Plan Director

Polish translation: Masterplan/master plan/plan generalny

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:Plan Director
Polish translation:Masterplan/master plan/plan generalny
Entered by: AgaWrońska

07:49 Nov 10, 2010
Spanish to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture
Spanish term or phrase: Plan Director
Określenie pochodzi z CV architekta, zawsze mi się wydawało że to jest jakiś Plan Zagospodarowania Przestrzennego ustalany odgórnie, a w CV czytam:
Plan Director del Hospital X, Plan Director del Hospital Y...

Pilnie potrzebuję pomocy!
AgaWrońska
Masterplan/master plan/plan generalny
Explanation:
W tlumaczonych przeze mnie tesktach dotyczacych "plan director" chodzilo wlasnie o "master plan".

Patrz: http://www.mi.gov.pl/files/0/1788308/PROGNOZAoddziaywanianar...

--------------------------------------------------
Note added at 5 horas (2010-11-10 13:48:47 GMT)
--------------------------------------------------

El plan director es un documento oficial en el que los responsables de una organización (empresarial, institucional, no gubernamental...) reflejan sus intenciones para con el futuro de su compañía en el largo plazo, definiendo generalmente un período no inferior a 5 años.

http://es.wikipedia.org/wiki/Plan_director

Jest to master plan. Nie widze zadnej sprzecznosci...

Master plan dla lotniska w Gdańsku


"Kierunki rozwoju portu lotniczego i otaczającej go infrastruktury zawierać będzie plan generalny, który dla lotniska w Gdańsku przygotowuje międzynarodowa firma architektoniczno-inżynierska PM Group. Master plan powstanie jeszcze w tym roku.

Master plan to planistyczna koncepcja docelowego rozwoju portu lotniczego, tworzona w oparciu o prognozy ruchu lotniczego na najbliższe kilkadziesiąt lat. Przedstawia perspektywę zmian w trzech wariantach: optymistycznym, pesymistycznym i bazowym. Zgodnie z zaleceniami ICAO (Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego) taki master plan powinno posiadać każde lotnisko, między innymi po to, aby zapewnić spójny plan rozwoju portu lotniczego w powiązaniu z rozwojem regionu. Plan generalny to także merytoryczna podstawa do wszelkich uzgodnień, związanych z przyszłymi inwestycjami lotniskowymi i około-lotniskowymi. "

http://www.gazetainwestor.pl/nowosci/master-plan-dla-lotnisk...
Selected response from:

Kasia Platkowska
Spain
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Masterplan/master plan/plan generalny
Kasia Platkowska
2ver
Marlena Trelka


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ver


Explanation:
co to plan director wyjaśnia pięknie wiki, myślę, że tu odpowiednim tłumaczeniem byłby plan strategiczny, którego to zwrotu (plan estratégico) używa się zresztą niemal jako synonimu dla plan director.
Jednak w kontekście, który podajesz może rzeczywiście niekoniecznie pasuje... chyba, że rzeczony architekt uczestniczył w opracowaniu tego planu po prostu...

Podpowiada mi jeden delineante, że może jest to wpływ angielskiego, i chodzi o Director de obra o del plan (proyecto), ale jakoś mnie to ne przekonuje zbytnio też


--------------------------------------------------
Note added at 4 horas (2010-11-10 12:08:00 GMT)
--------------------------------------------------

Plan General pasuje mi tu przez analogię do PGOU, tj. Plan General de Ordenación Urbana, czyli po prostu plan/program ogólny, ramowy, w odróżnieniu od konkretnych planów budowlanych, zawierających część opisową i rysunkową.
Ja stawiam na program ramowy i plan strategiczny odpowiednio dla Plan General i Plan Director.
http://es.wikipedia.org/wiki/Plan_General_de_Ordenación_Urba...

--------------------------------------------------
Note added at 4 horas (2010-11-10 12:09:48 GMT)
--------------------------------------------------

i jeszcze opinia znajomego delineante:
en urbanismo el plan general define como lineas maestras de desarrollo urbanistico, el plan director suena a mas detallado, y compromiso de fechas, plazos, ..mas a largo plazo.


    Reference: http://es.wikipedia.org/wiki/Plan_director
Marlena Trelka
Spain
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 3

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Masterplan/master plan/plan generalny


Explanation:
W tlumaczonych przeze mnie tesktach dotyczacych "plan director" chodzilo wlasnie o "master plan".

Patrz: http://www.mi.gov.pl/files/0/1788308/PROGNOZAoddziaywanianar...

--------------------------------------------------
Note added at 5 horas (2010-11-10 13:48:47 GMT)
--------------------------------------------------

El plan director es un documento oficial en el que los responsables de una organización (empresarial, institucional, no gubernamental...) reflejan sus intenciones para con el futuro de su compañía en el largo plazo, definiendo generalmente un período no inferior a 5 años.

http://es.wikipedia.org/wiki/Plan_director

Jest to master plan. Nie widze zadnej sprzecznosci...

Master plan dla lotniska w Gdańsku


"Kierunki rozwoju portu lotniczego i otaczającej go infrastruktury zawierać będzie plan generalny, który dla lotniska w Gdańsku przygotowuje międzynarodowa firma architektoniczno-inżynierska PM Group. Master plan powstanie jeszcze w tym roku.

Master plan to planistyczna koncepcja docelowego rozwoju portu lotniczego, tworzona w oparciu o prognozy ruchu lotniczego na najbliższe kilkadziesiąt lat. Przedstawia perspektywę zmian w trzech wariantach: optymistycznym, pesymistycznym i bazowym. Zgodnie z zaleceniami ICAO (Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego) taki master plan powinno posiadać każde lotnisko, między innymi po to, aby zapewnić spójny plan rozwoju portu lotniczego w powiązaniu z rozwojem regionu. Plan generalny to także merytoryczna podstawa do wszelkich uzgodnień, związanych z przyszłymi inwestycjami lotniskowymi i około-lotniskowymi. "

http://www.gazetainwestor.pl/nowosci/master-plan-dla-lotnisk...

Kasia Platkowska
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
dziekuje
Notes to answerer
Asker: Nie wiem tylko czy nie ma jakiejs sprzeczności z tym co przeczytałam dalej (wklejam)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Schneider
6 hrs
  -> Dzięki




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search