https://wiki.proz.com/kudoz/polish-to-german/slang/844959-powt%C3%B3rka-z-historii.html

powtórka z historii

German translation: Auffrischung der Geschichtskenntnisse

11:28 Oct 22, 2004
Polish to German translations [Non-PRO]
Slang
Polish term or phrase: powtórka z historii
czyli takie niby szkolne przypomnienie sobie faktów z historii
Lucyna Długołęcka
Poland
German translation:Auffrischung der Geschichtskenntnisse
Explanation:
ostro¿na propozycja
Selected response from:

Iwona Domanska
Poland
Grading comment
Dziêki za wszystkie propozycje, zdecydowa³am siê w³aœnie na Auffrischung der Geschichem jak Zbigniew mówi.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Auffrischung der Geschichtskenntnisse
Iwona Domanska
3Wiederholung des Geschichematerials
SATRO
2Das Alte aufs Neue
Agnieszka Hayward


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
powtórka z historii
Auffrischung der Geschichtskenntnisse


Explanation:
ostro¿na propozycja

Iwona Domanska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
Grading comment
Dziêki za wszystkie propozycje, zdecydowa³am siê w³aœnie na Auffrischung der Geschichem jak Zbigniew mówi.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wolfgang Jörissen: wole Auffrischung
33 mins
  -> dziękuję :)

agree  Zbigniew Zawada: Ale "Auffrischung der Geschichte", bo w tym zwrocie nie chodzi o powtórkę lekcji historii tylko samych zdarzeń historycznych
8 hrs
  -> no właśnie nie byłam tego do końca pewna, bo Lucyna podaje w wyjaśnieniu, że "niby szkolne"

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
powtórka z historii
Wiederholung des Geschichematerials


Explanation:
Ostro¿na propozycja

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Wolfgang Jörissen: zamiast Material lepiej Stoff
25 mins
  -> Tak w sumie też racja....

3 days 9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
powtórka z historii
Das Alte aufs Neue


Explanation:
taka wariacja, po upewnieniu sie, ze to prasowe, ciut w analogii do "powtorki z rozrywki"
HTH

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 9 hrs 14 mins (2004-10-25 20:43:11 GMT)
--------------------------------------------------

... radiowej ;)

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 9 hrs 15 mins (2004-10-25 20:44:17 GMT)
--------------------------------------------------

ew.: Die selbe Geschichte ad nauseam/ noch einmal/ nochmal

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: