objasnovanie

English translation: investigation

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Slovak term or phrase:objasnovanie
English translation:investigation
Entered by: Maria Ferencikova

18:40 Nov 4, 2018
Slovak to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / criminal law -police
Slovak term or phrase: objasnovanie
policia odhaluje a objasnuje trestne ciny.

ide mi o to OBJASNOVANIE

objasnovanie - solving, clearing up of offences?

statistiky objasnenosti su CRIME CLEAR UP RATE, alebo CLEARANCE RATE, len si neviem rady s tym gerundiom, ak by som chcela pouzit clearing up of offences. nikde to v takejto forme neviem najst, neviem, ci je vhodne ho takto pouzit, alebo ci ist po tom SOLVE. ???

nazov clanku je Spracovanie a interpretácia informačných výstupov z procesov odhaľovania a objasňovania trestných činov
Maria Ferencikova
investigation
Explanation:
mne tu pasuje najviac toto, mal som možnosť robiť s políciou zopár rokov

--------------------------------------------------
Note added at 17 h (2018-11-05 12:15:53 GMT)
--------------------------------------------------

Veruže aj bude :-)

--------------------------------------------------
Note added at 91 dnů (2019-02-04 11:55:03 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ďakujem milá Mária
Selected response from:

Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(crime) detection
Alžbeta Takácsová
3 +1clarification
Dušan Ján Hlísta
4investigation
Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
3intelligence work
Kristian Madar


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
clarification


Explanation:
a prečo nie takto?
(objasnenie, vysvetlenie)
streľba od boku...

Dušan Ján Hlísta
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
91 days
  -> vďaka Juri...

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
intelligence work


Explanation:
V nemčine sa používa Auflärungstätigkeiten. Su tu činnsti o objasňovania okolností a skutkového stavu.

V UK prostredi je to police intelligence
veta zo zdroja:
The Intelligence analysts investigate who is committing crimes, how, when, where and why.

https://en.wikipedia.org/wiki/Police_intelligence

Z druheho zdroja:

Aj ked nazov evokuje top secret operacie, v skutočnosti je to popis zakladnych činnosti policajnych zloziek.

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2018-11-04 19:37:09 GMT)
--------------------------------------------------

https://work.chron.com/duties-police-criminal-intelligence-i...



    https://work.chron.com/duties-police-criminal-intelligence-investigator-21173.html
Kristian Madar
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.: no toto je skôr spravodajská činnosť, viď SIS, CIA, BND, FSB atď.
12 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(crime) detection


Explanation:
Keď v spojení s trestnými činmi, tak by som povedala "detect", pozri encyklopédiu

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-11-04 19:57:50 GMT)
--------------------------------------------------

A potom z toho "detection rate": https://link.springer.com/article/10.1007/s10610-004-3398-8

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-11-04 21:34:25 GMT)
--------------------------------------------------

Detection sa používa v práve v spojení s objavením, odhalením, vypátraním, ako aj vyšetrovaním (Blackův právnícký slovník)


    https://www.britannica.com/topic/crime-law/Detection-of-crime
Alžbeta Takácsová
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
Notes to answerer
Asker: objasnit vlastne znamena vyriesit. detect to nepokryva. ale dakujem ti.


13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
investigation


Explanation:
mne tu pasuje najviac toto, mal som možnosť robiť s políciou zopár rokov

--------------------------------------------------
Note added at 17 h (2018-11-05 12:15:53 GMT)
--------------------------------------------------

Veruže aj bude :-)

--------------------------------------------------
Note added at 91 dnů (2019-02-04 11:55:03 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ďakujem milá Mária

Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Asi by mohlo byť.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search