T-helper cell peptide

Latvian translation: T-helperi.... peptīdu epitopi

11:01 Oct 17, 2007
English to Latvian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: T-helper cell peptide
The present invention furthermore relates to tumour-associated T-helper cell peptide epitopes, alone or in combination with other tumour-associated peptides, that serve as active pharmaceutical ingredients of vaccine compositions which stimulate anti-tumour immune responses.
Vents Villers
Latvian translation:T-helperi.... peptīdu epitopi
Explanation:
Šajā gadījumā "limfocīti" nav jāmin, jo T-helperi ir plaši lietots un pazistams termins.
Saistībā ar "peptides" nezinu, vai tas nav jāapvieno ar "epitopes" kā "peptīdu epitopi". Šis vārdu salikums noteikti ir pareizs, tikai mani mulsina fakts, ka peptīdu epitopi tiek saistīti ar T-helperiem, parasti peptīdu epitopi atrodas uz antigēna (slimības ierosinātāja, vēža šūnas) virsmas, nevis uz šūnas virsmas, kas šo antigēnu iznīcina (šajā gadījumā T-helperiem).
Sobrid galigi nav ari laika petit so jautajumu, tadeļ atvainojos par nepilno atbildi...
Selected response from:

Inguna Hausmane
Latvia
Grading comment
Tnx:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4T-helperi.... peptīdu epitopi
Inguna Hausmane
3T-limfocītu helperu šūnu peptīds
Doroteja
3T limfocītu peptīdi
Austra Muizniece


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
t-helper cell peptide
T limfocītu peptīdi


Explanation:
Helper T cell
Sk. http://latvijas.daba.lv/vardnica/ang-lat/06110615.htm

Lai HIV iekļūtu šūnā, tam ir jāpieķeras CD4 šūnas virspusei, kurā ir proteīni ar T limfocītiem. Lielākajā daļā ķermeņa šūnu nav CD4 proteīnu, ...
www.veezis.lv/index.php?event=document&document_id=108 - 16k - Saglabātā kopija - Līdzīgās lapas


    Reference: http://latvijas.daba.lv/vardnica/ang-lat/06110615.htm
Austra Muizniece
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Doroteja: Var jau būt, ka es kļūdos, taču šajā gadījumā gan šķiet ka runa ir tieši par T-limfocītiem helperiem, un nevis killeriem vai supresoriem. Lai visiem labi veicas!
25 mins
  -> jā, kļūdījos

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
t-helper cell peptide
T-limfocītu helperu šūnu peptīds


Explanation:
CD4 - helperi jeb līdzētājšūnas. CD8 - supresori jeb nomācējšūnas, citotoksiskās šūnas. 95%CI - 95% ticamības intervāls. t - Stjūdenta (t testa) koeficients ...
www3.acadlib.lv/greydoc/Zeltinas_disertacija/Zeltina_lat.doc

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-10-17 13:05:42 GMT)
--------------------------------------------------

Domāju, ka T-limfocīti, ja tekstā nav paskaidrots, tieši par kādiem T-limfocītiem iet runa, un T-helperi, ja ir skaidra norāde, ka tie ir tieši šie T-limfocīti helperi (līdzētājšūnas). Lai veicas!

Doroteja
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 216

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
t-helper cell peptide
T-helperi.... peptīdu epitopi


Explanation:
Šajā gadījumā "limfocīti" nav jāmin, jo T-helperi ir plaši lietots un pazistams termins.
Saistībā ar "peptides" nezinu, vai tas nav jāapvieno ar "epitopes" kā "peptīdu epitopi". Šis vārdu salikums noteikti ir pareizs, tikai mani mulsina fakts, ka peptīdu epitopi tiek saistīti ar T-helperiem, parasti peptīdu epitopi atrodas uz antigēna (slimības ierosinātāja, vēža šūnas) virsmas, nevis uz šūnas virsmas, kas šo antigēnu iznīcina (šajā gadījumā T-helperiem).
Sobrid galigi nav ari laika petit so jautajumu, tadeļ atvainojos par nepilno atbildi...

Inguna Hausmane
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 43
Grading comment
Tnx:)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search