https://wiki.proz.com/kudoz/english-to-turkish/manufacturing/5983141-spring-loader-nut.html

spring loader nut

Turkish translation: yay sıkıştırma/baskı somunu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spring loader nut
Turkish translation:yay sıkıştırma/baskı somunu
Entered by: Selçuk Dilşen

02:21 Nov 10, 2015
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / Moulding
English term or phrase: spring loader nut
Loosen the spring loader nut on the top of the injector actuator until it turns freely by hand but is not removed from the actuator.
Esra Poyraz
Turkey
yay sıkıştırma/baskı somunu
Explanation:
Bir yayı, makine çalışırken basınça altında tutmak için kullanılan somundur. Somunu sıktıkça yay sıkışır ve kuvvet uygulamaya başlar, böylece yayın diğer tarafındaki parçaya da baskı uygulanmış olur. Genellikle bir parçanın belirli bir karşı kuvvete kadar yerinden oynamaması için kullanılır. Her ne kadar "sıkıştırma" ve "baskı" olarak iki seçenek yazdımsa da, mühendis olarak "baskı" kullanmayı tercih ederim. Referans olarak verdiğim resimde örnek bir uygulaması görülüyor.
Selected response from:

Selçuk Dilşen
Turkey
Grading comment
teşekkür ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2yay sıkıştırma/baskı somunu
Selçuk Dilşen
5Yay yüklü somun
Salih1946


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
yay sıkıştırma/baskı somunu


Explanation:
Bir yayı, makine çalışırken basınça altında tutmak için kullanılan somundur. Somunu sıktıkça yay sıkışır ve kuvvet uygulamaya başlar, böylece yayın diğer tarafındaki parçaya da baskı uygulanmış olur. Genellikle bir parçanın belirli bir karşı kuvvete kadar yerinden oynamaması için kullanılır. Her ne kadar "sıkıştırma" ve "baskı" olarak iki seçenek yazdımsa da, mühendis olarak "baskı" kullanmayı tercih ederim. Referans olarak verdiğim resimde örnek bir uygulaması görülüyor.


    Reference: http://www.normaamericasds.com/sites/default/files/product_i...
Selçuk Dilşen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36
Grading comment
teşekkür ederim

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emin Arı
11 mins
  -> Teşekkürler Emin bey.

agree  Dagdelen
3 hrs
  -> Teşekkürler Rasim bey.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Yay yüklü somun


Explanation:
Derdim.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: