şarj ergitme talimatı

English translation: Fed Junk Steel Melting

10:10 Jan 8, 2010
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting
Turkish term or phrase: şarj ergitme talimatı
Bu talimat elektrik ark ocağında hurdanın eritilmesi ve �eliğin izabe edilmesi işlemlerini belirler.
Murad AWAD
Germany
English translation:Fed Junk Steel Melting
Explanation:
Alternate
Selected response from:

Salih1946
United States
Grading comment
Many thanks
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5CHARGE SMELTING PROCESS
oz_emre
3 +1CHARGE MELTING INSTRUCTIONS
ATIL KAYHAN
5 -1Fed Junk Steel Melting
Salih1946


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
ŞARJ ERGİTME TALİMATI
Fed Junk Steel Melting


Explanation:
Alternate

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Many thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Cuneyt Arslan: no way ! // Yanlış seçim yapılmıştır. Mesleğe 30 yılımı verdim, böyle bir ifade duymadım. Fed Junk Steel Melting: Şarj Ergitme Talimatı demek değildir. Bu yanlış seçimden bir an önce dönülmelidir.
56 mins
  -> Demek ki ben 43 yil ile kidemli oluyorum, Su anda ingiltere'deyim ve Ingiliz dilbilgisine uygundur.

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ŞARJ ERGİTME TALİMATI
CHARGE MELTING INSTRUCTIONS


Explanation:
Ergitme:melting
Doldurulan ocagin icinin ergitilmesi kasdediliyor.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-01-08 11:37:12 GMT)
--------------------------------------------------

Ben orijinalleri büyük harflerle yazildigi için büyük harflerle yazdim. :-)

ATIL KAYHAN
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cuneyt Arslan
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
CHARGE SMELTING PROCESS


Explanation:
Metalurjik bir terim olduğundan smelting kullanılması daha uygundur. Türkçede izabe ve ergitme olarak kullanılmaktadır. Hurda malzeme(scrap materials) ile daha ucuza döküm işlemi gerçekleştirilir. Hurda malzemelerin kimyasal komposizyon aralığı bilinmelidir. Kimyasal kompozisyon aralığı bilinen çelik ve hurda malzemeler ile istenen kimyasal aralıkta döküm elde edebilmek için döküm öncesi şarj hesabı yapılır. Bu hesapta belirlenen oranlardan hurda ve çelik malzemeler ergitilir. Döküm işlemine başlamadan önce spektrometre ile kimyasal komposizyon değerleri ölçülür. İstenen aralıkta ise döküme devam edilir. Eğer istenen aralıkta değilse alaşım elementleri (alloying elements) ilave edilerek döküme devam edilir.

Yaptığınız çeviriye yardımcı olabilmek için temel olayları açıklamaya çalıştım. Umarım gereksiz bulmassınız


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-01-08 12:23:49 GMT)
--------------------------------------------------

Charge smelting instructions olacaktı yanlış yazdım .



oz_emre




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search