Sevk

English translation: consignment

15:17 Feb 15, 2015
Turkish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping / Taşımacılık
Turkish term or phrase: Sevk
"Sevk etmek" "sevkıyat" için "ship" "shipment" ifadelerini kullandım ancak aşağıda örnekleri bulunan cümlelerde "sevk" ifadesini nasıl oturtacağımı kestiremedim.

"X kanunen taşınması yasaklanmış sevkler ile X'in prosedür ve talimatlarında taşınması yasak olarak belirtilmiş olan sevkler taşınmayacaktır."

"X teslim süresini taahhüt edemediği sevklerı teslim almayacak veya teslim edebilmek için yapacağı uygulamayı X’e bildirecektir."

"X'in göndereceği sevkler için düzenlenen faturalarda şirket ünvanı, adresi, vergi dairesi numarası gibi bilgiler eksiksiz ve okunaklı bir şekilde doldurulacaktır."
Dementia (X)
English translation:consignment
Explanation:
bu işleri bilen birisi olarak bunu da kullanabilirsiniz diyorum
Selected response from:

skaya
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2consignment
skaya
5 +2Shipment / Cargo
Selçuk Dilşen
5Dispatch
Salih1946
5shipping
Aziz Kural


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Shipment / Cargo


Explanation:
"Shipment" karşılığını burada da rahatça kullanabilirsiniz.
"Cargo" da yerine göre alternatif bir karşılık olabilir.

Selçuk Dilşen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Omer Kartal, MA: Seçenek olarak "freight" ifadesi de eklenebilir.
21 mins
  -> Teşekkür ederim Ömer bey.

agree  Erkan Dogan
3 hrs
  -> Teşekkür ederim Erkan bey.

42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
shipping


Explanation:
Ben de bir tercümede o üçlüyle uğraşmak zorunda kalmıştım.
Bir alternatif.
Selam,
Aziz

Aziz Kural
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
consignment


Explanation:
bu işleri bilen birisi olarak bunu da kullanabilirsiniz diyorum

skaya
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tim Drayton: Bunu kullanırdım.
11 hrs
  -> Teşekkürler

agree  Zeki Güler
13 hrs
  -> Teşekkürler

3 days 21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Dispatch


Explanation:
I'd use!

--------------------------------------------------
Note added at 8 days (2015-02-23 18:36:13 GMT)
--------------------------------------------------

Genel i. dispatch dağıtma >
40 Ticaret/Ekonomi dispatch sevk etmek >
41 Ticaret/Ekonomi dispatch dispeç >
42 Ticaret/Ekonomi dispatch irsal >
43 Ticaret/Ekonomi dispatch irsal etmek >
44 Ticaret/Ekonomi dispatch mal sevk bürosu >
45 Ticaret/Ekonomi dispatch irsalat >
46 Hukuk dispatch göndermek >
47 Hukuk dispatch sevkıyat yapmak >
48 Teknik dispatch sevk etme


Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search