satellite and orbital position

German translation: Satellit, mit Orbitalposition

01:36 Jul 29, 2011
Spanish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space / Satelliten
Spanish term or phrase: satellite and orbital position
Ich habe hier einen Vertrag über die Satelliten-Rundfunkübertragung zum Übersetzen. Darin heißt es in den technischen Spezifikationen:

Satellite and orbital position: 23,7 degree [tatsächlich mit Komma, im englischen Original!]

Ich vermute ganz stark, dass sich der Satellit in einer bestimmten Orbitalposition befindet. Dummerweise habe ich aber gerade gefehlt, als Satelliten in der Schule durchgenommen wurden, und weiß jetzt nicht sicher, ob das hier "Satelliten- und Orbitalposition" heißt oder "Satellit und Orbitalposition" und die Angabe des Satelliten dann hinter dem Doppelpunkt einfach geschlabbert wurde, oder etwas ganz anderes.

Vielen Dank für Eure Unterstützung.
Daniel Gebauer
Spain
Local time: 03:52
German translation:Satellit, mit Orbitalposition
Explanation:
Diskussion
Selected response from:

Konrad Schultz
Local time: 03:52
Grading comment
Danke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Satellit, mit Orbitalposition
Konrad Schultz


Discussion entries: 3





  

Answers


14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Satellit, mit Orbitalposition


Explanation:
Diskussion

Konrad Schultz
Local time: 03:52
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8
Grading comment
Danke!
Login to enter a peer comment (or grade)



Login or register (free and only takes a few minutes) to participate in this question.

You will also have access to many other tools and opportunities designed for those who have language-related jobs (or are passionate about them). Participation is free and the site has a strict confidentiality policy.

KudoZ™ translation help

The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:
Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search