masini cu comanda numerica

English translation: digital control machines tools sau numrical control machines tools

13:50 Sep 7, 2005
Romanian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / masini cu comanda numerica
Romanian term or phrase: masini cu comanda numerica
Frezarea si gaurirea se realizeaza cu masini cu comanda numerica

Ma puteti ajuta va rog?
Aha cucu
English translation:digital control machines tools sau numrical control machines tools
Explanation:
Masini cu comanda numerica sau digitala sunt cele care asigura precizii foarte mari in prelucrarea prin aschiere. Se mai folosea in limba romana si termenul de masini "in coordonate"
Selected response from:

ZAMOLXIS
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8numerically controlled machines
Valentin Alupoaie
5Computer Numerical Control (CNC) machine
Jarrox
4 +1digital control machines tools sau numrical control machines tools
ZAMOLXIS


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
digital control machines tools sau numrical control machines tools


Explanation:
Masini cu comanda numerica sau digitala sunt cele care asigura precizii foarte mari in prelucrarea prin aschiere. Se mai folosea in limba romana si termenul de masini "in coordonate"

ZAMOLXIS
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Hritcu
1 min

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
numerically controlled machines


Explanation:
vezi "numerically controlled" in GDT

ar merge si "numeric command machines"

Archilab 1999
... mathematically as a species of seamless weaving and realizable with the use
of numeric command machines, hints at form to come, at volute-tecnics. ...
www.archilab.org/public/1999/artistes/deco01en.htm - 42k - Cached - Similar pages

Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences - <B ...
... video cameras, pan-tilt, industrial robots, welding machines, numeric command
machines, programmable logical controllers, toys, among others. ...
www.scielo.br/scielo.php?pid=S0100-73862002000200007&script... - 37k - Cached - Similar pages

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2005-09-07 14:09:06 GMT)
--------------------------------------------------

Functioneaza fara interventie umana, pe baza unor seturi de instructiuni codate (pe banda perforata, suporturi magnetice, sau cel mai probabil direct de la un computer).

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2005-09-07 14:13:24 GMT)
--------------------------------------------------

Granddictionnaire:

français
machine-outil ŕ commande numérique n. f.

anglais
numerically controlled machine

synonyme(s)
numerical control machine

Valentin Alupoaie
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristian Nicolaescu: mai utilizat sub forma prescurtata "NC machines", 9.450 aparitii pe Google
20 mins
  -> multumesc

agree  Paula Dana Szabados
1 hr
  -> multumesc

agree  Andrei A.Albu
1 hr
  -> multumesc

agree  Hezy Mor
1 hr
  -> multumesc

agree  eVerbum (X)
2 hrs
  -> multumesc

agree  cortezz (X)
2 hrs
  -> multumesc

agree  Luminita Duta: a doua forma este mai corecta: 'numerical control machines', sau 'NC machines'; termenul l-am intalnit intr-o carte de specialitate din editura Addison-Wesley, publicata in SUA
4 hrs
  -> multumesc

agree  Bogdan Burghelea
6 hrs
  -> multumesc

4444 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Computer Numerical Control (CNC) machine


Explanation:
exista o denumire consacrata, nu este necesar sa explicam ce fac/cum functioneaza aceste masini si nici sa gasim o sintagma aproximativ echivalenta

Example sentence(s):
  • Learn how The Introduction to Computer Numerical Control (CNC) Machining enables computers to control manufacturing tools and how to select, program and operate a CNC machine.

    Reference: http://www.edx.org/course/introduction-computer-numerical-co...
Jarrox
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search