PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

celdas de transmisión

Polish translation: komórka przekaźnikowa / radiowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:celda de transmisión
Polish translation:komórka przekaźnikowa / radiowa
Entered by: Monika Jakacka Márquez

20:57 Jan 24, 2009
Spanish to Polish translations [PRO]
Telecom(munications)
Spanish term or phrase: celdas de transmisión
Telefonia celular se maneja por celdas de transmisión. O sea, son celulas que se unen entre ellas y van armando todo el recorrido.
jodelka
komórka przekaźnikowa
Explanation:
Tutaj masz opis podobny do Twojego :)

Podział sieci komórkowej jest prosty. Cały geograficzny obszar, na którym sieć komórkowa jest dostępna, jest wirtualnie podzielony na sześciokątne części, zwane komórkami. Często jedna komórka odpowiada jednej stacji bazowej, choć może to być kilka komórek, jeżeli stacja przekaźnikowa ma większy zasięg. Wewnątrz jednej komórki abonent korzysta z telefonu za pomocą konkretnego przekaźnika. Problem zaczyna się w momencie, gdy abonent w trakcie rozmowy przemieszcza się pomiędzy komórkami. (...)
Niestety, stworzenie optymalnego pokrycia terenu z uwzględnieniem jego cech topograficznych nie jest jedyną trudnością w projektowaniu dobrej sieci opartej o komórki przekaźnikowe. Kolejnym problemem jest to, jak zapewnić dostępność sieci komórkowych dla wszystkich abonentów, którzy w danej chwili chcą korzystać ze swoich telefonów.
http://www.bryk.pl/teksty/gimnazjum/pozostałe/informatyka/15...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-01-24 22:37:18 GMT)
--------------------------------------------------

Również nazywają toto po prostu komórkami radiowymi

Cytat również z opwyzej przytaczanego artykułu:

Komórką nazywamy nie tylko telefon komórkowy. Nazwa ta jest bardzo ważna przy wszelkich systemach sieci telefonicznych. Od tej nazwy wzięło się określenie "sieć komórkowa". Mowa tu o komórce radiowej, która jest podstawową jednostką funkcjonalną sieci telefonicznych, zwłaszcza sieci komórkowych.
http://www.bryk.pl/teksty/gimnazjum/pozostałe/informatyka/15...

Oraz inne cytaty:

Sieci telefoni komórkowej są podzielone na komórki radiowe. ... Tam gdzie dotąd była jedna duża komórka radiowa, jest teraz większa liczba małych komórek. ...
www.sciaga.pl/tekst/47804-48-komorka_jako_podstawowa_geogra...

Wielowarstwowe struktury hierarchiczne komórek radiowych (Multi Layered Hierarchical Cell Structures) umożliwiają współistnienie komórek typu makro, ...
www.ericsson.com/pl/solutions/products/siec_radiowa_gsm.sht...
Każda komórka radiowa obsługuje 120 kanałów w paśmie o szerokości 20 MHz co pozwala na całkowite radiowe pokrycie obszaru, nawet przy dużym zagęszczeniu ...
www.ost-e.pl/oferta_centrale_hipath4000hicom300e.html

Tryb scentralizowany jest stosowany w telefonii komórkowej, gdzie każda komórka radiowa jest kontrolowana przez punkt dostępu pokrywający określony obszar ...
http://fileth.w.interia.pl/bezprzewodowe.html

Selected response from:

Monika Jakacka Márquez
Spain
Grading comment
Jak zwykle ogromne dzieki :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5stacje przekaznikowe
Paulistano
4 +1komórka przekaźnikowa
Monika Jakacka Márquez
4siec komórkowa/nadawanie komórkowe
Anna Pilarczyk


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
siec komórkowa/nadawanie komórkowe


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_spanish/computers:_soft...

Anna Pilarczyk
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
komórka przekaźnikowa


Explanation:
Tutaj masz opis podobny do Twojego :)

Podział sieci komórkowej jest prosty. Cały geograficzny obszar, na którym sieć komórkowa jest dostępna, jest wirtualnie podzielony na sześciokątne części, zwane komórkami. Często jedna komórka odpowiada jednej stacji bazowej, choć może to być kilka komórek, jeżeli stacja przekaźnikowa ma większy zasięg. Wewnątrz jednej komórki abonent korzysta z telefonu za pomocą konkretnego przekaźnika. Problem zaczyna się w momencie, gdy abonent w trakcie rozmowy przemieszcza się pomiędzy komórkami. (...)
Niestety, stworzenie optymalnego pokrycia terenu z uwzględnieniem jego cech topograficznych nie jest jedyną trudnością w projektowaniu dobrej sieci opartej o komórki przekaźnikowe. Kolejnym problemem jest to, jak zapewnić dostępność sieci komórkowych dla wszystkich abonentów, którzy w danej chwili chcą korzystać ze swoich telefonów.
http://www.bryk.pl/teksty/gimnazjum/pozostałe/informatyka/15...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-01-24 22:37:18 GMT)
--------------------------------------------------

Również nazywają toto po prostu komórkami radiowymi

Cytat również z opwyzej przytaczanego artykułu:

Komórką nazywamy nie tylko telefon komórkowy. Nazwa ta jest bardzo ważna przy wszelkich systemach sieci telefonicznych. Od tej nazwy wzięło się określenie "sieć komórkowa". Mowa tu o komórce radiowej, która jest podstawową jednostką funkcjonalną sieci telefonicznych, zwłaszcza sieci komórkowych.
http://www.bryk.pl/teksty/gimnazjum/pozostałe/informatyka/15...

Oraz inne cytaty:

Sieci telefoni komórkowej są podzielone na komórki radiowe. ... Tam gdzie dotąd była jedna duża komórka radiowa, jest teraz większa liczba małych komórek. ...
www.sciaga.pl/tekst/47804-48-komorka_jako_podstawowa_geogra...

Wielowarstwowe struktury hierarchiczne komórek radiowych (Multi Layered Hierarchical Cell Structures) umożliwiają współistnienie komórek typu makro, ...
www.ericsson.com/pl/solutions/products/siec_radiowa_gsm.sht...
Każda komórka radiowa obsługuje 120 kanałów w paśmie o szerokości 20 MHz co pozwala na całkowite radiowe pokrycie obszaru, nawet przy dużym zagęszczeniu ...
www.ost-e.pl/oferta_centrale_hipath4000hicom300e.html

Tryb scentralizowany jest stosowany w telefonii komórkowej, gdzie każda komórka radiowa jest kontrolowana przez punkt dostępu pokrywający określony obszar ...
http://fileth.w.interia.pl/bezprzewodowe.html



Monika Jakacka Márquez
Spain
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Jak zwykle ogromne dzieki :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Konrad Dylo
1 hr
  -> Dziekuje, Konradzie :)

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
stacje przekaznikowe


Explanation:
wydaje mi sie, ze stacje pasuja lepiej niz komorki

Paulistano
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in PortuguesePortuguese




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search