PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Fiscal de Consejo de Guerra

Polish translation: Prokurator Nadwornej Rady Wojennej

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:Fiscal de Consejo de Guerra
Polish translation:Prokurator Nadwornej Rady Wojennej
Entered by: Kasia Platkowska

19:03 Jun 29, 2009
Spanish to Polish translations [PRO]
History
Spanish term or phrase: Fiscal de Consejo de Guerra
Myślałam o przetłumaczeniu tego jako "Prokurator w Sądzie Wojskowym" mowa jednak o dworze Filipa IV więc może macie inne propozycje?
AgaWrońska
Prokurator Nadwornej Rady Wojennej
Explanation:
Moze w ten sposób? Jesli mowa tu o dworze Filipa IV, chodzi naprawdopodobniej o Nadworna Rade Wojenna:

"Najwyższym organem monarchii pozostała Tajna Konferencja (sześciu ministrów i kanclerz pod przewodnictwem cesarza). Istniała również Nadworna Izba Handlowa i Nadworna Rada Wojenna (...)"

http://www.brescello.netii.net/?hkl=Karol_VI_(cesarz_niemiec...

--------------------------------------------------
Note added at 36 minutos (2009-06-29 19:40:29 GMT)
--------------------------------------------------

Sad Wojskowy to moim zdaniem pojecie zbyt ogólne...Zastanawialam sie tez nad "Przewodniczacym Nadwornej Rady Wojennej", ale slowo "przewodniczacy" nie odzwierciedla tu dokladnego znaczenia slowa "fiscal" czyli prokurator...

--------------------------------------------------
Note added at 44 minutos (2009-06-29 19:48:04 GMT)
--------------------------------------------------

Inny fragment, w którym pojawia sie termin "Rada Wojenna" w kontekscie historycznym dot. kleski Wielkiej Armady:

"Dalej, gdy już udało się Hiszpanom wypłynąć, doszło do gwałtownego obniżenia morale, co było efektem psucia się żywności. 19 czerwca część Armady przybiła do portu w La Coruni. Reszta okrętów, czekająca na swoją kolej została rozproszona przez gwałtowne wiatry – utracono kontakt z 28 jednostkami, na pokładzie których znajdowało się ok. 6 tysięcy ludzi. Rada wojenna zadecydowała, iż należy zaczekać na zaginionych, co mogło zaowocować zniszczeniem rozproszonych okrętów jeden po drugim (...)".

Moze to jakos pomoze...
Selected response from:

Kasia Platkowska
Spain
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Komisarz Rady Wojennej
Paulistano
3Prokurator Nadwornej Rady Wojennej
Kasia Platkowska


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Prokurator Nadwornej Rady Wojennej


Explanation:
Moze w ten sposób? Jesli mowa tu o dworze Filipa IV, chodzi naprawdopodobniej o Nadworna Rade Wojenna:

"Najwyższym organem monarchii pozostała Tajna Konferencja (sześciu ministrów i kanclerz pod przewodnictwem cesarza). Istniała również Nadworna Izba Handlowa i Nadworna Rada Wojenna (...)"

http://www.brescello.netii.net/?hkl=Karol_VI_(cesarz_niemiec...

--------------------------------------------------
Note added at 36 minutos (2009-06-29 19:40:29 GMT)
--------------------------------------------------

Sad Wojskowy to moim zdaniem pojecie zbyt ogólne...Zastanawialam sie tez nad "Przewodniczacym Nadwornej Rady Wojennej", ale slowo "przewodniczacy" nie odzwierciedla tu dokladnego znaczenia slowa "fiscal" czyli prokurator...

--------------------------------------------------
Note added at 44 minutos (2009-06-29 19:48:04 GMT)
--------------------------------------------------

Inny fragment, w którym pojawia sie termin "Rada Wojenna" w kontekscie historycznym dot. kleski Wielkiej Armady:

"Dalej, gdy już udało się Hiszpanom wypłynąć, doszło do gwałtownego obniżenia morale, co było efektem psucia się żywności. 19 czerwca część Armady przybiła do portu w La Coruni. Reszta okrętów, czekająca na swoją kolej została rozproszona przez gwałtowne wiatry – utracono kontakt z 28 jednostkami, na pokładzie których znajdowało się ok. 6 tysięcy ludzi. Rada wojenna zadecydowała, iż należy zaczekać na zaginionych, co mogło zaowocować zniszczeniem rozproszonych okrętów jeden po drugim (...)".

Moze to jakos pomoze...

Kasia Platkowska
Spain
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dzięki

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Komisarz Rady Wojennej


Explanation:
myślę, że "fiscal" to wcale nie musi być "prokurator", zwłaszcza w kontekście historycznym, mozna by się zastanowić nawet nad "inspektorem"

Paulistano
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in PortuguesePortuguese




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search