control knob

Bulgarian translation: регулатор

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:control knob
Bulgarian translation:регулатор
Entered by: Pavel Tsvetkov

22:28 Sep 24, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: control knob
After use, ensure that the valve is fully shut (control knob turned fully clockwise).

Става дума за устройство на туристическо газово котлонче. Моля за точен термин. Обръщам внимание на "turned".
Pavel Tsvetkov
Bulgaria
регулатор
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2009-09-25 06:58:38 GMT)
--------------------------------------------------

Добре е контролният орган да бъде назован с една дума, при това технически издържана.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day8 hrs (2009-09-26 06:56:43 GMT)
--------------------------------------------------

Отговорът ми е абсолютно приложим, тъй като на илюстрацията е показан регулиращ вентил (накратко регулатор), с който се извършва регулиране на дебита на газта.
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
В този случай намирам за приложими и трите отговора. Избирам като успешен най-краткия от тях.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5регулатор
Trufev
4 +1копче за регулиране
StanleyTanaka
3 -1ръкохватка
Boyan Brezinsky


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
копче за регулиране


Explanation:
копчето за регулиране (спиране/пускане) е завъртяно докрай в посока на движение на часовниковата стрелка

StanleyTanaka
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Станислав (Stanislav) Чалъков (Chalakov): В срещаните от мен случаи е въртящо копче (регулатор)
6 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
ръкохватка


Explanation:
Принципно knob се превежда най-точно с "врътка", ама тази дума е нелитературна :)
Затова вадя "Инструкция за експлоатация и монтаж на котлон газов туристически "Къмпинг" СТ на СИВ 6304-88 СТ на СИВ 3024-81" и преписвам:
"Поднася се открит огън (клечка кибрит) към отворите на горелката, която ще се използва. В същото време се отваря кранчето за съответното огнище, като се завърта ръкохватката обратно на часовниковата стрелка до положение максимум."

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2009-09-25 18:37:35 GMT)
--------------------------------------------------

Понеже споменах, че вече не ползвам този газов котлон - това е така, понеже ползвам газова печка. И ето какво виждаме в нейното ръководство, напечатано през 2008 г. (макар вероятно да е писано по-рано). А печката е Хасковско производство, та не можем да набедим някой преводач, че не е знаел какво пише:
"Върху панела за управление на печката са монтирани:
1. Ръкохватка на регулиращото газово устройство (газов кран)
2. Ръкохватка на ел. превключвател за ел. плоча" и прочие в същия дух.
И малко по-нататък в инструкцията четем:
"... за да запалите исканата горелка, натиснете съответната ръкохватка на газовия котлон по оста и завъртете наляво до позиция "голям пламък" ..... Задръжте ръкохватката на газови кран натисната 10-15 сек., докато загрее термоелементът, след което я отпуснете."
А малко по-нататък отново се употребява фразата "газов кран".

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 38

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Elenka Ganeva: Категорично НЕ. Ето един пример, когато не трябва да се доверяваме 'сляпо' на публикуван материал. Като човек, ползващ такъв прибор и с познания в областта, не препоръчвам на никого да 'ръкохваща' газовия си котлон за регулатора - опасно е.
2 hrs
  -> Аз без познания в областта паля и гася газов котлон от 20-ина години (до тази година точно въпросния "Къмпинг") и още нищо ми няма. Вероятно защото използвам ръкохватка за въртенето на кранчето, а не регулатор.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
регулатор


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2009-09-25 06:58:38 GMT)
--------------------------------------------------

Добре е контролният орган да бъде назован с една дума, при това технически издържана.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day8 hrs (2009-09-26 06:56:43 GMT)
--------------------------------------------------

Отговорът ми е абсолютно приложим, тъй като на илюстрацията е показан регулиращ вентил (накратко регулатор), с който се извършва регулиране на дебита на газта.

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 388
Grading comment
В този случай намирам за приложими и трите отговора. Избирам като успешен най-краткия от тях.
Notes to answerer
Asker: Ето как изглежда Control Knob, за който става въпрос: http://media8.dropshots.com/photos/300080/20090925/233609.jpg. Предложеният от Вас отговор приложим ли е към това устройство? Благодаря предварително.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elenka Ganeva: категорично ДА
3 hrs
  -> Благодаря

agree  Lilia Ignatova (X)
4 hrs
  -> Благодаря

agree  Slaveya Dimitrova
4 hrs
  -> Благодаря

agree  bettyblue
11 hrs

agree  Yordanka Petkova
4 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search