plenary address

Turkish translation: açılış konuşması

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: plenary address
Turkish translation:açılış konuşması
Entered by: gultekinmurat

21:31 Mar 5, 2020
English to Turkish translations [PRO]
Certificates, Diplomas, Licenses, CVs
English term or phrase: plenary address
"... the American Psychological Association invited me to present a plenary address, and so I offered "The Paradigm Shift: The Right Brain and the Relational Unconscious."

"In fact, that was the first time an APA plenary address was given by a member in private practice who was also a psychoanalytically informed clinician"
gultekinmurat
Turkey
açılış konuşması
Explanation:
Burada genel kurul konuşmasından ziyade bir konferansın açılış/genel oturum konuşmasından bahsediliyor. Plenary'nin buradaki anlamı "(of assemblies, councils, etc.) attended by all the members". Konferanslarda da diğer oturumlara geçilmeden herkesin katılım göstermesinin beklendiği ve genelde alanında saygın ve önemli bir kişinin konuşma yaptığı genel oturum yapılır. Buna Türkçede "açılış konuşması" deriz genelde. Anlam olarak "genel oturum konuşması" daha yerinde gibi gözükse de kulağa daha doğal gelen kullanım "açılış konuşması"dır.
Selected response from:

Soner Cubukcu
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5yetkili hitap
Salih1946
4 +1genel kurul konuşması
AJ Ablooglu
4 -1açılış konuşması
Soner Cubukcu


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
yetkili hitap


Explanation:
Derdim

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
genel kurul konuşması


Explanation:
genel kurul konuşması


    https://info.wwsg.com/blog/difference-between-plenary-and-keynote-speakers
    https://en.wikipedia.org/wiki/Plenary_session?wprov=sfti1
AJ Ablooglu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zeki Güler
4 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
açılış konuşması


Explanation:
Burada genel kurul konuşmasından ziyade bir konferansın açılış/genel oturum konuşmasından bahsediliyor. Plenary'nin buradaki anlamı "(of assemblies, councils, etc.) attended by all the members". Konferanslarda da diğer oturumlara geçilmeden herkesin katılım göstermesinin beklendiği ve genelde alanında saygın ve önemli bir kişinin konuşma yaptığı genel oturum yapılır. Buna Türkçede "açılış konuşması" deriz genelde. Anlam olarak "genel oturum konuşması" daha yerinde gibi gözükse de kulağa daha doğal gelen kullanım "açılış konuşması"dır.

Soner Cubukcu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Salih1946: Zira açılış konuşması, benim bildiğim "inaugural speech" tir.
20 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search