down

Hungarian translation: pehely

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:down
Hungarian translation:pehely
Entered by: SZM

15:28 Jul 27, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Agriculture / Libatoll
English term or phrase: down
EFSA launches public consultation on the practice of harvesting feathers from live geese for down production.

Más referenciák:

Examination of down-feather of geese from the third plucking.

An Overview of Feathers Formation, Moults and Down Production in Geese.

Itt használható értelmét nem találom, lehetséges, hogy "eiderdown" helyett van?
Vagy elképzelhető, hogy toll(ból készült) terméket jelent?

Köszönöm előre is.
SZM
pehely
Explanation:
A pehely a liba mellén található, nincs szára,igy a legfinomabb és legkönnyebb paplanok alapanyaga. A félpehely toll és pehely keveréke, könnyű, habos párnák alkotórésze, rugalmas, így az ezt tartalmazó párnák megtámasztják fejünket. Ha valaki a keményebb, laposabb párnát szereti, annak a tollat ajánljuk. Fontos tudni, hogy sok helyen nem tesznek különbséget toll és pehely között, így tollat tartalmazó paplanokat is pehelypaplanként árusítanak.

http://tolltisztitas.eu/tolltisztitas-tippek

The most valuable product is the down, which is obtained from the breast area of the goose, followed by the fine feathers. Most commercial products contain a blend of both down and feathers; the higher the proportion of down, the higher the value of the product. The difference between down and feathers is shown in Figure 35.
http://www.fao.org/DOCREP/005/Y4359E/y4359e0c.htm

Tehát a pehelyre és abból készült termékekre utal, ez puhább és a mellén található többnyire.
Selected response from:

János Untener
Hungary
Grading comment
A két egyforma közül a korábbit kell választanom, de köszönöm mindegyikteknek a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3pehely
Dora Miklody
4 +3pehely
János Untener


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
pehely


Explanation:
A pehely a liba mellén található, nincs szára,igy a legfinomabb és legkönnyebb paplanok alapanyaga. A félpehely toll és pehely keveréke, könnyű, habos párnák alkotórésze, rugalmas, így az ezt tartalmazó párnák megtámasztják fejünket. Ha valaki a keményebb, laposabb párnát szereti, annak a tollat ajánljuk. Fontos tudni, hogy sok helyen nem tesznek különbséget toll és pehely között, így tollat tartalmazó paplanokat is pehelypaplanként árusítanak.

http://tolltisztitas.eu/tolltisztitas-tippek

The most valuable product is the down, which is obtained from the breast area of the goose, followed by the fine feathers. Most commercial products contain a blend of both down and feathers; the higher the proportion of down, the higher the value of the product. The difference between down and feathers is shown in Figure 35.
http://www.fao.org/DOCREP/005/Y4359E/y4359e0c.htm

Tehát a pehelyre és abból készült termékekre utal, ez puhább és a mellén található többnyire.

János Untener
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
A két egyforma közül a korábbit kell választanom, de köszönöm mindegyikteknek a segítséget.
Notes to answerer
Asker: Így már tökéletesen tiszta, köszönöm a szakszerű magyarázatot. Némileg félrevezetőnek látszott az eredeti mondat: úgy tűnt, mintha a tollat tépkednék ki, hogy abból készítsenek pehelytermékeket. Azzal viszont tisztázódik, hogy amint mondod is, a tollat a pehellyel egy kalap alá veszik sok helyen.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: EK kódszám (közbeszerzés) 39512400-8: Pehelypaplan http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2...
1 hr

agree  Istvan Nagy
3 hrs

agree  Judith Kiraly
3 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
pehely


Explanation:
Még a szótárban is így van.


Example sentence(s):
  • A libapehely (goose-down) melletti viszonyszám (800- 750- 600-), a fill power azt jelenti, hogy hány köbhüvelyk (1 köbhüvelyk = 16,38 köbcentiméter) térfogatú egy uncia (28,35 gramm) betöltendő pehely.

    Reference: http://www.gearmag.hu/tartalomjegyzek?article=48
Dora Miklody
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 23
Notes to answerer
Asker: Ez is igazán szakszerű, köszönöm. Ennyire mélyen nem is kellett belemennem, de akkor is nagyon hasznos, amit a viszonyszámokról mondasz, mert bármikor előkerülhet még. Bocs, de melyik szótárban találtad? Mert nekem vagy nincs olyanom vagy nem a megfelelő szótárban kerestem.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: EK kódszám (közbeszerzés) 39512400-8: Pehelypaplan http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2...
1 hr
  -> Köszönöm :)

agree  Istvan Nagy
3 hrs
  -> Köszönöm :)

agree  Judith Kiraly
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search