urbariát

English translation: forrest landowners association

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Slovak term or phrase:urbariát
English translation:forrest landowners association
Entered by: Igor Liba

08:15 May 25, 2011
Slovak to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Forestry / Wood / Timber
Slovak term or phrase: urbariát
...les o rozlohe ...m2 ako časť urbariátu v ...
Uncle
forrest landowners association
Explanation:
urbariát - pozemkové spoločenstvo spolumajiteľov lesov a pasienkov, urbár;

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2011-05-25 13:35:14 GMT)
--------------------------------------------------

pravdepodobne tu ide o cast pozemkov majitelov, ktori su zdruzeni v urbariate

--------------------------------------------------
Note added at 2 days7 hrs (2011-05-27 15:49:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.massforests.org/
http://www.pfla.bc.ca/
http://www.forestlandowners.org/
Selected response from:

Igor Liba
Slovakia
Grading comment
Dakujem. Kedze su urcite vyhrady voci vasmu prekladu, dovolim si dat "len" 3 body. Kazdopadne, uz som ho pouzil (tlacil ma velmi cas) takze myslim ze by nebolo spravodlive vybrat niektoru inu odpoved, aj ked su tiez dobre.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1forrest landowners association
Igor Liba
4urbarial forest in collective ownership
vierama
4common ownership of
Maria Chmelarova
4country-wide land register (urbár)
Dušan Ján Hlísta
Summary of reference entries provided
...
Zbyněk Táborský
...
Igor Liba

Discussion entries: 23





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
country-wide land register (urbár)


Explanation:
http://books.google.sk/books?id=3orG2yZ9mBkC&pg=PA318&lpg=PA...

Dušan Ján Hlísta
Slovakia
Native speaker of: Slovak

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
common ownership of


Explanation:
lands and forests
hadam len opisom ....nakolko aj za feudalizmu, slachtic/zemepan vlastnil pozemky (kt. boli od roku.... za Marie T. povinne zaregistrovane ...) a poddani na nich povinne pracovali podla ....urbara....

....ale obec tiez vlastnila lesy a pasienky .... kde na obecnom sa pasol dobytok poddanych a lesy sluzili na zber dreva aj pre zeliarov a bezdomovcov ...
Urbariat - cize spolocenstvo, urbarialne zriadenie co nie je urbar...

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
urbarial forest in collective ownership


Explanation:


vierama
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Igor Liba: urbariat predsa v ziadnom pripade nepredstavuje "kolektivne" vlastnictvo; vlastnikmi su jednotlivi "clenovia"
2 hrs
  -> je to prave kolektivne (ci spolocne) spoluvlastnictvo,lebo ho vlastni kolektiv (inymi slovami spolocenstvo) podielnikov (see the above discussion)

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
forrest landowners association


Explanation:
urbariát - pozemkové spoločenstvo spolumajiteľov lesov a pasienkov, urbár;

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2011-05-25 13:35:14 GMT)
--------------------------------------------------

pravdepodobne tu ide o cast pozemkov majitelov, ktori su zdruzeni v urbariate

--------------------------------------------------
Note added at 2 days7 hrs (2011-05-27 15:49:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.massforests.org/
http://www.pfla.bc.ca/
http://www.forestlandowners.org/

Igor Liba
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 3
Grading comment
Dakujem. Kedze su urcite vyhrady voci vasmu prekladu, dovolim si dat "len" 3 body. Kazdopadne, uz som ho pouzil (tlacil ma velmi cas) takze myslim ze by nebolo spravodlive vybrat niektoru inu odpoved, aj ked su tiez dobre.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Hladky: Toto asi najlepšie vystihuje význam.
5 hrs
  -> dakujem

neutral  Maria Chmelarova: les o rozlohe ....m2 ako cast urbariuatu = forrest landowners association... ? ... ako to myslite
2 days 2 hrs
  -> časť lesa, ktorý je majetkom členov urbariátu, teda pozemkového spoločenstva

neutral  vierama: pravne vztahy vo FLA nezodpovedaju specifickym pravnym vztahom v urbariate.
2 days 22 hrs




Reference comments


3 mins
Reference: ...

Reference information:
http://www.vugtk.cz/slovnik/3781_urbariat

Zbyněk Táborský
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

29 mins
Reference: ...

Reference information:
http://en.wikipedia.org/wiki/Urbarium

Igor Liba
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 3




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search