zakresowość

German translation: Messspanne

20:15 Sep 25, 2007
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Metrology
Polish term or phrase: zakresowość
zakresowość gazomierza – stosunek minimalnego strumienia objętości do maksymalnego strumienia objętości wyrażony w postaci cyfry 1, następującego po niej dwukropka oraz określonej liczby;

Znowu jakieś cudo wymyślili...
Aleksandra Kwasnik
Germany
German translation:Messspanne
Explanation:
www.mw-import.de/prueftechnik/messspanne.html

Den messbaren Abstand zwischen dem Anfangswert und dem Endwert eines Messbereiches bezeichnet man in der Messtechnik die Messspanne.


--------------------------------------------------
Note added at   11 godz. (2007-09-26 07:47:50 GMT)
--------------------------------------------------

Rzeczywiście, trochę śliska sprawa: zakres pomiarowy to odstęp A (dolny koniec) - B (górny koniec), a tutaj jest odwrotność ilorazu, czyli 1:(B/A). Powinienem był dać niższą pewność.

--------------------------------------------------
Note added at   11 godz. (2007-09-26 07:53:46 GMT)
--------------------------------------------------

Wycofuję odpowiedź, nie mam innej. Spróbuj poszukać w słowniku w tym linku.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Messspanne
Andrzej Mierzejewski
3Messbereich
Aleksandra Malina


Discussion entries: 6





  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Messspanne


Explanation:
www.mw-import.de/prueftechnik/messspanne.html

Den messbaren Abstand zwischen dem Anfangswert und dem Endwert eines Messbereiches bezeichnet man in der Messtechnik die Messspanne.


--------------------------------------------------
Note added at   11 godz. (2007-09-26 07:47:50 GMT)
--------------------------------------------------

Rzeczywiście, trochę śliska sprawa: zakres pomiarowy to odstęp A (dolny koniec) - B (górny koniec), a tutaj jest odwrotność ilorazu, czyli 1:(B/A). Powinienem był dać niższą pewność.

--------------------------------------------------
Note added at   11 godz. (2007-09-26 07:53:46 GMT)
--------------------------------------------------

Wycofuję odpowiedź, nie mam innej. Spróbuj poszukać w słowniku w tym linku.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thanks!
Notes to answerer
Asker: Aha, czyli po prostu "zakres pomiarowy"?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: Definitiv Meßspanne/Dynamik (angegebem in 1:xx). "Stosunek pomiędzy największym, możliwym do zmierzenia przez układ pomiarowy przepływem do najmniejszego przepływu nazywamy zakresowością"//Nie bierz tego osoboscie. Moj agree kazdemu sie moze zdarzyc ;-)
22 hrs
  -> A jednak było dobrze? Nie wierzę. Play it again, Crannmer :-)

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Messbereich


Explanation:
Coś znalazłam idąc tropem adresu, który masz na górze. Ta "zakresowość" przeważnie wynosi 1:20. Pewna nie jestem, sprawdź jeszcze linka, którego podaje na dole i porównaj z tym u góry.

--------------------------------------------------
Note added at   15 godz. (2007-09-26 11:59:46 GMT)
--------------------------------------------------

heheheh, wyprzedziłaś mnie :-))))


    Reference: http://66.102.9.104/search?q=cache:60GGo6Kkj2IJ:www.strom.de...
Aleksandra Malina
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: Meßbereich to wielkosc absolutna, Meßspanne to wielkosc wzgledna.
18 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search