valvtjocklek

Danish translation: tykkelse på etageadskillelse

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:valvtjocklek
Danish translation:tykkelse på etageadskillelse
Entered by: Susanne Roelands

09:10 Apr 4, 2019
Swedish to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Trappe
Swedish term or phrase: valvtjocklek
Med måtten på rumshöjd och valvtjocklek kan man räkna ut frihöjden i trappans början.
Susanne Roelands
Portugal
tykkelse på etageadskillelse
Explanation:
Sådan meget direkte oversat "hvælvtykkelse". Jeg kan ikke finde noget enkelt dansk ord, men vil oversætte det som "tykkelse på etageadskillelse"
Selected response from:

Mogens Snedker
Netherlands
Grading comment
Tusind tak Mogens :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tykkelse på etageadskillelse
Mogens Snedker
1etageadskillelse
andres-larsen


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
etageadskillelse


Explanation:
mere guesswork comparing drawings in Swedish and Danish (might be completely wrong on this but worth a try anyway):

sources:

in Swedish:

L-Trappa - trappor, trappans, löpbredd, steghöjder, trappbredd
https://www.atab-trappan.se/sv/viktigamatt_l/
T = Valvtjocklek (bjälklagets tjocklek). (Med måtten på rumshöjd och valvtjocklek kan man räkna ut frihöjden i trappans början.) B = Trappans utvändiga bredd.

T = Valvtjocklek (bjälklagets tjocklek).

in Danish:

A-trapper.dk
www.atab-trapper.dk/
A-trapper.dk trapper i 25 år. ... Trapper. trapper_forside. Køb en trappe →. Ydre Døre. ydre_dore · Køb hoveddør →. Vinduer. viduer_forside. Køb vinduer →.

S-trapper

Trappens Gloser

Hvis trappen skal udføres brand-drøj med f.eks. forskalling og puds reguleres undertræ ved for- og bagvange tilsvarende.

etageadskillelse

further sources in Danish related to "trapper" and "etageadskillelse":

Gør det selv trappe!
https://www.arke.dk/Catalog_Arke_dk.pdf
... gulv, og dimensionen af etageadskillelsens rum. 3 konfiguration. .... (Tab.2). Hvis man føjer en eller flere stigninger til trappen, er det nødvendigt at købe ekstra.

Trappe - byggeprojekt til en tømrerlærling - Services
www.innovativeselection.dk/.../trappe-byggeprojekt-til-en-t...
Privat søger tømrerlærling til trappe - byggeprojekt. Ved at købe denne ... Sikkert bedst at samle trappen på stedet (fx. i 2 eller 3 dele) når etageadskillelse, gulv, ...

Byggetekniske detaljer - Huseftersyninfo
huseftersyninfo.dk/.../tekniskefaldgruppervedbygningsgennemga...
Lofter og etageadskillelser ... Trapper. • Værn. • Fugt især i bund ved kælder. • Løse klinker. • Revner. • Kælder og stue skal af ... Økonomisk tab: – Start midt i ...

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tykkelse på etageadskillelse


Explanation:
Sådan meget direkte oversat "hvælvtykkelse". Jeg kan ikke finde noget enkelt dansk ord, men vil oversætte det som "tykkelse på etageadskillelse"


    https://gi.dk/Publikationer/Etageadskillelse.pdf
Mogens Snedker
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusind tak Mogens :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search