riesitel

English translation: contractor

11:43 Aug 20, 2013
Slovak to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
Slovak term or phrase: riesitel
e.g.: Zmluvnu cenu sa zavazuje objednavatel uhradit riesitelovi nasledovne...
Maria Ferencikova
English translation:contractor
Explanation:
...bolo by možno dobré upresniť, čo presne riešiteľ dodáva...
Selected response from:

ksolarova
Slovakia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6contractor
ksolarova
4solutionist
Maria Chmelarova
3 +1researcher
Stuart Hoskins
4developer
Slavomir BELIS
3(problem) solver
Uncle
3coordinator; investigator; project leader
Dušan Ján Hlísta


Discussion entries: 8





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
researcher


Explanation:
investigator, implementer, depends on the context

Stuart Hoskins
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dušan Ján Hlísta: nie je to skôr výskumník?
10 mins
  -> výskumník = person, riešiteľ = institution/organization/company

agree  Slavomir BELIS: This is also a possibility.
3 hrs
  -> Thanks, Slavomir

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
contractor


Explanation:
...bolo by možno dobré upresniť, čo presne riešiteľ dodáva...


    Reference: http://www.thefreedictionary.com/contractor
ksolarova
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Zugec: Podľa kontextu uvedeného v diskusii
13 mins
  -> Ďakujem.

agree  Stuart Hoskins: Based on the context given by the asker
15 mins
  -> Thanks.

agree  Lucie Maruniakova
46 mins
  -> Ďakujem.

agree  Zbyněk Táborský
1 hr
  -> Ďakujem

agree  Vladimír Hoffman: V ramci zmluvy o dielo jednoznacne
1 hr
  -> Ďakujem.

neutral  Slavomir BELIS: Toto nie je presný preklad. Zhotoviteľ/dodávateľ a podobne, áno, ale v zmluve je jasne uvedené - riešiteľ.
3 hrs

agree  Marta Karchnakova
22 hrs
  -> Ďakujem.

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(problem) solver


Explanation:
Toto je doslovny preklad... ale skor by som bol asi za pouzitie vyrazu poskytovatel - provider, prip. contractor.

Uncle
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
coordinator; investigator; project leader


Explanation:
***

Dušan Ján Hlísta
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 16

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
developer


Explanation:
Možno to bude znieť čudne, ale - riešiteľ - je - developer - respektíve - developer - sa do slovenčiny prekladá aj ako - riešiteľ.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2013-08-20 15:41:50 GMT)
--------------------------------------------------

Príkald riešiteľov

http://www.tuzvo.sk/sk/organizacna_struktura/fakulta_ekologi...

Slavomir BELIS
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Vladimír Hoffman: To ale bude skor menej tradicny preklad, nie? Stavitel, vlastnik, investor, to ano, ale riesitel? Riesitel coho?
1 hr
  -> Ty sa mňa pýtaš, že riešiteľ čoho? Ty nevidíš, že je to v zmluve a že to prekladáme? A keď už takto rozmýšľaš, tak sa potom spýtaj aj seba, že "vlastník/vývojár..." čoho.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
solutionist


Explanation:
je riesitel
ale ak uz naozaj chcete napasovat " contractor " tak tam skuste pouzit " constructor, builder , party a pod.

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search