material lot

Hungarian translation: anyagi helyzet

20:41 Nov 23, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Social Sciences - Anthropology
English term or phrase: material lot
A material lot kifejezésre szeretnék egy frappáns magyar megfelelőt. A szövegben, ahol megjelenik bevándorlókról van szó. Ez a kifejezés nem kapcsolódik szorosan a szöveghez, de tudnom kéne a jelentést.
köszi
szappanoskata
Hungarian translation:anyagi helyzet
Explanation:
népesség és ország összefüggésében szerepelt a fellelt forrásokban, a fenti megoldás értelmesnek tűnik (anyagi helyzet javítása)
Selected response from:

anyone
Hungary
Grading comment
First validated answer (validated by peer agreement)



Summary of answers provided
4 +4anyagi helyzet
anyone
1ld. lent
hollowman2


Discussion entries: 3





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
anyagi helyzet


Explanation:
népesség és ország összefüggésében szerepelt a fellelt forrásokban, a fenti megoldás értelmesnek tűnik (anyagi helyzet javítása)


    Reference: http://online.wsj.com/article/SB121063718854786789.html
    Reference: http://www.danyankelovich.com/thesearchforquality.pdf
anyone
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Grading comment
First validated answer (validated by peer agreement)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ágnes Lepold: Szerintem is.
6 hrs

agree  Kata Koncz: A deprivation is erre utal
8 hrs

agree  kyanzes
12 hrs

agree  Tradeuro Language Services
14 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
ld. lent


Explanation:
Értelemszerűen: sorsuk jobbrafordulását remélik

Panelszövegnek tűnik. Bevándorlókkal/áttelepülőkkel összefüggésben használt kifejezés.
(Szociológiai tanulmányokban, újságcikkekben is lehet vele találkozni.)



hollowman2
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search