PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

vanprivreda / privreda

English translation: non-commercial/commercial sector

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbian term or phrase:vanprivreda / privreda
English translation:non-commercial/commercial sector
Entered by: Mark Daniels

17:50 Nov 4, 2011
Serbian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
Serbian term or phrase: vanprivreda / privreda
"u privredi je zaposleno oko 98000, u vanprivredi 41.200, samostalnim delatnostima oko 48.000 osoba."

Da li uopšte postoji ova razlika, privreda/vanprivreda, na engleskom? Pretpostavljam da se radi o razlici kao što je "poslovni" sektor i "državni" ili nešto slično.
Mark Daniels
non-commercial/commercial sector
Explanation:
I originally thought of "non-business" for vanprivredni but "non-commercial" seems to be more common, at least according to google!
Selected response from:

Mihailolja
United Kingdom
Grading comment
Yes, I think that was the most straightforward solution, even though I still not 100% sure that the definitions are exactly aligned.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5non-economic sector/economy
amarok
3non-commercial/commercial sector
Mihailolja
Summary of reference entries provided
ODLUKA O UTVRĐIVANjU PRIVREDNIH I VANPRIVREDNIH DELATNOSTI
Natasa Stankovic
Primary, Secondary, Tertiary / Quaternary Sector
Vesna Maširević

  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
non-economic sector/economy


Explanation:
ja bih rekla da je ovo jedini nacin da se napravi ta razlika :)
pozdrav

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2011-11-04 18:04:51 GMT)
--------------------------------------------------

PS mozda je bolje u oba izraza staviti "sector"

amarok
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
non-commercial/commercial sector


Explanation:
I originally thought of "non-business" for vanprivredni but "non-commercial" seems to be more common, at least according to google!


    Reference: http://www.google.co.uk/search?q=%22non-business+sector%22&i...
    Reference: http://www.google.co.uk/search?q=%22non-business+sector%22&i...
Mihailolja
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Yes, I think that was the most straightforward solution, even though I still not 100% sure that the definitions are exactly aligned.




Reference comments


1 hr
Reference: ODLUKA O UTVRĐIVANjU PRIVREDNIH I VANPRIVREDNIH DELATNOSTI

Reference information:
1. Privredne delatnosti su sve grane, grupe i podgrupe delatnosti koje su prema Odluci o jedinstvenoj klasifikaciji delatnosti ("Službeni list SFRJ", br. 34/76) razvrstane u oblasti delatnosti sa sledećim šiframa i nazivima:
1) Oblast 01 - Industrija i rudarstvo;
2) Oblast 02 - Poljoprivreda i ribarstvo;
3) Oblast 03 - Šumarstvo;
4) Oblast 04 - Vodoprivreda;
5) Oblast 05 - Građevinarstvo;
6) Oblast 06 - Saobraćaj i veze;
7) Oblast 07 - Trgovina;
8) Oblast 08 - Ugostiteljstvo i turizam;
9) Oblast 09 - Zanatstvo i lične usluge;
10) Oblast 10 - Stambeno-komunalne delatnosti i uređenje naselja i prostora;
11) Oblast 11 - Finansijske, tehničke i poslovne usluge, osim podgrupe delatnosti 110612 - Instraživačko-razvojne usluge i društvenim delatnostima i 110904 - Advokatske i druge usluge.
Organizacije i zajednice iz člana 4. Zakona o jedinstvenoj klasifikaciji delatnosti koje su, u skladu sa tim zakonom, razvrstane u oblasti navedene u stavu 1. ove tačke, smatraju se organizacijama i zajednicama iz oblasti privrede.

2. Vanprivredne delatnosti (društvene i druge delatnosti) su sve grane, grupe i podgrupe delatnosti koje su prema Jedinstvenoj klasifikaciji delatnosti, koja čini sastavni deo odluke o jedinstvenoj klasifikaciji delatnosti razvrstane u oblasti delatnosti sa sledećim šiframa i nazivima:
1) Oblast 11 - Finansijske, tehničke i poslovne usluge - samo podgrupe delatnosti 110612 - Istraživačko-razvojne usluge i društvenim delatnostima i 110904 - Advokatske i druge usluge;
2) Oblast 12 - Obrazovanje, nauka, kultura i informacije;
3) Oblast 13 - Zdravstvena i socijalna zaštita;
4) Oblast 14 - Društveno-političke zajednice, samoupravne interesne zajednice i društveno-političke organizacije.
Organizacije i zajednice iz člana 4. Zakona o jedinstvenoj klasifikaciji delatnosti koje su, u skladu sa tim zakonom, razvrstane u oblasti navedene u stavu 1. ove tačke, smatraju se organizacijama i zajednicama iz oblasti vanprivrede.
3. Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Naredba o određivanju korisnika društvenih sredstava u vanprivrednim delatnostima ("Službeni list SFRJ", br. 50/71).
4. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SFRJ".

http://www.podaci.com/_z1/2129877/O-upvdel02v7714-8018.html

Natasa Stankovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

2 hrs peer agreement (net): +1
Reference: Primary, Secondary, Tertiary / Quaternary Sector

Reference information:
Mislim da takva podela apsolutno ne postoji na engleskom a nije mnogo smislena ni na srpskom.

http://www.podaci.com/_z1/2129877/O-upvdel02v7714-8018.html
ODLUKU
O UTVRĐIVANjU PRIVREDNIH I VANPRIVREDNIH DELATNOSTI
(Objavljena u "Službenom listu SFRJ", br. 14/77 i 18/80)
1.
Privredne delatnosti su sve grane, grupe i podgrupe delatnosti koje su prema Odluci o jedinstvenoj klasifikaciji delatnosti ("Službeni list SFRJ", br. 34/76) razvrstane u oblasti delatnosti sa sledećim šiframa i nazivima:
1) Oblast 01 - Industrija i rudarstvo;
2) Oblast 02 - Poljoprivreda i ribarstvo;
3) Oblast 03 - Šumarstvo;
4) Oblast 04 - Vodoprivreda;
5) Oblast 05 - Građevinarstvo;
6) Oblast 06 - Saobraćaj i veze;
7) Oblast 07 - Trgovina;
8) Oblast 08 - Ugostiteljstvo i turizam;
9) Oblast 09 - Zanatstvo i lične usluge;
10) Oblast 10 - Stambeno-komunalne delatnosti i uređenje naselja i prostora;
11) Oblast 11 - Finansijske, tehničke i poslovne usluge, osim podgrupe delatnosti 110612 - Instraživačko-razvojne usluge i društvenim delatnostima i 110904 - Advokatske i druge usluge.
Organizacije i zajednice iz člana 4. Zakona o jedinstvenoj klasifikaciji delatnosti koje su, u skladu sa tim zakonom, razvrstane u oblasti navedene u stavu 1. ove tačke, smatraju se organizacijama i zajednicama iz oblasti privrede.
2.
Vanprivredne delatnosti (društvene i druge delatnosti) su sve grane, grupe i podgrupe delatnosti koje su prema Jedinstvenoj klasifikaciji delatnosti, koja čini sastavni deo odluke o jedinstvenoj klasifikaciji delatnosti razvrstane u oblasti delatnosti sa sledećim šiframa i nazivima:
1) Oblast 11 - Finansijske, tehničke i poslovne usluge - samo podgrupe delatnosti 110612 - Istraživačko-razvojne usluge i društvenim delatnostima i 110904 - Advokatske i druge usluge;
2) Oblast 12 - Obrazovanje, nauka, kultura i informacije;
3) Oblast 13 - Zdravstvena i socijalna zaštita;
4) Oblast 14 - Društveno-političke zajednice, samoupravne interesne zajednice i društveno-političke organizacije.

Recimo ovde se vanprivredne delatnosti izjednačuju sa kvartarnim sektorom što bi možda moglo biti rešenje u pravcu ispravnog prevoda na engleski
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/0038-982X/2006/0038-982X0...
kvartarnom sektoru (tzv. vanprivredne delatnosti – obrazovanje, zdravstvo, državna uprava)
http://sh.wikipedia.org/wiki/Ugostiteljstvo
Kvartarni sektor
Obrazovanje · Nauka · Kultura · Informacije · Zdravstvo · Socijalna zaštita

http://geography.about.com/od/urbaneconomicgeography/a/secto...
Quaternary Sector
The quaternary sector of the economy consists of intellectual activities. Activities associated with this sector include government, culture, libraries, scientific research, education, and information technology.

Vesna Maširević
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 6

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  TamaraP: Nace Rev 2. je klasifikacija ekonomskih aktivnosti EU iz koje se vidi da su sve aktivnosti ekonomske: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-RA-07-0...
25 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search