criză clasică

English translation: common attack

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:criză clasică
English translation:common attack
Entered by: micawber_7

13:25 Mar 31, 2017
Romanian to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Psihiatrie
Romanian term or phrase: criză clasică
Termenul apare în anamneza unui pacient psihiatric, în contrast cu "criză coleroasă":

X afirmă că este o persoană impulsivă, cu prezență de crize coleroase și crize clasice.

Criză coleroasă aș traduce "fit of anger".

Multumesc!
micawber_7
United States
common attack
Explanation:
"criza coleroasa" cred ca se refera la "rage attack." In orice caz, nu as folosi "seizure" (febrile seizure - convulsie, epileptic seizure - criza epileptica).





Selected response from:

Sorina C
Canada
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3common/typical seizure (fit)
Simona Pop
3common attack
Sorina C


Discussion entries: 1





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
common attack


Explanation:
"criza coleroasa" cred ca se refera la "rage attack." In orice caz, nu as folosi "seizure" (febrile seizure - convulsie, epileptic seizure - criza epileptica).








    https://www.cedars-sinai.edu/Patients/Health-Conditions/Rage-Attacks.aspx
    https://medlineplus.gov/seizures.html
Sorina C
Canada
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Multumesc!
Notes to answerer
Asker: De acord, nici eu nu as folosi "seizure", trimite mai degraba la epilepsie.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
common/typical seizure (fit)


Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2017-03-31 16:03:18 GMT)
--------------------------------------------------

criză
www.dex.ro
2. Moment critic, culminant, în evoluția care precedă vindecarea sau agravarea unei boli; declanșare bruscă a unei boli sau apariția unui acces brusc în cursul unei boli cronice.
4. Fază critică în dezvoltarea unei boli ca semn al unei schimbări în bine sau în rău.
4. fază critică în evoluția unei boli.
Criză de nervĭ, atac de nervĭ

criză = seizure ori fit

http://www.webmd.boots.com/a-to-z-guides/seizures-fits-sympt...

ex: epileptic seizure / epileptic fit

clasic
www.dex.ro
CLÁSIC adj. 1. caracteristic, reprezentativ, specific, tipic. (Un exemplu ~.) 2. curent, frecvent, obișnuit, tradițional, uzual. (Un procedeu tehnic ~.)
common
typical
specific
frequent

--------------------------------------------------
Note added at 2 days19 hrs (2017-04-03 08:36:05 GMT)
--------------------------------------------------

Not everyone who has a seizure will be diagnosed with epilepsy.
Causes of non-epileptic seizures include diabetes, heart conditions and mental health conditions.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days19 hrs (2017-04-03 08:40:50 GMT)
--------------------------------------------------

http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/seizure

sei·zure (Sz), (sē'zhŭr),
1. An attack; the sudden onset of a disease or of certain symptoms.

Simona Pop
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker: Nu as folosi "seizure", care trimite mai degraba la criza epileptica.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search