PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

segunda residencia

Polish translation: dom weekendowy

16:45 Oct 22, 2010
Spanish to Polish translations [Non-PRO]
Journalism
Spanish term or phrase: segunda residencia
jakoś nie przychodzi mi do głowy jak to zgrabnie przełożyć:
drugi dom?
letnia rezydencja?
dom wakacyjny?

tak naprawdę to po prostu drugi dom, ale jakoś to mi nic nie mówi po polsku.
Kompletny kontekst:
La construcción también es otro de los pilares de la economía local ya que ahora atiene un peso muy importante, sobre todo en lo que se refiere a construcción de segunda residencia.
Marlena Trelka
Spain
Polish translation:dom weekendowy
Explanation:
w tym konteście tak bym przetłumaczyła
Selected response from:

Maria Schneider
Poland
Grading comment
tak naprawdę skorzystałam ze wszystkich odpowiedzi, ale najbardziej z twoich sugestii, także 2 punkciki lecą..
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1letni dom
Dorota Madrzyk
5dom weekendowy
Maria Schneider
4dom letniskowy
Marta Skałecka


Discussion entries: 5





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
letni dom


Explanation:
To zdanie odnosi sie do sytuacji na rynku nieruchomości. Gospodarka jak widać opierała sie na budowaniu letnich domów ponieważ obywateli było stać na ich kupno.

Dorota Madrzyk
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Schneider
15 hrs
  -> gracias!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
dom weekendowy


Explanation:
w tym konteście tak bym przetłumaczyła

Maria Schneider
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
Grading comment
tak naprawdę skorzystałam ze wszystkich odpowiedzi, ale najbardziej z twoich sugestii, także 2 punkciki lecą..

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dom letniskowy


Explanation:
segunda residencia zazwyczaj używana jest latem

Marta Skałecka
Spain
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: Niekoniecznie. Są tacy co się przeprowadzają tylko na lato do swojej segunda residencia, ale są też tacy, którzy prawie każdy weekend, puente i oczywiście Semana Santa i Navidad spędzają en su casa de pueblo, de montaña, de playa... Poza tym, dom letniskowy ma konnotacje, których segunda residencia nie posiada.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search