Working languages:
Russian to German
German to Russian

Vita Hofmann
Translation und Transcreation

Koeln, Nordrhein-Westfalen, Germany
Local time: 05:11 CEST (GMT+2)

Native in: Russian 
  • PayPal accepted
  • Send message through ProZ.com
Feedback from
clients and colleagues

on Willingness to Work Again info
1 positive review

 Your feedback
Account type Freelance translator and/or interpreter, Identity Verified Verified site user
Data security Created by Evelio Clavel-Rosales This person has a SecurePRO™ card. Because this person is not a ProZ.com Plus subscriber, to view his or her SecurePRO™ card you must be a ProZ.com Business member or Plus subscriber.
Affiliations This person is not affiliated with any business or Blue Board record at ProZ.com.
Services Translation, Website localization, Transcreation
Expertise
Specializes in:
Art, Arts & Crafts, PaintingArchitecture
Advertising / Public RelationsEconomics
Poetry & LiteratureLaw: Contract(s)
Government / PoliticsMarketing / Market Research
Rates

KudoZ activity (PRO) PRO-level points: 20, Questions answered: 10, Questions asked: 4
Payment methods accepted MasterCard, PayPal
Portfolio Sample translations submitted: 1
Experience Years of experience: 18. Registered at ProZ.com: Aug 2013.
ProZ.com Certified PRO certificate(s) N/A
Credentials N/A
Memberships N/A
Software Adobe Acrobat, Adobe Photoshop, Indesign, Microsoft Excel, Microsoft Office Pro, Microsoft Word, SDL Trados, Powerpoint
Professional practices Vita Hofmann endorses ProZ.com's Professional Guidelines.
Bio

Ich habe ein ausgeprägtes Sprachgefühl und verfüge über die Gabe, zwischen den Sprachen und Kulturen vermitteln zu können. Als diplomierte Sprachwissenschaftlerin, von der IHK-Düsseldorf geprüfte und durch den Präsidenten des OLG Köln ermächtigte Übersetzerin und durch das Studium der Kunstgeschichte in Bochum und Bonn bin ich für eine interdisziplinär angelegte berufliche Tätigkeit bestens qualifiziert.

Um meinen Kunden eine erstklassige Sprachdienstleistung zu bieten, halte ich mich in meiner Tätigkeit konsequent an folgende Grundsätze:

- Professionalität erreiche ich durch eine fundierte Fachausbildung und ständige Weiterbildung

- Ich übersetze Texte aus Fachgebieten, in denen ich versiert und an denen ich interessiert bin

- Jede Übersetzung wird sorgfältig inhaltlich, grammatisch und stilistisch geprüft, bevor ich sie aus der Hand gebe

- Ich erfülle alle Aufträge selbst und bin für meine Dienstleistungen verantwortlich, dadurch unterscheide ich mich von einschlägigen Vermittlungsagenturen

Keywords: Deutsch, Russisch, Architektur, Design, Kunst, Marketing, PR, Werbetexte, adaptive Übersetzung, Copy-Editing. See more.Deutsch, Russisch, Architektur, Design, Kunst, Marketing, PR, Werbetexte, adaptive Übersetzung, Copy-Editing, Transkreation. See less.


Profile last updated
Jul 29, 2019



More translators and interpreters: Russian to German - German to Russian   More language pairs