prevádzkový súbor

English translation: elementary system

23:27 Oct 20, 2011
Slovak to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / Compressors
Slovak term or phrase: prevádzkový súbor
It is often used in documentation, technical reports. Definition: "a separate, functional part of technologies - project part".
Thank you for advise.
zuziqua
English translation:elementary system
Explanation:
Pokial sa teda bavime o energetike, tak toto je vyraz priamo z oficialneho slovniku, ktory sme dostali z Mochoviec pri prekladoch jadrovej energetiky.
Pokial sa bavime o stavebnom projekte (aj v ramci jadrovej energetiky) je to technological unit
Selected response from:

Vladimír Hoffman
Slovakia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5elementary system
Vladimír Hoffman
4Technological Unit
Vladimír Hoffman
3subsystem
Michal Zugec


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Technological Unit


Explanation:
Často sa to vyskytuje v stavebných prekladoch spolu s SO /stavebný objekt/. Ja pouzivam prave opisny vyraz "technological unit", zatial to klientom vyhovovalo. Pochybujem, ze existuje anglicky ekvivalent, toto delenie na PS a SO som nasiel len na Slovensku a v Cechach, takze to treba prekladat opisom. Tiez by sa dalo uvazovat o technological ensemble, urcite nie o technological set.
Pre zaujimavost - SO prekladam ako Building Activity, bezne sa tyka takych veci ako je kanalizacia alebo nanesenie asfaltu na vozovku (alebo aj vysadby travniku, ziadny opis zial nie je dokonaly).

Vladimír Hoffman
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 12

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
subsystem


Explanation:
V energetike je dielčí prevádzkový súbor prekladaný a používaný ako elementary subsystem.

Michal Zugec
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Vladimír Hoffman: No, povedal by som, ze ide o kontext. Pokial je to o poise jednotlivych casti prev8dzky/zariadenia, tak ste dost blizko. Viz nizsie.
1 hr

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
elementary system


Explanation:
Pokial sa teda bavime o energetike, tak toto je vyraz priamo z oficialneho slovniku, ktory sme dostali z Mochoviec pri prekladoch jadrovej energetiky.
Pokial sa bavime o stavebnom projekte (aj v ramci jadrovej energetiky) je to technological unit

Vladimír Hoffman
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Matej Hasko: v energetike určite áno: prevádzkový súbor (PS) - elementary system; dielčí prevádzkový súbor (DPS) - elementary subsystem. V Mochovciach sa skratky PS a DPS do angličtiny neprekladajú
17 mins
  -> Ďakujem:-)

agree  Michal Zugec: Áno, toto by malo byť správne
1 hr
  -> Ďakujem:-)

agree  Vladimir Sudakov: Suhlasim s Matom:)
1 hr
  -> Ďakujem a zdravím:-) Tuším sme spolu na nejakej jadrovke aj spolupracovali, že?

agree  Pavel Lexa: V Mochovciach je to naozaj tak.
1 hr
  -> ďakujem:-)

agree  Michal Krsiak
4 days
  -> ďakujem:-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search