kumhár

English translation: fire crane / pot crane

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Slovak term or phrase:kumhár
English translation:fire crane / pot crane
Entered by: Igor Liba

17:05 Feb 25, 2010
Slovak to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture
Slovak term or phrase: kumhár
- rameno, na ktoré sa vešia kotol nad ohniskom v kolibe alebo na salaši
- rameno s množnosťou otáčania postavené pri ohnisku
Igor Liba
Slovakia
fire crane
Explanation:
Som casto na salasi a slovo kumhar mi je doverne zname, ale nemal som ani potuchy o anglickom ekvivalente. A tak som hladal a myslim ze som nasiel.
Verzia pre domacnost - fireplace crane
Selected response from:

Michal Zugec
Slovakia
Grading comment
vďaka
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1fire crane
Michal Zugec
4"kumhár"/ hook (for)
Maria Chmelarova


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"kumhár"/ hook (for)


Explanation:
napr.; (diferent length) of hooks to hang dutch ovens over the fire (open fire, pits and etc;)
kde pod dutch oven sa rozumie kotol, kotlik, tak ako je to pri modernom vareni vonku....
z pohladu historie a folkloru by som to nechala kumhar a opisala ....preto lebo aj v slov. kumhar ma viac ako jeden vyraz
vid.;
kumhár v Encyklopedia ludovej kultury Slovenska > kumhár -
( kolovrat, hák na kotol, iho, šibeničky) - mechanicke zariadenie na vesanie kotla nad vatru v kolibe.

encyklopedia cez www.seznam.cz; kumhár - kul mezi tramci koliby na ktery se vesi kotel www.divadloschod.cz/val.athenyk/knihy/slovnik.pdf

medeny kotel zaveseny na haku ve vrcholu ohniste

vyraz sa u nas asi udomacnil vdaka valasskej kolinizacii (17.stor.)


Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fire crane


Explanation:
Som casto na salasi a slovo kumhar mi je doverne zname, ale nemal som ani potuchy o anglickom ekvivalente. A tak som hladal a myslim ze som nasiel.
Verzia pre domacnost - fireplace crane


    Reference: http://www.nextag.com/fireplace-crane/search-html
    Reference: http://pilgrim.ceredigion.gov.uk/index.cfm?articleid=2503
Michal Zugec
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
vďaka

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Chmelarova: hlavne ta druha webka je velmi vhodna.
2 hrs
  -> vďaka




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search