maïs population

Dutch translation: zaadvaste maïs

11:49 May 25, 2009
French to Dutch translations [Non-PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-)
French term or phrase: maïs population
Iemand een idee wat maïs population is? Het is een traditonele, niet-hybride maïs. Het komt uit een tekst over genetisch gemanipuleerde organismen.
Vast bedankt,
Ilse
ilse van haneghem
Netherlands
Dutch translation:zaadvaste maïs
Explanation:
Wat rondneuzen op internet leert dat "maïs population" inderdaad traditionele, niet-hybride, niet-genetische maïs is. Als synoniem voor niet-hybride wordt vaak zaadvast of zaadecht gebruikt. Misschien kun je daar iets mee.
Selected response from:

Erik Boers
Belgium
Grading comment
Helaas is de vertaling al weg, maar ik onthoud deze! Bedankt, Erik en Bieke voor het meedenken!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4maïspopulatie
Bieke Bernaert
2zaadvaste maïs
Erik Boers


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
maïspopulatie


Explanation:
Of 'maispopulatie' zonder trema.


    Reference: http://www.kennislink.nl/publicaties/de-oorsprong-van-mais
Bieke Bernaert
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Volgens bedoelen ze daar niet zozeer de soort mee, en daar ben ik wel naar op zoek.


22 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zaadvaste maïs


Explanation:
Wat rondneuzen op internet leert dat "maïs population" inderdaad traditionele, niet-hybride, niet-genetische maïs is. Als synoniem voor niet-hybride wordt vaak zaadvast of zaadecht gebruikt. Misschien kun je daar iets mee.

Erik Boers
Belgium
Native speaker of: Dutch
Grading comment
Helaas is de vertaling al weg, maar ik onthoud deze! Bedankt, Erik en Bieke voor het meedenken!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search