezien ik ook nog les geef. De laatste tijd krijg ik echter steeds meer vertalingen binnen. Daarom dacht ik eraan om een aantal vertalingen uit te besteden aan andere vertalers. Ik weet echter niet goed hoe dit boekhoudkundig te werk gaat en of dit wel winstgevend is.

Stel: ik maak een vertaling aan 0,10 euro per woord. De te vertalen tekst bevat 1000 woorden, waardoor ik dus
... See more
Een aantal maanden geleden heb ik mijn vertaalbureau opgestart. Ik ben echter zelfstandige in bijberoep, aangezien ik ook nog les geef. De laatste tijd krijg ik echter steeds meer vertalingen binnen. Daarom dacht ik eraan om een aantal vertalingen uit te besteden aan andere vertalers. Ik weet echter niet goed hoe dit boekhoudkundig te werk gaat en of dit wel winstgevend is.

Stel: ik maak een vertaling aan 0,10 euro per woord. De te vertalen tekst bevat 1000 woorden, waardoor ik dus 100 euro zou verdienen.
Indien ik deze vertaling zou doorgeven aan een andere vertaler/vertaalbureau die bijvoorbeeld 0,08 euro per woord vraagt, zou dit mij dus theoretisch gezien 0,02 cent per woord winst opleveren.

De voorgaande situatie houdt echter geen rekening met de te betalen belastingen. Kan ik die 0,08 euro per woord op één of andere manier als kost inbrengen in mijn boekhouding? En zo ja, waaronder valt dit dan? En blijft de hele zaak dan nog winstgevend?

Alvast bedankt voor de hulp!
Collapse


 
XX789 (X)
XX789 (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 19:54
English to Dutch
+ ...
Kosten verkoop May 21, 2010

Die 0,08 euro vallen gewoon onder kosten verkoop en zijn dus volledig aftrekbaar.