Buzo

Dutch translation: skipak of ski-overall

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:Buzo
Dutch translation:skipak of ski-overall
Entered by: Annette van der Lei

15:44 Oct 23, 2012
Spanish to Dutch translations [PRO]
Marketing - Textiles / Clothing / Fashion
Spanish term or phrase: Buzo
Traje de bebé que cubre todo el cuerpo y se cierra con una cremallera central.

Ik kom niet verder dan de algemene term "babypak". Bestaat hiervoor een specifieke benaming?

Alvast hartelijk dank!
Annette van der Lei
Mexico
skipak of ski-overall
Explanation:
Ook al gaat een baby niet meteen op de latten staan, blijkbaar is deze term ook degene die voor de miniversie gebruikt wordt. De links tonen afbeeldingen met de productnaam.
Selected response from:

tineke.wouters
Spain
Grading comment
Gracias!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2skipak of ski-overall
tineke.wouters
4Kruippakje
Karel van den Oever
3jumpsuit
Elma de Jong


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
skipak of ski-overall


Explanation:
Ook al gaat een baby niet meteen op de latten staan, blijkbaar is deze term ook degene die voor de miniversie gebruikt wordt. De links tonen afbeeldingen met de productnaam.


    Reference: http://www.premaman.com/wapr/ml/cat_index.jsp?h1=1&h2=102&h3...
    Reference: http://www.baby-walz.nl/Positie-babykleding/Babykleding/Skip...
tineke.wouters
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Gracias!
Notes to answerer
Asker: Gracias!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evy Ceustermans: Ik denk ook dat hier een skipakje bedoeld wordt
3 hrs

agree  Wim Jonckheere
14 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jumpsuit


Explanation:
De combinatie jumpsuit en baby levert de nodige hits op op Google.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2012-10-23 18:02:22 GMT)
--------------------------------------------------

Misschien zou je dat op kunnen lossen door er een jumpsuit voor baby's van te maken. Babyjumpsuit ziet er een beetje vreemd uit.

Elma de Jong
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: In de rest van het document staat de term "mono" (dameskleding) dat ik reeds vertaald heb met "jumpsuit".


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kruippakje


Explanation:
Ik heb verscheidene ouders deze term horen gebruiken en Google geeft veel resultaten voor deze zoekterm.
De term is m.i. een mooi Nederlands equivalent van 'jumpsuit'.

Example sentence(s):
  • Stoer groen kruippakje met een tijger.
  • Armani kruippakje Wat maakt dit pakje zo bijzonder? Welnu: dat er Armani op staat! Voor €100,- kruipt jouw baby ook in stijl!

    Reference: http://www.koelzkidz.nl/kinderkledingmerken/lipfish?page=sho...
    Reference: http://www.vrouwonline.nl/mama/foto/1977/baby-bling-bling?p=...
Karel van den Oever
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Bedankt voor het meedenken! Een kruippakje is meer iets voor binnenshuis. Als je googled op `buzo de bebe` zie je afbeeldingen van gewatteerde babypakken. En deze afbeeldingen komen overeen met de afbeeldingen in mijn document ;-)





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search