Utenlandske oppdragsgivere
Thread poster: mha161
mha161
mha161
Local time: 21:35
English to Norwegian
Feb 12, 2011

Hei!

Situasjon:
Jeg jobber som frilanser, da for utenlandske oppdragsgivere. Jeg har nå fått tilbudt en jobb som kanskje vil gi meg omtrent 10k norske kroner. Oppdragsgiveren vil sende meg en banksjekk i form av euro. Jeg tror heller ikke jeg kommer til å tjene over 40 000 kroner dette året.

Spørsmål:
1.Om jeg oppretter et enkeltpersonforetak, hvordan kan jeg da sende en faktura til han, når han er utenlandsk? Hva er da viktig å få med i fakturaen?
... See more
Hei!

Situasjon:
Jeg jobber som frilanser, da for utenlandske oppdragsgivere. Jeg har nå fått tilbudt en jobb som kanskje vil gi meg omtrent 10k norske kroner. Oppdragsgiveren vil sende meg en banksjekk i form av euro. Jeg tror heller ikke jeg kommer til å tjene over 40 000 kroner dette året.

Spørsmål:
1.Om jeg oppretter et enkeltpersonforetak, hvordan kan jeg da sende en faktura til han, når han er utenlandsk? Hva er da viktig å få med i fakturaen? Kan noen laste opp en excel-fil som dere selv bruker?

2.Kan jeg bruke frikort, om jeg ikke tjener mer enn frikortgrensen, og da uten å registrere enkeltpersonforetak?

3.Hvordan kan jeg bruke frikort i forbindelse med utenlandske oppdragsgivere?

4.Hva skal man gjøre om man har opptjente penger på PayPal-konto, og vil ha disse inn på norsk bankkonto, med tanke på skatt, siden jeg da ikke har noen kvitteringer for disse lønningene?



Takker på forhånd
Marcel Hansen
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Utenlandske oppdragsgivere






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »