zásady objemového členenia

English translation: principles of volumetric structure

11:04 Aug 23, 2015
Slovak to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture
Slovak term or phrase: zásady objemového členenia
A requirement for renovations of cultural landmarks
Roni_S
Slovakia
English translation:principles of volumetric structure
Explanation:
"Členenie" by som preložil ako "structure".

Pekné vyobrazené príklady, čo sa objemovým členením myslí, možno nájsť na týchto stránkach v slovenčine:

"Toto objemové členenie je zdôraznené i v použitých stavebných materiáloch."
http://www.tvojdom.sk/interiery/na-navsteve/dom-s-vyhladom-n...

"Z hľadiska objemového členenia stavby je v prípade viacgeneračného bývania možné aplikovať dva základné princípy. Prvý je reprezentovaný integráciou dvoch nezávislých bytových jednotiek do jedného stavebného celku... Druhý princíp aplikuje historickú typológiu „hlavného domu“ (dom rodiny v produktívnom veku) a „vejmínku“ (prístavby k hlavnému domu pre starých rodičov)"
http://reality.inspiracie.etrend.sk/pokorny-architekti/3x-na...

A podobné vyobrazené príklady s "volumetric structure" v angličtine:
http://mindyschroder.com/concrete-house-showcasing-a-volumet...
http://www.decorationtrend.com/architecture/casa-2v-in-ecuad...
Selected response from:

Jan Ramza
Slovakia
Grading comment
Thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4principles of volumetric articulation
Sarka Rubkova
4principles of volumetric structure
Jan Ramza


Discussion entries: 6





  

Answers


1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
principles of volumetric structure


Explanation:
"Členenie" by som preložil ako "structure".

Pekné vyobrazené príklady, čo sa objemovým členením myslí, možno nájsť na týchto stránkach v slovenčine:

"Toto objemové členenie je zdôraznené i v použitých stavebných materiáloch."
http://www.tvojdom.sk/interiery/na-navsteve/dom-s-vyhladom-n...

"Z hľadiska objemového členenia stavby je v prípade viacgeneračného bývania možné aplikovať dva základné princípy. Prvý je reprezentovaný integráciou dvoch nezávislých bytových jednotiek do jedného stavebného celku... Druhý princíp aplikuje historickú typológiu „hlavného domu“ (dom rodiny v produktívnom veku) a „vejmínku“ (prístavby k hlavnému domu pre starých rodičov)"
http://reality.inspiracie.etrend.sk/pokorny-architekti/3x-na...

A podobné vyobrazené príklady s "volumetric structure" v angličtine:
http://mindyschroder.com/concrete-house-showcasing-a-volumet...
http://www.decorationtrend.com/architecture/casa-2v-in-ecuad...

Jan Ramza
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you
Notes to answerer
Asker: Thanks, the 2 Slovak links shine a bit more light on the matter.


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
principles of volumetric articulation


Explanation:
....

--------------------------------------------------
Note added at 1 day23 hrs (2015-08-25 10:26:49 GMT)
--------------------------------------------------

I also found volumetric zoning - allocation of building volumes to different functions
https://books.google.cz/books?isbn=1135718954


    Reference: http://www.sabmagazine.com
    Reference: http://books.google.cz/books?isbn=3038210161
Sarka Rubkova
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search