PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

phishing

Farsi (Persian) translation: سرقت آنلاین

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:phishing
Farsi (Persian) translation:سرقت آنلاین

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
13:57 Oct 28, 2009
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Social Sciences - Internet, e-Commerce
Additional field(s): Computers: Systems, Networks, IT (Information Technology)
English term or phrase: phishing
Definition from Webopedia:
The act of sending an e-mail to a user falsely claiming to be an established legitimate enterprise in an attempt to scam the user into surrendering private information that will be used for identity theft. The e-mail directs the user to visit a Web site where they are asked to update personal information, such as passwords and credit card, social security, and bank account numbers, that the legitimate organization already has. The Web site, however, is bogus and set up only to steal the user’s information.

Example sentence(s):
  • While Spam was (and continues to be) annoying, distracting and burdensome to all its recipients, Phishing has already shown the potential to inflict serious losses of data and direct losses due to fraudulent currency transfers. Technical Info
  • Consider installing a Web browser tool bar to help protect you from known phishing fraud Web sites. MSN money
  • "This phishing website goes a step further than most phishing sites by employing a phone-call 'verification' step," said internet monitoring company Websense. vnunet.com
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

سرقت آنلاین
Definition:
<rtl>در تجارت الکترونیک، فیشینگ یا سرقت آنلاین به تلاش برای دستیابی به اطلاعات حساس افراد مانند نام کاربری، کلمه عبور، و اطلاعات کارت‌های اعتباری، به‌وسیله جا زدن خود به جای یک سایت مورد اطمینان، گفته می‌شود.
فیشینگ یا سرقت آنلاین در عمل به صورت کپی دقیق رابط گرافیکی یک وب‌گاه معتبر مانند بانک‌های انلاین انجام می‌شود. ابتدا کاربر از طریق ایمیل و یا آگهی‌های تبلبیغاتی سایتهای دیگر، به این صفحه قلابی راهنمایی می‌شود. سپس از کاربر درخواست می‌شود تا اطلاعاتی را که می‌تواند مانند اطلاعات کارت اعتباری مهم و حساس باشد، انجا وارد کند. در صورت گمراه شدن کاربر و وارد کردن اطلاعت خود، ، فیشرها به اطلاعات شخص دسترسی می‌یابند. از جمله سایت‌های هدف این کار می‌توان سایت‌های eBay، PayPal، و بانک‌های انلاین را نام برد.
اولین مورد گزارش شده فیشینگ مربوط به دوم ژانویه سال ۱۹۹۶ است که روی گروه خبری (newsgroup) یوزنت alt.online-service.America-online انجام شد.</rtl>
Selected response from:

Farzad Akmali
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2سرقت آنلاین
Farzad Akmali
5 +2دزدي هويت، فيشينگ
Hossein Abbasi Mohaghegh


  

Translations offered


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
دزدي هويت، فيشينگ


Definition from meybodnews:
عملي مجرمانه در جهت دسترسي غير قانوني به اطلاعات حساس و مهم همچون نام کاربري، رمز عبور افراد و جزييات کارتهاي اعتباري از طريق قابل اعتماد نشان دادن ارتباط الکترونيکي (همان رايانه اي خودمان) است

Example sentence(s):
  • در اينجا به بررسي پديده جالب دزدي هويت در اينترنت مي پردازيم. دزدي هويت از طريق اينترنت بيش از پيش به يك دغدغه تبديل شده و اين امنيت افراد را به مخاطره انداخته است. شناسايي و تعيين هويت، فرايند معمولي و مهمي است كه ما در انجام دادن امور روزمره خويش دايما با آن مواجه هستيم. شركت ها، نهادهاي دولتي و موسسات به طور معمول براي شناسايي و احراز هويت فردي در مقابل فرد ديگر، از افراد مي خواهند اطلاعات شخصي خود را به آن سازمان بدهند. در گذشته رسم بر اين بود كه مردم به تبادل رخ به رخ اطلاعات و تائيد هويت اتكا مي كردند اما امروز با پيدايش پديده اينترنت اين روش تاحدودي قديمي شده و از اعتبار افتاده است. - magiran  
  • Phishing چیست؟ نوعی از فریب است که برای دزدیدین هویت شما طراحی شده است. در یک حیله از نوع phishing، یک فرد آسیب رسان سعی می کند تا اطلاعاتی مانند شماره های اعتباری و کلمات عبور یا سایر اطلاعات شخصی شما را با متقاعد کردن شما به دادن این اطلاعات تحت ادعاهای دروغین بدست آورد. این نوع حملات معمولاً از طریق هرزنامه یا پنجره های pop-up می آیند. - persiansec  
  • . با گسترش دزدی هویت در فضای مجازی، شرکت سایمنتک (symantec) هفته گذشته از مجموعه ابزاری پرده برداری کرد که کاربران کامپیوترها به کمک آنها به جنگ قربانی شدن در برابر هکرها پیش خواهند رفت ... مدیر ارشد بازاریابی و محصولات مصرفی سایمنتک، روان ترولوپ به شبکه خبری cnet اعلام کرد: »نرم افزارهای ضدویروس سنتی در مقابله با دزدی هویت بسیار سست عمل می کنند - tehran ict  
Hossein Abbasi Mohaghegh
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Mohebi
10 days

Yes  kolya
30 days

3 days 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
سرقت آنلاین


Definition from ویکیپدیا:
<rtl>در تجارت الکترونیک، فیشینگ یا سرقت آنلاین به تلاش برای دستیابی به اطلاعات حساس افراد مانند نام کاربری، کلمه عبور، و اطلاعات کارت‌های اعتباری، به‌وسیله جا زدن خود به جای یک سایت مورد اطمینان، گفته می‌شود.
فیشینگ یا سرقت آنلاین در عمل به صورت کپی دقیق رابط گرافیکی یک وب‌گاه معتبر مانند بانک‌های انلاین انجام می‌شود. ابتدا کاربر از طریق ایمیل و یا آگهی‌های تبلبیغاتی سایتهای دیگر، به این صفحه قلابی راهنمایی می‌شود. سپس از کاربر درخواست می‌شود تا اطلاعاتی را که می‌تواند مانند اطلاعات کارت اعتباری مهم و حساس باشد، انجا وارد کند. در صورت گمراه شدن کاربر و وارد کردن اطلاعت خود، ، فیشرها به اطلاعات شخص دسترسی می‌یابند. از جمله سایت‌های هدف این کار می‌توان سایت‌های eBay، PayPal، و بانک‌های انلاین را نام برد.
اولین مورد گزارش شده فیشینگ مربوط به دوم ژانویه سال ۱۹۹۶ است که روی گروه خبری (newsgroup) یوزنت alt.online-service.America-online انجام شد.</rtl>

Example sentence(s):
  • واژه به معني حقه‌بازي از طريق ارسال ايميل‌هاي فريبنده و برپاكردن سايت‌هاي قلابي و گول‌زننده به قصد ربودن اطلاعات باارزش كاربر مانند رمزعبور، شماره كارت اعتباري و مشخصات فردي است. كلمه Phishing در زبان انگليسي نيز يك واژه جديد است كه برخي آن را مخفف عبارت Password Harvesting Fishing (شكار كردن رمزعبور كاربر از طريق يك طعمه) و برخي ديگر آن را استعاره‌اي از كلمه Fishing (ماهيگيري) تعبير كرده‌اند. سازندگان اين واژه كوشيده‌اند با جايگزين كردن Ph به جاي F مفهوم فريفتن را به مخاطب القا كنند. اين عمل مجرمانه جديد در شبكه اينترنت مي‌رود كه به يك پديده و معضل گسترده تبديل شود. مقاله‌اي با استفاده از اطلاعات سايت گروه مبارزه با فيشينگ تهيه‌كرده‌ام. اين مطلب را بخوانيد و مواظب باشيد گول نخوريد! - شبکه  
  • متهم اصلی این سرقت آنلاین که در دزدی از اطلاعات مشتریان فروشگاه زنجیره یی tjx دست داشته و در انتظار محاکمه است در صورت مجرم شناخته شدن با مجازات حداکثر 20 سال زندان برای اتهام کلاهبرداری و پنج سال زندان برای اتهام توطئه و 250 هزار دلار جریمه برای هر یک از این اتهامات روبه رو است - Iran ICT News  
  • این بسته اصلاحیه شامل به روزرسانی های امنیتی، تعمیرات مورد نیاز ویستا و بالا بردن کیفیت این سیستم عامل است ... همچنین خبر دیگری از کنفرانس امنیتی rsa حاکی از آن است که مایکروسافت فناوری های تازه ای برای مبارزه با حملات فیشینگ یا سرقت آنلاین ارایه داده است - فناوری اطلاعات  

Explanation:
فیشینگ ایمیلهایی را می سازد که مشابه ایمیلهایی است که بانکها و یا دیگر منابع قابل اعتماد ارسال می کنند و از طریق این ایمیلهای جعلی، سارقان انفورماتیکی می توانند به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی یابند.

مایکروسافت توضیح داد: رمزهای عبور منتشر شده در این وب سایت را خارج و تمام اکانتهای سرقت شده را مسدود کرده است.

براساس گزارش رویترز، غول دنیای نرم افزارها تائید کرد که انتشار این رمزهای عبور در اثر تعرض به سرورهای مایکروسافت انجام نشده و این شرکت در حال بررسی روش این سرقت است.
http://www.niksalehi.com/download/archives/123053.php
Farzad Akmali
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 16

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Hadi Sobhanifar
2 days 16 hrs
  -> Thanks Sir!

Yes  kolya
26 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search