Pilye tesisi

English translation: trig pillar

09:41 Jun 12, 2017
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Surveying / Haritalandırma
Turkish term or phrase: Pilye tesisi
Uçuş tamamlandıktan sonra arazi ekibi proje kapsamında uygulama da dikkate alınarak uygun görülen yerle 9 adedi PİLYE tesisli olmak üzere 17 adet yer kontrol noktası tesisini ve koordinat ve kotlarının hesaplanabilmesi GPS ölçülerini tamamlamıştır

Pilye tesisi için ne diyebilirim ?
Sami Yılmazer
Turkey
English translation:trig pillar
Explanation:
Haritacılıkta konum saptamak için kullanılan direklere "pilye" deniyor. İngilizce karşılığı "trig pillar".
Verdiğiniz cümlede "pilye tesisi" değil, "pilye tesisli" denmiş. Yani ilgili noktaların dokuzuna pilye tesis edileceğini (kurulacağını) belirtiyor. Ben bu kısmı "... 17 check points, 9 of which will be equipped with trig pillars ..." gibi çevirirdim.

https://www.google.com.tr/search?q=pillars for charting&sour...
Selected response from:

Selçuk Dilşen
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1trig pillar
Selçuk Dilşen
4 -1Pier mount site
Salih1946
3Installation of bent bars
Baran Keki


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Installation of bent bars


Explanation:
Pilye için "bent bar" kullanılıyormuş
http://web.itu.edu.tr/tahsin/tahsin/Book-WCadastre_files/Ses...


Baran Keki
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 days 23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pilye
trig pillar


Explanation:
Haritacılıkta konum saptamak için kullanılan direklere "pilye" deniyor. İngilizce karşılığı "trig pillar".
Verdiğiniz cümlede "pilye tesisi" değil, "pilye tesisli" denmiş. Yani ilgili noktaların dokuzuna pilye tesis edileceğini (kurulacağını) belirtiyor. Ben bu kısmı "... 17 check points, 9 of which will be equipped with trig pillars ..." gibi çevirirdim.

https://www.google.com.tr/search?q=pillars for charting&sour...

Selçuk Dilşen
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Baran Keki: Valla hocam, vatandaş büyük ihtimalle tercümeyi çoktan teslim etmiştir. Ya benim önerdiğim şeyi kullandı ya da kendi kafasından uydurduğu başka birşeyi, artık o şey her neyse bir şekilde yanlış veya doğru dolaşıma girmiş oldu, uzun lafn ksası geç kaldın:)
1 hr
  -> Teşekkürler. :)

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Pier mount site


Explanation:
IMO

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kim Metzger: What's a pier mount? Please explain.
54 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search