https://wiki.proz.com/kudoz/english-to-serbo-croat/certificates-diplomas-licenses-cvs/3439957-precalculus.html

precalculus

Serbo-Croat translation: matematika (obnavljanje gradiva i priprema za prijemni ispit)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:precalculus
Serbo-Croat translation:matematika (obnavljanje gradiva i priprema za prijemni ispit)
Entered by: Natasa Djurovic

09:10 Sep 7, 2009
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Certificates, Diplomas, Licenses, CVs / Certificates
English term or phrase: precalculus
Na Net-u sam nasla da je to spoj algebre i trigonometrije u jednom predmetu. U pitanju je svajcarski licej ...
Natasa Djurovic
Serbia
matematika
Explanation:
Taj predmet se u našem školstvu, prema nabrojanim temama, zove jednostavmo "matematika".

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-09-07 11:58:09 GMT)
--------------------------------------------------

Naravno, učili smi i algebru i trigonometriju, i još mnogo toga u predmetu koji se i dan danas isto zove - matematika. :)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-09-07 12:13:07 GMT)
--------------------------------------------------

Samo jedno pojašnjenje. U Švajcarskoj su liceji srednje škole koje pružaju opšte obrazovanje, slično našim gimnazijama i završavanjem istih se stiče mogućnost upisa na fakultet.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2009-09-07 17:52:57 GMT)
--------------------------------------------------

Evo tačno ono što sam navela - licej bi bio nešto kao naša klasična gimnazija, čak se spominju i dva smera (kao što smo nekada imali prirodni i društveni smer, ne znam da li je to sada slučaj):

http://en.wikipedia.org/wiki/Education_in_Switzerland
* Pre-gymnasium: this division aims to prepare the students for Gymnasium (German) / gymnase/collège/lycée (French) / liceo (italian) or other schools which deliver a Federal maturity diploma. Students often have the choice between a science stream (with many hours of mathematics, and an introduction to physics and chemistry) and a more literary stream with Latin (and sometimes Greek).
* Intermediate: this division targets intermediate students whose goal it is to go to technical or secretarial schools, for example.
* Pre-professional: This division regroups students who are more interested in manual jobs, and prepares them for an apprenticeship by giving them strong bases in spelling, reading and mathematics.


--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2009-09-07 19:34:03 GMT)
--------------------------------------------------

Vidi se i odavde da je to predmet koji se u gimnaziji (ili u srednjoj školi) kod nas zove jednostavno 'matematika':
http://public.carnet.hr/~ahorvate/linkovi.htm
The Math Page: Arithmetic. Algebra. Trygonometry. Precalculus. - tečajevi iz raznih područja matematike

http://www.im.ns.ac.yu/studije/Prijemni/Precalculus.aspx
To je obrada izabranih tema iz srednjoškolske matematike, koje svaki brucoš mora znati ako želi da uspešno prati nastavu matematike na prvoj godini fakulteta.


--------------------------------------------------
Note added at 1 day0 min (2009-09-08 09:10:35 GMT)
--------------------------------------------------

Možda u tom slučaju ići opisno, npr. 'obrada izabranih tema iz srednjoškolske matematike' kao što je dato u prethodnom linku; to bi bilo nešto slično kao priprema za prijemni ispit i kasnije praćenje nastave matematike na prvoj godini fakulteta.
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
Veliko hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1matematika
Mira Stepanovic
4 +1elementarna matematika
Goran Tasic


Discussion entries: 12





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
elementarna matematika


Explanation:
To je obrada izabranih tema iz srednjoškolske matematike, koje svaki brucoš mora znati ako želi da uspešno prati nastavu matematike na prvoj godini fakulteta.

Nastavu organizuju, u saradnji sa kolegama, iskusni nastavnici Prirodno-matematičkog fakulteta:

--------------------------------------------------
Note added at 2 h (2009-09-07 11:34:55 GMT)
--------------------------------------------------

Onda nemojte prevoditi ili navedite prevod u zagradi. Koliko vidim po netu svi znaju šta je precalculus.


    Reference: http://www.im.ns.ac.yu/studije/Prijemni/Precalculus.aspx
Goran Tasic
Serbia
Native speaker of: Serbian
Notes to answerer
Asker: Diploma se odnosi na predmet iz srednje skole kolega.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sofijana: Elementarna matematika - trigonometrija, stereometrija, geometrija prostora, analitička geometrija, elementarna teorija brojeva
22 mins
  -> Hvala

neutral  Veronica Prpic Uhing: ne moze biti nikako elementarna matematika, upisuje se u 3. godini srednje skole nakon polozenih preduvetnih predmeta matematike - http://www.onemathematicalcat.org/Math/pdf_files/Precalculus...
10 hrs

neutral  Mira Stepanovic: Uz dužno poštovanje, zaista nisam sigurna da 'svi' znaju šta je 'precalculus'; zato je i poteban prevod.
1 day 4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
matematika


Explanation:
Taj predmet se u našem školstvu, prema nabrojanim temama, zove jednostavmo "matematika".

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-09-07 11:58:09 GMT)
--------------------------------------------------

Naravno, učili smi i algebru i trigonometriju, i još mnogo toga u predmetu koji se i dan danas isto zove - matematika. :)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-09-07 12:13:07 GMT)
--------------------------------------------------

Samo jedno pojašnjenje. U Švajcarskoj su liceji srednje škole koje pružaju opšte obrazovanje, slično našim gimnazijama i završavanjem istih se stiče mogućnost upisa na fakultet.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2009-09-07 17:52:57 GMT)
--------------------------------------------------

Evo tačno ono što sam navela - licej bi bio nešto kao naša klasična gimnazija, čak se spominju i dva smera (kao što smo nekada imali prirodni i društveni smer, ne znam da li je to sada slučaj):

http://en.wikipedia.org/wiki/Education_in_Switzerland
* Pre-gymnasium: this division aims to prepare the students for Gymnasium (German) / gymnase/collège/lycée (French) / liceo (italian) or other schools which deliver a Federal maturity diploma. Students often have the choice between a science stream (with many hours of mathematics, and an introduction to physics and chemistry) and a more literary stream with Latin (and sometimes Greek).
* Intermediate: this division targets intermediate students whose goal it is to go to technical or secretarial schools, for example.
* Pre-professional: This division regroups students who are more interested in manual jobs, and prepares them for an apprenticeship by giving them strong bases in spelling, reading and mathematics.


--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2009-09-07 19:34:03 GMT)
--------------------------------------------------

Vidi se i odavde da je to predmet koji se u gimnaziji (ili u srednjoj školi) kod nas zove jednostavno 'matematika':
http://public.carnet.hr/~ahorvate/linkovi.htm
The Math Page: Arithmetic. Algebra. Trygonometry. Precalculus. - tečajevi iz raznih područja matematike

http://www.im.ns.ac.yu/studije/Prijemni/Precalculus.aspx
To je obrada izabranih tema iz srednjoškolske matematike, koje svaki brucoš mora znati ako želi da uspešno prati nastavu matematike na prvoj godini fakulteta.


--------------------------------------------------
Note added at 1 day0 min (2009-09-08 09:10:35 GMT)
--------------------------------------------------

Možda u tom slučaju ići opisno, npr. 'obrada izabranih tema iz srednjoškolske matematike' kao što je dato u prethodnom linku; to bi bilo nešto slično kao priprema za prijemni ispit i kasnije praćenje nastave matematike na prvoj godini fakulteta.

Mira Stepanovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 16
Grading comment
Veliko hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  sofijana: http://en.wikipedia.org/wiki/Education_in_Switzerland - čini se da je obrazovni sistem u Švajcarskoj drugačiji od našeg. Takođe, zanimljiv link http://www.mg.edu.rs/cirilica/index.html - možete da pogledate koliko ovde matematika nije "samo matematika"
1 hr
  -> Niko ne govori o obr. sist. već o tome da je u Švajc. licej veoma sličan našoj klasič. gimnaziji pa je besmisleno upoređivati ga sa predmetima u matemat. gimn. gde se osim matemat. predmeta skoro ništa drugo i ne uči pa je logično da je podeljeno na grane

agree  Veronica Prpic Uhing: visa srednjoskolska matematika, uci se nakon "elementarnih matematickih predmenta" - https://you.ubc.ca/ubc/vancouver/switzerland.ezc // OK
7 hrs
  -> Hvala Vera, potpuno ste u pravu što se tiče sadržaja navedenog predmeta; čini mi se da je za prevod diplome dovoljno napisati "matematika" jer se taj predmet tako naziva u našim srednjim školama.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: