bonded status

Hungarian translation: vámeljárás alatt álló szállítmányok

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shipments under a bonded status
Hungarian translation:vámeljárás alatt álló szállítmányok
Entered by: Katalin Horváth McClure

09:52 May 8, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Law (general) / szállítmányozás
English term or phrase: bonded status
Kedves Kollégák!

A fenti kifejezés magyar megfelelőjének megtalálásához kérem szíves segítségüket.

Kontextus:
szállítmányozási szabályzat
"transport shipments under a bonded status"

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

Üdvözlettel

László


Szabó László

certified translator, English-Hungarian
specifications: law, accounting, finance, taxation, insurance
http://www.proz.com/translator/1068679

Tel.: +36-20-345-8702
Laszlo SZABO
Hungary
vámeljárás alatt álló szállítmányok
Explanation:
A kiegészítésként megadott teljes mondat alapján valószínűsíthető, hogy a bonded status ebben az esetben a szállítmányra vonatkozik.
A vámeljárások fajtáit a másik válaszomnál idézett referencia felsorolja, itt nem ismételném meg. A nemzetközi árufuvarozási és vámegyezmények keretében lehet a szállítmányokat ezen vámeljárások valamelyike alá vonni, és annak keretében kezelni (szállítani, vámraktárban raktározni, esetleg feldolgozni, stb - mondjuk itt feldolgozásról nem hiszem, hogy szó lenne).
Az árutovábbítási eljárás (egységes árutovábbítási eljárás, árutovábbítási vámeljárás néven is illetik) az, amelyben a TIR, T1 és hasonló dokumentumok fontosak, ezeket lásd itt:
http://hu.wiki.weblogtrade.eu/Közúti_fuvarozási_okmányok

Az ilyen vámeljárási engedélyekkel biztosíték letétele is jár (ez is olvasható a másik válaszomnál), és többek között az ilyen engedély meglétére utal a kérdéses szöveg első mondatának elején a felsorolás.

Tehát a szállítmányok esetén itt azt emelik ki, hogy ezek valamilyen vámeljárás alatt állnak, és ennek megfelelően kell őket kezelni.

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2011-05-09 07:49:41 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.teachmefinance.com/Financial_Terms/in_bond_shipme...
"In Bond Shipment -- An import or export shipment which has not been cleared by Customs and is transported, stored, or handled with security to the government provided by indemnity bonds."
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2vámeljárás alatt álló szállítmányok
Katalin Horváth McClure
4 -1vámgarancia keretében (-okmánnyal) végzett szállítmányozás
Katalin Horváth McClure
4 -1vámőrizet alatt / vámőrizetben lévő ..
Katalin Szilárd
3vámmentes státusz
Balázs Sudár


Discussion entries: 3





  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vámmentes státusz


Explanation:
Bonded Manufacturer


The bonded manufacturer---bonded factory---is a factory authorized by some governments for temporary duty free importation of materials in the production of export goods. Duties are collected when the goods are sold to the local market.

The bonded manufacturer could be located in an export processing zone (EPZ) or outside the EPZ. In the latter case, usually a customs inspector is stationed in the factory to monitor the activities.

Bonded status may be granted to manufacturers having excellent export records for a required number of years (three years usually) prior to the filing of application for bonded status. Bonded status offers the convenience of not paying cash for import duties and saves time in waiting for the refund of import duties when the manufactured goods are exported.

Ennek értelmében a tervek szerint az ESS International PLC egy Magyarországon bejegyzett közhasznú, az adózás területén számos kedvezményben (mint pl. ÁFA ill. vámmentes státusz) részesített vegyesvállalat lenne.

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen a választ.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Na de nem vámmentes, mert ki kell fizetni a vámot, csak nem a határátlépéskor, hanem később. És itt úgy tűnik, nem a gyártóról van szó, hanem egy szállítmányozó cégről.
1 hr

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
vámőrizet alatt / vámőrizetben lévő ..


Explanation:
http://www.bondsurety.ca/transportationbond.html

BONDED CARRIERS; LOGISTIC COMPANIES

As a general rule, suppliers prefer to do business with a "bonded" carrier. Suppliers understand that there is a prequalification and security screening process that the "bonded" carrier goes through with Canada Customs and the Bonding Company thus making them preferable business partners.

Once a carrier is registered with customs, they become "pre-approved" by customs to transport goods that are subject to being taxed. The "bonded" status also gives the carrier easy access at border crossings enabling carriers to meet delivery deadlines.

The carrier's responsibility is to account for the goods in transit. The mode of transportation of the goods is dependant on the type of bond required e.g Highway; Rail, Marine and Air. Bond limits are as follows: $5,000 minimum and $25,000.00 maximum for Bonded Highway Carriers – Rail, Marine & Air maximum $1 million.

http://online-konyveles.hu/Angol-magyar-szamviteli-penzugyi-...


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2011-05-08 12:14:42 GMT)
--------------------------------------------------

*

Szó sincs arról, hogy a status a vállalatra vonatkozna. A status az árura vonatkozik. Lásd bonded goods, itt speciell bonded shipments.
A shipments pedig szállítmányt/rakományt jelent. Erre vonatkozik a státusz.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2011-05-08 12:33:49 GMT)
--------------------------------------------------


**

http://online-konyveles.hu/Angol-magyar-szamviteli-penzugyi-...

vámőrizetben lévő áruk bonded goods

+

Üzleti nagyszótár

bond ->
2. vámőrizetbe ad/vesz

+

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lng1=en,hu&lang=...

Manufacturing Bond Scheme

I. Gyártási vámőrizet rendszer

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2011-05-08 16:04:27 GMT)
--------------------------------------------------

**

A vámgarancia vagy vámbiztosíték angolul guarantee. Viszont a goods held in bond az ugyanaz mint bonded goods, és itt vámőrizetet jelent, és maga a vámraktár!! (nem a szállítmányozó cég) kapja meg a státuszt a raktárban tárolt árukra. Tehát "transport shipments under a bonded status" -> olyan rakományok szállításáról van szó, amelyek vámőrizet alatt állnak.

http://www.nioz.nl/nioz_nl/621d081c1fd6d37992ff86a2d584f37f....


Bonded goods:

NIOZ holds a license to store so-called bonded goods in its customs depot.
All goods in the depot are in fact not in the EC. They have come in from countries outside the EC, or from ships returning to the EC, to get stored, just awaiting the time they will be used at sea again or sent out of the EC.

All movements of such ‘bonded goods’ have to be registered and accompanied by (extensive) documents. A mismatch in registration and factual presence in the depot may lead to fines and the obligation to relieve the goods from their bonded status at the price of paying the corresponding import duties and VAT.

http://www.mhwmagazine.co.uk/NewsArchive/2010/February/RCS_L...

RCS Logistics, a third party logistics (3PL) provider based in Corby, Northamptonshire, is pleased to announce that the company has obtained dry bonded status for its warehouse facility in Corby.


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2011-05-08 16:44:08 GMT)
--------------------------------------------------

**

Úgyis lehetne írni, hogy vámraktárban tárolt/őrzött rakományok szállítása

Az alábbi szállítmányozási könyvben le is írva, hogy az állam adja ki a bonded status-t a warehouse-nak ->vámraktár, és ezt a vámraktári státuszt bizonyos esetekben vissza is vonhatja az állam.

http://books.google.com/books?id=ft0_VXW0SPMC&pg=PA338&dq="b...

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2011-05-08 18:34:48 GMT)
--------------------------------------------------

***
Itt is különvették a kettőt:

http://www.tnt.com/express/hu_hu/site/terms_and_conditions/t...

(ii) vámbiztosíték adása vagy az áruk vámőrizet alatti szállítása szükséges,

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2011-05-09 05:22:15 GMT)
--------------------------------------------------

****

A discussion-ben (és alább bemásolt) teljes szövegkörnyezet alapján a vámbiztosíték/garancia nem jöhet szóba, hisz a mondat elején ott szerepel, hogy rendelkezik "necessary permits, certifications and license" és csak utána jön ugyanabban a mondatban, hogy "to store and transport Shipments under a bonded" . Tehát az engedélyek már meg vannak, a bondend status itt vámőrizetet takar. A szállítmányok vámőrizet alatti tárolásáról és szállításáról van szó.


"A vállalkozó szavatolja, hogy rendelkezik a következőkkel:

- The necessary permits, certifications and licenses and infrastructure to store and transport Shipments under a bonded status to, from and between locations within the Territory in accordance with local regulations and the FedEx policies and procedures and that all documents in respect to such Shipments are properly handled (e.g. T1 documents)"

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 289

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Itt a szállítmányozó vállalat státuszáról van szó. A vállalat lenne vámőrizet alatt?//transport under a bonded status - ez tartozik össze, vagyis ilyen státusz birtokában végzi a szállítást. BONDED CARRIER. Amiről te beszélsz, az a "goods held in bond".
1 hr
  -> Szó sincs arról, h a status a vállalatra vonatkozna. A status az árura vonatkozik//Nem az a fontos ki adja, hanem, h mire: az árura/szállítmányra.//goods held in bond -= bonded goods -> http://www.nioz.nl/nioz_nl/621d081c1fd6d37992ff86a2d584f37f....

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
transport shipments under a bonded status
vámgarancia keretében (-okmánnyal) végzett szállítmányozás


Explanation:
A kérdéses "transport shipments under a bonded status" kifejezésben a "transport under bonded status" tartozik össze, vagyis ilyen státusz keretében, ilyen státusz birtokában végzik az áruszállítást.
A szállítmányozónak előzetes vizsgálaton kell keresztülmennie, hogy megkaphassa ezt a státuszt, melynek lényege, hogy egy bizonyos összeghatárig úgy viheti át az árut a határon, hogy nem kell ott azonnal vámvizsgálaton átmennie, és fizetnie, hanem később számolnak el. Ha például csak átutazóban van az áru, akkor nem is kell semmit fizetni. Ilyen engedély nélkül sokáig tart a határátlépés, és átutazó áru esetén is először ki kell fizetni a belépő vámot, aztán kifelé visszatérítik. Profi szállítócégek ennek a procedúrának a kiküszöbölésére kérik az engedélyt, és ehhez a megfelelő összeget (ez a bond) letétbe kell helyezniük. Ezt a két dolgot (az engedély és a letét meglétét) egy szóval (bonded) fejezi ki az angol.
A transportation bond magyarul vámbiztosíték, vámgarancia.

Részletes ismertetők angolul:
http://www.bondsurety.ca/transportationbond.html#carrier
"TRANSPORTATION BOND

Goods imported into, exported from, or moving in transit through Canada must be reported to Canada Customs in order to ensure compliance with the Customs Act, and guarantee payment of duties and accountability of goods in transit.

There are many advantages for the usage of customs bonds for all parties concerned.

Pre-screening and registration with customs thus minimizing delays at crossing border(s). The pre-screening qualification is performed by the surety company
Control of financial obligation to customs

It is recommended by the industry that all suppliers be bonded and that companies in this industry deal with only bonded suppliers in the industry for the purpose of: security-, financial accountability and most important delay time at border(s) crossing.

The following are the most common bonds that companies in this industry require:

BONDED CARRIER; LOGISTIC COMPANIES
BONDED FREIGHT FORWARDER
BONDED WAREHOUSE
U.S. BONDS
PROPERTY BROKERS BOND

BONDED CARRIERS; LOGISTIC COMPANIES

As a general rule, suppliers prefer to do business with a "bonded" carrier. Suppliers understand that there is a prequalification and security screening process that the "bonded" carrier goes through with Canada Customs and the Bonding Company thus making them preferable business partners.

Once a carrier is registered with customs, they become "pre-approved" by customs to transport goods that are subject to being taxed. The "bonded" status also gives the carrier easy access at border crossings enabling carriers to meet delivery deadlines.

The carrier's responsibility is to account for the goods in transit. The mode of transportation of the goods is dependant on the type of bond required e.g Highway; Rail, Marine and Air. Bond limits are as follows: $5,000 minimum and $25,000.00 maximum for Bonded Highway Carriers – Rail, Marine & Air maximum $1 million. "

Ezt a transportation bond-ot kutatásaim szerint magyarul vámbiztosítéknak, vámgaranciának, ill. vámgarancia-szerződésnek hívják.

Magyar nyelvű ismertetők, ill. kapcsolódó anyagok:
http://okjtetelek.vizsgazz.hu/index.php?option=com_content&v...
"A vámgarancia lényege:

A nemzetközi árufuvarozás során az áruknak országhatár(ok)on kell áthaladniuk, és amikor az áru belép 1 ország területére vámköteles lesz. Ha nem lehet a határon elvámolni, akkor a vámkezelés helyéig úgynevezett árutovábbítási vámeljárásban vámkezelik, vagyis a vámhatóság az árut regisztrálja, és a vámkezelés okmányán feltünteti hol és meddig kell az árut vámkezeltetni. Amíg nem vámkezelik az árut, az vámköteles, és valakinek garanciát kell adni a vámkezelésére az illetékes vámhatóság részére. A vámgaranciát az importőr adja, de helyette adhatja pénzintézet, vagy erre felhatalmazott szállítmányozó vagy fuvarozó is.
Ha az áru csak áthalad az országon, akkor is vámköteles addig, amíg a másik határon áthaladva el nem hagyja az országot.
Klasszikus vámeljárás esetén, a közúton érkező tranzitáru fuvarozójának a belépő országhatáron le kellene tenni a tranzit ország vámhatóságai számára az árut terhelő vámterhek összegét, és ezt akkor kapja vissza, amikor a másik határon át elhagyja a tranzit országot. Ezen összeg letételét helyettesíthetik azok a nemzetközi egyezményeken alapuló vámgarancia-eljárások, melynek elsősorban a közúti árufuvarozásban van jelentősége.
A vámgarancia (árutovábbítási vámeljárások) másik előnye, hogy a garancia mellett továbbított áruk vámvizsgálata az országhatárokon egyszerűbb, gyorsabb eljárásban történik, így rövidebb időt vesz igénybe."

http://www.mkfe.hu/hirek.php?1670
Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete
"Tájékoztató az MKFE 2004. évi vámgarancia-kártya szolgáltatásról
Az MKFE vámgarancia-kártya az egyszerűsített nemzeti áru/vámáru-továbbítási eljárások keretében a következő esetekben használható fel:

import esetén a magyar határtól a belterületi vámhivatalig

vámáru belföldi továbbítására

export esetében a magyar határig

belföldi vámraktárak közötti fuvarozáshoz

vámszabadterületek közötti forgalomban

vámszabadterületekről történő ki, vagy betároláshoz

magyar vámhatárok közti(tranzit) forgalomban

A kártya vámbiztosítékul nem szolgál az 1995. évi C.Tv.8 § (6) bekezdés e) pontjában meghatározott jogcímekre."

http://cegvezetes.cegnet.hu/2000/9/vamjogi-valtozasok
"VÁMJOGI VÁLTOZÁSOK (2000/9 - Jog)

Engedélyezés és biztosítékok

A gazdasági vámeljárások valamennyi jogcíme beépül a hazai jogrendbe, ugyanakkor egyéb területek is érintettek. Ennek megfelelően alakul ki az új engedélyezési struktúra, amely gazdálkodóközelbe hozza az engedélyt kiadókat azzal, hogy az engedélyezés elsődleges színtere a vámhivatali szervezeti szint.

A vámbiztosíték-rendszer reformja egyrészt áttekinthetővé teszi a szabályozást, másrészt a múltból biztosított jövő helyébe bizonyos esetekben az adott vámeljárás alatt állóság feltétele jelenik meg, amely lehetővé teszi a biztosítékrendszer flexibilitását, és a felesleges többletteher elkerülése mellett úgy segíti a gazdálkodót, hogy egyidejűleg garantálja a költségvetési bevétel védelmét is.

Speciális szabályok

A törvény felhatalmazása alapján további szabályozási igényt jelentett a vám elé állítás szabályainak, a nemzetközi postaforgalomra vonatkozó részletes vámszabályoknak, a katonai csapatmozgásokra és árumozgásokra vonatkozó különös szabályoknak kodifikációs munkája.

Tevékenységi engedélyek

A módosítás az alapfogalmak között határozza meg a tevékenységi engedély fogalmát. Eszerint tevékenységi engedély minden olyan, a vámhatóság által kiadott engedély, amelynek egyik feltétele, hogy a kérelmező vámszempontból megbízható legyen.

A tevékenységi engedély adható ki különösen

kezességvállalásra,
egyszerűsített vámeljárásokra,
összkezességre,
átalánydíjas garanciajegy forgalmazására,
engedélyezett feladói státusra,
engedélyezett címzettre,
vámraktározásra,
aktív feldolgozásra,
passzív feldolgozásra,
ideiglenes behozatalra,
vámfelügyelet melletti feldolgozásra,
vámszabad terület üzemeltetésére,
halasztott vámfizetésre,
vámügynökség létesítésére,
elfogadott exportőri státusra, valamint
egyszerűsített vámérték megállapítására.

A tevékenységi engedély feltételeként új fogalommal kell megismerkednünk, ez pedig az adott vámeljárás alatt állóság. A jogszabály ehhez rendeli a biztosíték számítását.

Vámbiztosíték

Az új szabályozás rendezi a vámbiztosíték fogalmát, és a vámbiztosítékokon belül megkülönböztet egyedi, illetőleg tevékenységi biztosítékot. A vámbiztosíték-nyújtás feltételeit is összehangolt rendszerbe foglalja, így az egyedi biztosítékok mellett újrarendszerezi a tevékenységi biztosítékokat és a vámbiztosíték-mentességet is."

http://vam.gov.hu/viewBase.do?elementId=2480
A Vám- és Pénzügyőrség weblapján érdemes elolvasni a vámbiztosítékokról szóló tájékoztatót. Meg lehet benne találni a "bonded warehouse" megfelelőjét is, és még egy sor más dolgot.
Az engedélyeknek több fajtája van, a kérdésben szereplő témához szerintem leginkább az egyszerűsített vámeljárás (6. pont), illetve a 7. pont alatti közösségi árutovábbítási eljárás több szállítást is lefedő kezességi fajtái jöhetnek szóba.

A kérdéses kifejezés "transport shipments under a bonded status" magyarul kicsit hosszabb lesz, mert igazából az engedély a lényeg, ezt a gyakorlatban a vámgarancia-kártyával, vagy vámgarancia-okmánnyal igazolják.
Lásd pl:
http://www.mkfe.hu/index.php?/honlap/tagfelvetel/iratok.htm
"A TIR nemzetközi vámgarancia-okmánnyal fuvarozó vállalkozások felvétele a pénzügyi garancia miatt alaposabb dokumentációt kíván. A TIR-okmányt használó tagok felvételi egységcsomagot kérhetnek a budapesti vagy regionális szolgáltató irodáink valamelyikében, vagy a nyomtatványokat itt (alább) is letölhetik. A kérelem elbírálásáról a főtitkár dönt, s erről tájékoztatja az új tagot és az elnökséget."

Ezért javaslom, hogy a
"transport shipments under a bonded status"
magyarul ez lehetne:
vámgarancia keretében végzett szállítmányozás
vagy
vámgarancia-okmánnyal végzett szállítmányozás


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2011-05-08 14:59:52 GMT)
--------------------------------------------------

Még egy referencia annak illusztrálására, hogy az "under a bonded status" a szállítmányozóra vonatkozik, és hogy ez mit jelet:
http://www.powerfreight.com/about/news/?nid=64
U.S. Customs and Border Protection Certifies Power Freight Systems as Bonded Carrier

SAN FRANCISCO (9-14-2010) — Power Freight Systems worked closely with the United States Customs and Border Protection (CBP), a component of the U.S. Department of Homeland Security (DHS), to achieve approved status as a CBP Bonded Carrier, also known as a CBP Common Carrier.

The bonded carrier status enables Power Freight Systems to handle and transport merchandise received into the United States under CBP regulations as bonded freight, for transport between CBP approved bonded facility locations. It also authorizes Power Freight Systems to transport goods held in bond, to and from locations designated under Department of Homeland Security regulations as a Foreign Trade Zone or Sub-zone."

Ebben a szövegben szerepel a "transport goods held in bond", amely az árura vonatkozik. Látható, hogy más a használt kifejezés (held in bond). A kérdezett kifejezésben "a bonded status" szerepel, vagyis "egy", valamilyen státusz, ami arra utal, hogy többféle ilyen státusz is létezik, és ez tényleg így van, a fuvarozók különböző engedélyeket kérhetnek és kaphatnak meg (a fajtákat lásd fent).

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2011-05-09 07:03:41 GMT)
--------------------------------------------------

A később megadott teljes bekezdés alapján valószínűsíthető, hogy a "bonded status" a szállítmányra vonatkozik. Ennek megfelelően magadtam egy másik választ, ezt azért nem veszem le, mert itt vannak referenciaanyagok, amelyekre a másik válaszban is hivatkozom.

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 112
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen a választ.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Szilárd: Ez nem a bonded status, amit írsz az a guarantee vámbiztosíték módja/method of guarantee http://www.logmaster.hu/FORMS/Vamkezelesi_megbizas_ketnyelvu... EURLEX: http://tinyurl.com/3dz4yb8 ..not to require a guarantee részére ...nem ír elő vámbiztosítékot
38 mins
  -> A bonded status az, amikor az adott fuvarozónak megvan az engedélye, hogy vámgarancia-eljárással szállítson. Fent megtalálod a magyarázatát itt: "Ezen összeg letételét helyettesíthetik azok a nemzetközi egyezményeken alapuló vámgarancia-eljárások"...

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
shipments under a bonded status
vámeljárás alatt álló szállítmányok


Explanation:
A kiegészítésként megadott teljes mondat alapján valószínűsíthető, hogy a bonded status ebben az esetben a szállítmányra vonatkozik.
A vámeljárások fajtáit a másik válaszomnál idézett referencia felsorolja, itt nem ismételném meg. A nemzetközi árufuvarozási és vámegyezmények keretében lehet a szállítmányokat ezen vámeljárások valamelyike alá vonni, és annak keretében kezelni (szállítani, vámraktárban raktározni, esetleg feldolgozni, stb - mondjuk itt feldolgozásról nem hiszem, hogy szó lenne).
Az árutovábbítási eljárás (egységes árutovábbítási eljárás, árutovábbítási vámeljárás néven is illetik) az, amelyben a TIR, T1 és hasonló dokumentumok fontosak, ezeket lásd itt:
http://hu.wiki.weblogtrade.eu/Közúti_fuvarozási_okmányok

Az ilyen vámeljárási engedélyekkel biztosíték letétele is jár (ez is olvasható a másik válaszomnál), és többek között az ilyen engedély meglétére utal a kérdéses szöveg első mondatának elején a felsorolás.

Tehát a szállítmányok esetén itt azt emelik ki, hogy ezek valamilyen vámeljárás alatt állnak, és ennek megfelelően kell őket kezelni.

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2011-05-09 07:49:41 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.teachmefinance.com/Financial_Terms/in_bond_shipme...
"In Bond Shipment -- An import or export shipment which has not been cleared by Customs and is transported, stored, or handled with security to the government provided by indemnity bonds."

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 112
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Bocsánatot kérek, az Ön válaszát írtam a fordításba, de másnak adtam pontot... :-(


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Szilárd: Rengeteg féle vámeljárás van, a vámraktározás (bonded warehouse) is 1 vámeljárás. De van kiviteli/behozalati vámeljárás. A vámeljárás angolul customs proceudre. Lásd Üzleti szótár + http://tinyurl.com/3oeuks3 Itt a lényeg a vámőrizeten/vámraktározáson van
19 mins
  -> Én is ezt mondom, hogy többféle vámeljárás van, ezért írják, hogy "A bonded status", nem mondják meg, hogy melyik. A vámőrizet (customs custody), vámzár, stb. szerintem leszűkítenék a fogalmat. Vámeljárás keretében zár nélkül is lehet szállítani.

agree  Ildiko Santana
20 hrs

agree  hollowman2
3 days 3 hrs

agree  Attila Széphegyi
65 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search