Resen iktisap

English translation: direct acquisition

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:Resen iktisap
English translation:direct acquisition
Entered by: Bülent Avcı

18:23 Mar 19, 2019
Turkish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Turkish term or phrase: Resen iktisap
Terimin geçtiği doküman türü/durum: Faaliyet Belgesi

Terimin geçtiği cümle: "Maden Kanunu hukumlerine ve Nizamnamelerine uygun olarak, aşagida gruplar halinde belirtilen madenlerin işletme ruhsatnameleri ile işletme imtiyazlarini talep etmek ve bunlari resen veya devren iktisap etmek, kiralamak, kiraya vermek ve satmak"

Ex officio kullanlabilir mi?
Bülent Avcı
Turkey
direct acquisition
Explanation:
Sözlükten "resen" anlamlarını aktarıyorum:
1. kimseye bağlı olmadan, tek başına
2. bir açıklama veya cevap niteliğinde olmayarak, doğrudan
3. (hukuk) (hakim, vb) bir isteğe bağlı olmadan kendisi karar vererek

"ex officio" 3. anlama denk geliyor. Sizin bağlama ise bence 1. tanım uyuyor. Direct/directly ifadeleri söylenmek isteneni verecektir diye düşünüyorum.
Selected response from:

Çağatay Duruk
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2direct acquisition
Çağatay Duruk
5ex officio acquisition
Ali Göznek
5 -2sua sponte
Salih1946


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ex officio acquisition


Explanation:
Hukuki bir terimdir. Ex officio = from the office anlamına gelir. http://www.businessdictionary.com/definition/ex-officio.html daha geniş tanım için.
İşgal edilen bir makamdan kaynaklanan yetkiyle (resen - ex officio) bir şey edinilebilir.
Ayrıca şurada da kullanımına bakabilirsiniz.
http://serdaracar.av.tr/yayinlar/D9A.pdf

Ali Göznek
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Sua sponte olur mu? Olmazsa neden?


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
sua sponte


Explanation:
Alternative definition

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2019-03-19 22:13:52 GMT)
--------------------------------------------------

It should read as "Sua sponte acquisition" , thanks.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kim Metzger: Where are your references? How did you come up with this?
5 mins

disagree  Tim Drayton: “Actions by a judge taken without a prior motion or request from the parties” https://en.wikipedia.org/wiki/Sua_sponte Here there is no action by a judge.
12 hrs
  -> Acquisition by approximation

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
direct acquisition


Explanation:
Sözlükten "resen" anlamlarını aktarıyorum:
1. kimseye bağlı olmadan, tek başına
2. bir açıklama veya cevap niteliğinde olmayarak, doğrudan
3. (hukuk) (hakim, vb) bir isteğe bağlı olmadan kendisi karar vererek

"ex officio" 3. anlama denk geliyor. Sizin bağlama ise bence 1. tanım uyuyor. Direct/directly ifadeleri söylenmek isteneni verecektir diye düşünüyorum.

Çağatay Duruk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Metin Demirel
1 day 1 hr

agree  Sevim A.
3 days 9 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search