plastic stiffener

Finnish translation: muovijäykiste

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:plastic stiffener
Finnish translation:muovijäykiste
Entered by: Gary Raymond Bokobza

09:35 Dec 21, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Science - Science (general)
English term or phrase: plastic stiffener
Basically a plastic stiffener is a plastic wire placed in a stuffed animal to give it structure.
Gary Raymond Bokobza
Spain
muovijäykiste, muovinen jäykiste
Explanation:
Tämä sopisi paremmin silloin kun on kysymys täytetylle eläimelle jäykkyyttä antavasta rakenteesta. 'Kovike' taas paremmin silloin kun on kysymys pintakovuutta tai iskusuojaa antavasta rakenteesta, esim. "kovikkeet kyynärpäissä".

'Muovinen jäykiste' on täsmällisempi ilmaus siinä mielessä, että se voi tarkoittaa vain "muovista valmistettua jäykistettä".

'Muovijäykiste' sen sijaan voi saada myös merkityksen "muovia jäykistävä ainesosa". Ehkä kuitenkin vain teoreettisesti, en ole sellaisesta käytännössä koskaan kuullut.
Selected response from:

Timo Lehtilä
Finland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4muovijäykiste, muovinen jäykiste
Timo Lehtilä
3muovikovike
finntranslat (X)


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
muovikovike


Explanation:
there you go. :)

finntranslat (X)
Finland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FinnishFinnish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
muovijäykiste, muovinen jäykiste


Explanation:
Tämä sopisi paremmin silloin kun on kysymys täytetylle eläimelle jäykkyyttä antavasta rakenteesta. 'Kovike' taas paremmin silloin kun on kysymys pintakovuutta tai iskusuojaa antavasta rakenteesta, esim. "kovikkeet kyynärpäissä".

'Muovinen jäykiste' on täsmällisempi ilmaus siinä mielessä, että se voi tarkoittaa vain "muovista valmistettua jäykistettä".

'Muovijäykiste' sen sijaan voi saada myös merkityksen "muovia jäykistävä ainesosa". Ehkä kuitenkin vain teoreettisesti, en ole sellaisesta käytännössä koskaan kuullut.

Timo Lehtilä
Finland
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search