maximized best-care compliance

Dutch translation: begeleiden bij het volgen van de voorschriften voor optimale dierverzorging

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:maximized best-care compliance
Dutch translation:begeleiden bij het volgen van de voorschriften voor optimale dierverzorging
Entered by: Nicole_BC (X)

03:32 Mar 25, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: maximized best-care compliance
ik ben een stukje over een softwarepakket voor dierenartsen aan het vertalen en kom de volgende zin tegen: "XXX provides step-by-step solutions to help practices direct their clients into maximized best-care compliance." (waarbij XXX de naam van het softwarepakket is) en ik begrijp niet goed wat er met (vooral het laatste gedeelte van) de zin bedoeld wordt. Wie kan mij helpen?
Nicole_BC (X)
hun clienten te instrueren
Explanation:
hoe ze de voorschriften voor optimale verzorging moeten volgen.
Of: hun clienten aan te moedigen om zich te houden aan de voorschriften voor optimale verzorging.

"Best care practices" zijn voorschriften voor optimale verzorging, gebaseerd op research, die goedgekeurd zijn door de overheid of door medische organisaties.

"...the tests, treatments, and treatment goals recommended in guidelines provide ready process measures (review criteria) for rating compliance with best care practices."
Selected response from:

Tina Vonhof
Canada
Grading comment
Wat hebben jullie veel oplossingen aangedragen, zeg! Na lang nadenken, ben ik echter tot de conclusie gekomen dat Tina er het dichtste bij moet zitten. Henk heeft me echter ook een zeer mooie oplossing gegeven door de hele zin even te vertalen (jouw woord 'begeleiden' vond ik zeer toepasselijk). Wederom allen bedankt en een vrolijk pasen toegewenst.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1de verzorging (van de dieren) te optimaliseren
Bram Poldervaart
4optimale veterinaire dienstverlening
Marijke Mayer
4hun clienten te instrueren
Tina Vonhof
3maximaal medeleven/medegevoel bij (dieren)verzorging
Fred ten Berge
3.... voortbordurend op de oplossing van Henk
Jacqueline van der Spek
2...
Henk Peelen


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
de verzorging (van de dieren) te optimaliseren


Explanation:
Equus Magazine provides the practical information veterinarians, farriers, riders and trainers need to best care for their horses.

HC Products European distributor for Aurora boat care products, the best care your boat can get!

Here are the best care compliance employment health sites and care
compliance employment health search results.


    oig.hhs.gov/fraud/cia/agreements/ BestCareIncBestCareHomeHealthIncandNazneenKhatoon11252003.pdf
Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in FrenchFrench

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer
10 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
...


Explanation:
Met de stap-voor-stap oplossingen van XXX kunnen praktijken hun klanten een optimale dierzorg aanleren / bijbrengen.

Met de stap-voor-stap oplossingen van XXX kunnen praktijken hun klanten begeleiden hun dier optimaal te verzorgen.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
.... voortbordurend op de oplossing van Henk


Explanation:
Met de stap-voor-stap oplossingen van XXX kunnen praktijken hun klanten leren hoe ze hun huisdier het beste kunnen (blijven) verzorgen.

HTH,
Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2005-03-25 11:42:09 (GMT)
--------------------------------------------------

Hierbij ga ik er vanuit dat de dierenarts het dier eerst voor een bepaalde aandoening behandeld heeft, waarna het dier een speciale verzorging nodig heeft (voor de rest van zijn leven)

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hun clienten te instrueren


Explanation:
hoe ze de voorschriften voor optimale verzorging moeten volgen.
Of: hun clienten aan te moedigen om zich te houden aan de voorschriften voor optimale verzorging.

"Best care practices" zijn voorschriften voor optimale verzorging, gebaseerd op research, die goedgekeurd zijn door de overheid of door medische organisaties.

"...the tests, treatments, and treatment goals recommended in guidelines provide ready process measures (review criteria) for rating compliance with best care practices."


    Reference: http://bmj.bmjjournals.com/cgi/content/full/318/7182/527
Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Wat hebben jullie veel oplossingen aangedragen, zeg! Na lang nadenken, ben ik echter tot de conclusie gekomen dat Tina er het dichtste bij moet zitten. Henk heeft me echter ook een zeer mooie oplossing gegeven door de hele zin even te vertalen (jouw woord 'begeleiden' vond ik zeer toepasselijk). Wederom allen bedankt en een vrolijk pasen toegewenst.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Fred ten Berge: Sorry, maar zoiets als 'instrueren' kan toch niet uit deze tekst gelezen worden? // 'adviseren' is uitstekend ('instrueren' lijkt mij - eerlijk gezegd - in enigszins relatievriendelijke tekst onmogelijk.
7 hrs
  -> er staat 'direct' their clients, daar komt wel degelijk enige instructie/uitleg aan te pas. Maar eventueel zou 'adviseren' ook kunnen.

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
optimale veterinaire dienstverlening


Explanation:
Ik denk dat iedereen zich blind staart op het feit dat dit een dierenartspraktijk betreft, maar voor hetzelfde geld zou deze software zich op een tandartsen- of andere medische praktijk kunnen richten. Daarnaast is 'care' het woord in Amerika voor medische dienstverlening; het gaat erom dat met deze software de beste dienstverlening kan worden geleverd en daarnaast is er nog een stukje 'compliance' wat m.i. inhoudt dat de dokter verplicht is up-to-date te blijven met medicijngebruik, e.d., en zich aan de in deze branche geldende regels te kunnen houden. Maar alhoewel ik dit wel denk, wordt dit mij echter net niet duidelijk uit de geboden context. Maar het gaat mij gewoon te ver om compliance door compliantie te vertalen :-)

Er zijn vele Google hits op "optimale dienstverlening". Voor een dierenartsenpraktijk betreft dit uiteraard veterinaire dienstverlening. Maar in deze combinatie vond ik geen hits, maar ik vind het wel passen hier.

[PDF] Overeenkomst tot begeleiding bij het gebruik van receptplichtige ...
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... is exclusief voor de veterinaire dienstverlening en receptplichtige diergeneesmiddelen. inclusief vaccins voor de duur van de geldigheid van de ...
www.ikbvarkens.nl/docs/Overeenkomst_DAP.pdf - Gelijkwaardige pagina's

[PDF] Alfabetische index voor de SBI '93, versie 2002
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat
... Agrarische dienstverlening voor de veehouderij (uitgezonderd veterinaire dienstverlening). 7430.1 ZD. Agrarische producten (keuringsdiensten voor) ...
www.cbs.nl/nl/standaarden/classificaties/ sbi/alf-index-kort-SBI-93-02.pdf

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
maximaal medeleven/medegevoel bij (dieren)verzorging


Explanation:
'n Eerste gedachte!
Hopelijk niet al te ver er naast - - -

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs 19 mins (2005-03-25 23:51:29 GMT)
--------------------------------------------------

Na verdere ontwikkeling van gedachten:

*optimale verzorging van (hun) dieren*


Enige opties voor de hele zin:
\" XXX levert/voorziet in/leidt naar geleidelijke/stap-voor-stap oplossingen om praktijken (van dierenartsen) te helpen (om) hun klanten te (bege)leiden naar *optimale verzorging van (hun) dieren*\"

Als opdrachtgever enigszins vrije vertaling waardeert, zou ik details als \"hun\" niet over het hoofd zien. terwille van de leesbaarheid en promotionele kwaliteiten.
More variations or copywriting upon request.

Fred ten Berge
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search