pályázati program

English translation: grant program

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:pályázati program
English translation:grant program
Entered by: JANOS SAMU

19:07 Sep 15, 2008
Hungarian to English translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources
Hungarian term or phrase: pályázati program
Mondat: "2007-ben új pályázati program meghirdetésére került sor, összesen 523 M Ft költségkerettel."

Valami azt súgja, hogy ez nem program(me): nem találok elég meggyőző forrást. Elvileg egy olyan program, amelynek keretében pályázati úton lehet támogatáshoz jutni. A kérdés természetesen nem a benyújtott pályázat (proposal), nem a folyamat (tendering), nem a meghirdetés (announce vagy launch), hanem maga a program. Utóbbi egyébként lehetne program(me) vagy scheme, de magára a "pályázati program" összetételre nincs olyan ötletem, *amit meggyőzően alá is tudnék támasztani*.

(2-3 ezer google találat a világ minden tájáról szemben a magyar kifejezés több mint 20 000 találatával nem feltétlenül meggyőző ebben az esetben)

Tudtok segíteni?
anyone
Hungary
grant program
Explanation:
A különbség grant scheme és a grant program között az, hogy a grant scheme főként negatíve és csalást sejtet (a grant scam szinonímájaként), míg a grant program az általános meghatározás a pályázati programokra.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4grant program
JANOS SAMU
4tender scheme
Zsuzsa Berenyi
4grant scheme
Levente Bodrossy Dr.


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grant scheme


Explanation:
Tudományban legalábbis így ismerem.

Levente Bodrossy Dr.
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
grant program


Explanation:
A különbség grant scheme és a grant program között az, hogy a grant scheme főként negatíve és csalást sejtet (a grant scam szinonímájaként), míg a grant program az általános meghatározás a pályázati programokra.


    Reference: http://grants.nih.gov/Grants/funding/funding_program.htm
    Reference: http://www.aarpelderwatch.org/public/alerts/federal_grant_sc...
JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 35
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kyanzes
7 mins

agree  Andrei Ersek
1 day 29 mins

agree  Sonia Soros
1 day 40 mins

agree  Iosif JUHASZ
1 day 10 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tender scheme


Explanation:
A pályázati kiírás "invitation to tender". A pályázat "tender".

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search