"Premium" ve "bonus"

English translation: Prim ve Bonus

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:\"Premium\" ve \"bonus\"
English translation:Prim ve Bonus
Entered by: Bülent Avcı

06:22 Mar 1, 2020
Turkish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Turkish term or phrase: "Premium" ve "bonus"
İş akdi feshinde geçiyor. Aralarındaki fark nedir?
Bülent Avcı
Turkey
Prim ve Bonus
Explanation:
Prim, çalışana gerçekleşen satış ya da kâr üzerinden belirli bir oranda verilen teşviktir.
Eskiden "ikramiye" olarak adlandırılan ve sonra İngilizcesi kullanılmaya başlanan "bonus" ise önceden kesin olarak bildirilmeyip, yöneticinin takdirine göre sonradan verilen nakdi bir armağandır. Çalışanlar bonus alacaklarını genellikle bilir ama ne oranda olacağını bilmezler. Bonusun birçok şirkette çalışanlar arasında memnuniyetsizlik yaratması sıkça gözlenen bir durumdur. Oranın önceden bilinmemesi ve yöneticinin kararına bırakılması zaman zaman çalışanın beklentisinin altında kalmasına veya çalışanlar arasında adil paylaştırılmadığı kanısına yol açar.
Selected response from:

Selçuk Dilşen
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5prim ve ikramiye
ilker menderes iyidogan
4Discretionary vs non-discretionary
Deniz Konuralp
4Ek ücret ve ikramiye
Salih1946
4Maas ve maasin ustune ek olarak verilecek olan para
AJ Ablooglu
4Prim ve Bonus
Selçuk Dilşen


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Prim ve Bonus


Explanation:
Prim, çalışana gerçekleşen satış ya da kâr üzerinden belirli bir oranda verilen teşviktir.
Eskiden "ikramiye" olarak adlandırılan ve sonra İngilizcesi kullanılmaya başlanan "bonus" ise önceden kesin olarak bildirilmeyip, yöneticinin takdirine göre sonradan verilen nakdi bir armağandır. Çalışanlar bonus alacaklarını genellikle bilir ama ne oranda olacağını bilmezler. Bonusun birçok şirkette çalışanlar arasında memnuniyetsizlik yaratması sıkça gözlenen bir durumdur. Oranın önceden bilinmemesi ve yöneticinin kararına bırakılması zaman zaman çalışanın beklentisinin altında kalmasına veya çalışanlar arasında adil paylaştırılmadığı kanısına yol açar.

Selçuk Dilşen
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Maas ve maasin ustune ek olarak verilecek olan para


Explanation:
Premium: konratta karar verilen maas
Bonus: maasin ustune ek olarak verilecek olan para miktari

AJ Ablooglu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ek ücret ve ikramiye


Explanation:
Derdim!

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 32

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
prim ve ikramiye


Explanation:
Prim=İşveren tarafından iş yapanı isteklendirip verimini artırmak veya sonuca daha kolay ve çabuk ulaşmasını sağlamak amacıyla verilen para (TDK Sözlüğü)
İkramiye=Bir yerde çalışan kimselere genellikle kazançtan dağıtılan veya iyi çalıştıkları için verilen aylık dışı para (TDK Sözlüğü)

ilker menderes iyidogan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Discretionary vs non-discretionary


Explanation:
Bonus bazen 'jestiyon' olarak da geçer.. finans dünyasında işverenin taktirinde olabiliyor (discretionary). Yıllık, ve önceki senenin performansına istinaden veriliyor. Bu anlamda ingilicesiyle her ne kadar yüzdesi kontrata bağlanabilse de genellike 'discretionary' tadında. 'Prim' ise belli bir (örneğin satış) hedefi üzerinden alınan yüzdesi önceden işveren tarafından belirlenmiş ve aylık bazda prim sahibine ödenen bir tutar. This is usually non-discretionary ie contractual..

Deniz Konuralp
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search