titlu executoriu spre urmarire si executare

English translation: (present) enforceable (debt) instruments/titles/deeds for seizure and enforcement

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:titlu executoriu spre urmarire si executare
English translation:(present) enforceable (debt) instruments/titles/deeds for seizure and enforcement
Entered by: alyonarusu

10:52 Jul 22, 2015
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / procura
Romanian term or phrase: titlu executoriu spre urmarire si executare
Buna!
Traduc o procura in engleza si apare acest termen.
Ati putea sa ma ajutati cu o varianta in engleza?
Mersi!
Iata si contextul:
Reprezentantul va avea dreptul sa prezinte un titlu executoriu spre urmarire si executare.
alyonarusu
Moldova
(present) enforceable (debt) instruments/titles/deeds for seizure and enforcement
Explanation:
http://legeaz.net/dictionar-juridic/titlu-executoriu
= înscrisul întocmit de către organul competent, cu respectarea prevederilor legii, în virtutea căruia devine posibilă punerea în executare pe cale silită a creanţei pe care o constată.
Aici listează mai multe tipuri de documente care au caracter de titlu executoriu, de aceea aş evita să mă limitez strict la "order". De ex. şi deciziile ANAF au caracter de titlu executoriu şi nu le-aş numi neapărat "order".

https://books.google.ro/books?id=mpnwBwAAQBAJ&dq="enforceabl...
HERBST
Springer Science & Business Media, Dec 6, 2012 - Science - 986 pages
Acest dicţionar, drept că nu ştiu cât de recunoscut, foloseşte enforceable deed (pag. 897).

Iar aici apare enforceable instrument, varianta mai generală pe care o susţin şi eu:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN-RO/TXT/?uri=CELEX:...

http://www.lexology.com/library/detail.aspx?g=c0f0aac4-23d7-...
A study on the actionability of an enforceable notarized debt instrument
Watson & Band Law Offices

https://books.google.ro/books?id=aIscYIKBG90C&dq=enforceable...
Enforcement of Judgments in Europe
Wendy A. Kennett
Oxford University Press
Pe pagina 64, termenul francez title exécutoire se traduce cu enforceable title sau enforceable instrument.

Urmărire:
http://www.cjo.ro/executarea-silita-in-dreptul-civil/
Urmarirea bunurilor mobile reprezinta acea forma de executare prin care executorul judecatoresc practic vinde bunurile mobile ale debitorului in vederea recuperarii creantei creditorului.
În kudoz a mai fost, se traduce cu legal seizure.
http://www.rt.com/news/270205-argentine-falklands-assets-sei...
Argentine court orders seizure of Falklands/Malvinas ‘illegal’ oil drillers’ assets

https://www.lawhelpontario.org/lawsuits-disputes/superior-co...
If you are seeking an order for the payment or recovery of money, in order to collect on the amount awarded, a debtor (the person who owes money) must have money, assets that can be seized and sold...
Selected response from:

Annamaria Amik
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2(present) enforceable (debt) instruments/titles/deeds for seizure and enforcement
Annamaria Amik
2judgment for pursuit and enforcement
Adrian MM. (X)


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
judgment for pursuit and enforcement


Explanation:
executiry title in most Romance lingos means a judgment or judgment debt.

On the the following IATE website entries, an order fo enforcement is usually called an 'exequatur':

Accounting, FINANCE [COM] Full entry
RO
titlu executoriu

EN
executory title

writ of execution



Ruling, EU country, Eastern Europe [COM] Full entry
RO
titlu executoriu

EN
enforcement order



European Union, Civil law [COM] Full entry
RO
titlu executoriu european

EN
European enforcement order



Accounting [COM] Full entry
RO
contract cu titlu executoriu

EN
executory contract




Adrian MM. (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 190

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
(present) enforceable (debt) instruments/titles/deeds for seizure and enforcement


Explanation:
http://legeaz.net/dictionar-juridic/titlu-executoriu
= înscrisul întocmit de către organul competent, cu respectarea prevederilor legii, în virtutea căruia devine posibilă punerea în executare pe cale silită a creanţei pe care o constată.
Aici listează mai multe tipuri de documente care au caracter de titlu executoriu, de aceea aş evita să mă limitez strict la "order". De ex. şi deciziile ANAF au caracter de titlu executoriu şi nu le-aş numi neapărat "order".

https://books.google.ro/books?id=mpnwBwAAQBAJ&dq="enforceabl...
HERBST
Springer Science & Business Media, Dec 6, 2012 - Science - 986 pages
Acest dicţionar, drept că nu ştiu cât de recunoscut, foloseşte enforceable deed (pag. 897).

Iar aici apare enforceable instrument, varianta mai generală pe care o susţin şi eu:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN-RO/TXT/?uri=CELEX:...

http://www.lexology.com/library/detail.aspx?g=c0f0aac4-23d7-...
A study on the actionability of an enforceable notarized debt instrument
Watson & Band Law Offices

https://books.google.ro/books?id=aIscYIKBG90C&dq=enforceable...
Enforcement of Judgments in Europe
Wendy A. Kennett
Oxford University Press
Pe pagina 64, termenul francez title exécutoire se traduce cu enforceable title sau enforceable instrument.

Urmărire:
http://www.cjo.ro/executarea-silita-in-dreptul-civil/
Urmarirea bunurilor mobile reprezinta acea forma de executare prin care executorul judecatoresc practic vinde bunurile mobile ale debitorului in vederea recuperarii creantei creditorului.
În kudoz a mai fost, se traduce cu legal seizure.
http://www.rt.com/news/270205-argentine-falklands-assets-sei...
Argentine court orders seizure of Falklands/Malvinas ‘illegal’ oil drillers’ assets

https://www.lawhelpontario.org/lawsuits-disputes/superior-co...
If you are seeking an order for the payment or recovery of money, in order to collect on the amount awarded, a debtor (the person who owes money) must have money, assets that can be seized and sold...

Annamaria Amik
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 166
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Liviu-Lee Roth
2 hrs
  -> mulțumesc pentru confirmare :)

agree  Iosif JUHASZ
63 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search