PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

merengue italiano

Polish translation: beza włoska

21:21 Mar 14, 2004
Spanish to Polish translations [PRO]
Food & Drink
Spanish term or phrase: merengue italiano
recetas para cocinar, przepisy do gotowania smakolykow....

mysle ze to rodzaj "beza"? nie koniecznie juz w formie stalej???... no coz...
Konrad Dylo
Spain
Polish translation:beza włoska
Explanation:
Szczerze mowiac, nie wiem, czym beza włoska rozni sie od bezy "zwyklej", ale merengue to na pewno beza.
Beza włoska:
cukier 400 g
woda
białko 0,25 l
cukier 100 g
Selected response from:

EstEnter
Netherlands
Grading comment
tak wiec zostawie beza wloska! i tez nie wiem czym sie rozni... chociaz z kontekstu wynika ze nie jset upieczona... no coz dziekuje
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5merenga lub beza
Paulistano
4beza włoska
EstEnter
4beza włoska
EstEnter
4beza włoska
EstEnter


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beza włoska


Explanation:
Szczerze mowiac, nie wiem, czym beza włoska rozni sie od bezy "zwyklej", ale merengue to na pewno beza.
Beza włoska:
cukier 400 g
woda
białko 0,25 l
cukier 100 g



    Reference: http://mistrzowie.gastrona.pl/art/article_34.php
EstEnter
Netherlands
PRO pts in category: 2
Grading comment
tak wiec zostawie beza wloska! i tez nie wiem czym sie rozni... chociaz z kontekstu wynika ze nie jset upieczona... no coz dziekuje

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
merenga lub beza


Explanation:
Dulce, por lo común de figura aovada, hecho con claras de huevo y azúcar y cocido al horno (Real Academia)- czyli raczej forma stala.
Po polsku uzywa sie nazwy merenga - ciasto z ubitego na piane bialka jaj i gestego syropu, lekko wypiekane, przekladane kremem, konfiturami, itp. (Doroszewski)

Paulistano
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in PortuguesePortuguese

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beza włoska


Explanation:
Szczerze mowiac, nie wiem, czym beza włoska rozni sie od bezy "zwyklej", ale merengue to na pewno beza.
Beza włoska:
cukier 400 g
woda
białko 0,25 l
cukier 100 g



    Reference: http://mistrzowie.gastrona.pl/art/article_34.php
EstEnter
Netherlands
PRO pts in category: 2

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beza włoska


Explanation:
Szczerze mowiac, nie wiem, czym beza włoska rozni sie od bezy "zwyklej", ale merengue to na pewno beza.
Beza włoska:
cukier 400 g
woda
białko 0,25 l
cukier 100 g



    Reference: http://mistrzowie.gastrona.pl/art/article_34.php
EstEnter
Netherlands
PRO pts in category: 2




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search