PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

otpust dugova

English translation: debt acquittance

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbo-Croat term or phrase:otpust dugova
English translation:debt acquittance
Entered by: Tamara Vlahovic Sanovic

13:11 May 8, 2013
Serbo-Croat to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / privatization
Serbo-Croat term or phrase: otpust dugova
otpuštanje duga u celini ili delimično
otpis - write-off, ali kako je otpustanje?
Hvala vam puno
Tamara Vlahovic Sanovic
debt acquittance
Explanation:
otpust dugova
debt acquittance (english)
Schuldenerlass (deutsch)
Jedan od načina prestanka obveze bez njezinog ispunjenja, a može biti opći, djelomični i posebni. 1. Opći otpust duga odnosi se na sva vjerovnikova potraživanja prema dužniku, pa se nakon sklopljenog sporazuma o otpustu duga gase sva vjerovnikova potraživanja prema nekom dužniku, osim onih za koje vjerovnik nije znao da postoje u času kada je otpust izvršen. Razlozi za otpust duga mora biti različiti iako je uglavnom riječ o darovanju; 2. djelomični otpust duga zakon ne tumači posebno, jer postoji zaključak da vjerovnik može otpustiti dug i djelomično. Takvo odricanje vjerovnika od sredstava osiguranja ako je glavni dug osiguran zalogom ili drugim sredstvom osiguranja ne znači ujedno i odricanje vjerovnika od ispunjenja obveze, tj. otpust duga, jer sredstva osiguranja u pogledu otpusta imaju svoju samostalnost. Isto tako je različit položaj glavnog dužnika i jamca prema vjerovniku i njegovoj izjavi o otpustu duga, jer otpust duga jamcu ne oslobađa glavnog dužnika, ali otpust duga glavnom dužniku oslobađa i jamca. nadalje, otpustom jednom od jamaca, ne oslobađaju se ostali ako ih ima više ali se ostalima obveza smanjuje za dio koji otpada na oslobođenog jamca. A ako se i svi jamci oslobode, ostaje obveza glavnog dužnika. Otpust duga kao prestanak obveze reguliran je odredbama Zakona o obveznim odnosima (čl. 344.-347.) prema kojima obveza prestaje kada vjerovnik izjavi dužniku da neće tražiti njezino ispunjenje i dužnik se s time suglasi. Pri tome, taj sporazumni čin ne mora biti zaključen u onom obliku u kojem je zaključen posao iz kojeg je obveza nastala, što znači da ne mora biti u pisanoj formi, već se smatra pravovaljanim i ako je prešutan; 3. posebna vrsta otpusta duga je nagodba i ona može biti: a) izvansudska, koja je regulirana čl. 20. Zakona o financijskom poslovanju, kao obvezni pokušaj nagodbe s vjerovnicima, b) sudska, koja je regulirana čl. 21. spomenutog Zakona i također predstavlja djelomično otpuštanje duga prilikom prisilne nagodbe i stečaja.

http://www.crosig.hr/rjecnik/pregled/465/otpust-dugova
Selected response from:

LogosART
Croatia
Grading comment
Hvala puno. Puno mi je pomoglo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5cancellation of debt, canceled debt, debt forgiveness
Vesna Dejanović
4debt relief
Aleksandra Lazić
4debt waiver
Branka Ramadanovic
4 -2debt acquittance
LogosART
Summary of reference entries provided
Debt Relief
LogosART

Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
debt relief


Explanation:
ref.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Debt_relief
Aleksandra Lazić
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Daryo: koja veza sa http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_privatizaciji.html ?/u pitanju je sprovođenje Zakona o privatizaciji -- potrebno je prevesti značenje dato tom izrazu u konkretnom Zakonu, ne u nekom drugom ili nekom nedefinisanom opštem slučaju.
1 hr
  -> Ne razumem vaš komentar. Trebalo je da prevedemo termin otpust dugova. Ko je spominjao zakon o privatizaciji_

agree  Branka Ramadanovic
7 hrs
  -> Hvala Branka!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
cancellation of debt, canceled debt, debt forgiveness


Explanation:
Najčešće se nailazi na cancellation of debt, canceled debt (formular IRS-a Cancellation of Debt).
Na http://www.irs.gov/ ima dosta primjera.

to forgive a debt-oprostiti dug (V Gligorijević " Englesko.srpski, srpsko-engleski ekonomski rečnik")

Example sentence(s):
  • Canceled Debts In most cases, if a debt you owe is canceled or forgiven, other than as a gift or bequest, you must include the canceled amount in your income. You have no income from the canceled debt if it is intended as a gift to you. A debt includes a
  • Canceled debt is normally taxable to you, but there are exceptions.

    Reference: http://www.investopedia.com/terms/c/cancellation-of-debt.asp
    Reference: http://www.irs.gov/publications/p17/ch12.html#en_US_2012_pub...
Vesna Dejanović
Bosnia and Herzegovina
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in BosnianBosnian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Daryo: koja veza sa http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_privatizaciji.html?//... pitanju je sprovođenje Zakona o privatizaciji u Srbiji - potrebno je prevesti značenje dato tom izrazu u konkretnom Zakonu, ne u nekom nedefinisanom opštem slučaju.
53 mins
  -> Daryo, nije mi jasan vaš komentar? Čemu ovaj link? To nema veze sa mojim odgovorom niti sa linkovima koje sam navela.

agree  Bojan Grbikj: http://www.investopedia.com/terms/c/cancellation-of-debt.asp
2 hrs
  -> Hvala, Bojane.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
debt acquittance


Explanation:
otpust dugova
debt acquittance (english)
Schuldenerlass (deutsch)
Jedan od načina prestanka obveze bez njezinog ispunjenja, a može biti opći, djelomični i posebni. 1. Opći otpust duga odnosi se na sva vjerovnikova potraživanja prema dužniku, pa se nakon sklopljenog sporazuma o otpustu duga gase sva vjerovnikova potraživanja prema nekom dužniku, osim onih za koje vjerovnik nije znao da postoje u času kada je otpust izvršen. Razlozi za otpust duga mora biti različiti iako je uglavnom riječ o darovanju; 2. djelomični otpust duga zakon ne tumači posebno, jer postoji zaključak da vjerovnik može otpustiti dug i djelomično. Takvo odricanje vjerovnika od sredstava osiguranja ako je glavni dug osiguran zalogom ili drugim sredstvom osiguranja ne znači ujedno i odricanje vjerovnika od ispunjenja obveze, tj. otpust duga, jer sredstva osiguranja u pogledu otpusta imaju svoju samostalnost. Isto tako je različit položaj glavnog dužnika i jamca prema vjerovniku i njegovoj izjavi o otpustu duga, jer otpust duga jamcu ne oslobađa glavnog dužnika, ali otpust duga glavnom dužniku oslobađa i jamca. nadalje, otpustom jednom od jamaca, ne oslobađaju se ostali ako ih ima više ali se ostalima obveza smanjuje za dio koji otpada na oslobođenog jamca. A ako se i svi jamci oslobode, ostaje obveza glavnog dužnika. Otpust duga kao prestanak obveze reguliran je odredbama Zakona o obveznim odnosima (čl. 344.-347.) prema kojima obveza prestaje kada vjerovnik izjavi dužniku da neće tražiti njezino ispunjenje i dužnik se s time suglasi. Pri tome, taj sporazumni čin ne mora biti zaključen u onom obliku u kojem je zaključen posao iz kojeg je obveza nastala, što znači da ne mora biti u pisanoj formi, već se smatra pravovaljanim i ako je prešutan; 3. posebna vrsta otpusta duga je nagodba i ona može biti: a) izvansudska, koja je regulirana čl. 20. Zakona o financijskom poslovanju, kao obvezni pokušaj nagodbe s vjerovnicima, b) sudska, koja je regulirana čl. 21. spomenutog Zakona i također predstavlja djelomično otpuštanje duga prilikom prisilne nagodbe i stečaja.

http://www.crosig.hr/rjecnik/pregled/465/otpust-dugova

LogosART
Croatia
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Hvala puno. Puno mi je pomoglo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Daryo: otkada se zakoni Hrvatske primenjuju u Srbiji?
7 hrs
  -> Daryo, budući da sam ne znaš na što se odnosi izraz, bilo bi dobro da budeš "neutral" u svojoj ocjeni. Regards!

disagree  John Farebrother: Acquittance znači da je dug otplaćen, a ne oprošten.
2484 days

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
debt waiver


Explanation:
Nešto sve razmišljam o ovome i konačno mi sinu ... Evo linkova

Waiver of Debt - Department of Finance and Deregulation
www.finance.gov.au › Financial Framework‎
The waiver of debt power is available to provide a remedy for all Financial Management and Accountability Act 1997 (FMA Act) agencies. List of FMA Act ...
Loan waiver - Wikipedia, the free encyclopedia
en.wikipedia.org/wiki/Loan_waiver‎
Called the Agricultural Debt Waiver and Debt Relief Scheme, the 600 billion rupee package ...
Stafford Loan Forgiveness - Agricultural Debt Waiver and ... - Implementation
Debt Waivers - DFAS
www.dfas.mil › Civilian Employees‎
If you receive an overpayment of federal wages, you may apply to have the incorrect overpayment (or debt) waived.

Branka Ramadanovic
Bosnia and Herzegovina
Works in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in CroatianCroatian




Reference comments


5 hrs
Reference: Debt Relief

Reference information:
Tako, primjerice, dužnik koji podnese prijedlog za stečajni postupak automatski dobije otpust dugova nakon 12 mjeseci. To je i skraćeno i pojednostavljeno uvođenjem Naloga o otpustu dugova (engl. Debt Relief Order).
http://www.pravri.uniri.hr/hr/studij/poslijediplomski/doktor...

LogosART
Croatia
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search