leczenie zachowawcze

German translation: konservative Behandlung

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:leczenie zachowawcze
German translation:konservative Behandlung
Entered by: Alina Brockelt

12:33 Dec 18, 2006
Polish to German translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: leczenie zachowawcze
Ze szpitalnej karty wypisowej:
"Zastosowanoa leczenie zachowawcze"
Alina Brockelt
konservative Behandlung
Explanation:
i to różnych dziedzinach med.

--------------------------------------------------
Note added at 2 Stunden (2006-12-18 14:36:36 GMT)
--------------------------------------------------

może być też Therapie - ale inaczej niż konservativ raczej nie.

--------------------------------------------------
Note added at 3 Stunden (2006-12-18 16:22:28 GMT)
--------------------------------------------------

w PL można użyć terminów: lecznie operacyjne / nieoperacyjne
tu użyto: zachowawcze, a nie "nieoperacyjne"; różnica nie jest bardzo duża, ale dla metodologii tłum. istotna.
---> zachowawcze/operacyjne
---> nieoperacyjne/operacyjne
DE konservativ od conservare, conservatum ===> schonen, bewahren, erhalten - jeżel istotna miałaby być stylistyka.
Selected response from:

rjz
Grading comment
Dziękuję bardzo. Połowa punktów niewątpliwe należy się Crannmerowi, ale że w tłumaczeniu zastosowałam ten termin, to punkty "przydzielam" rjz.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3konservative Behandlung
rjz
4 +3nichtoperative Behandlung/Therapie
Crannmer
5Präventivbehandlung
Maciej Andrzejczak
4 +1konservative Behandlung / Therapie
bdasler
4vorbeugende Behandlung
Joanna Łuczka


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Präventivbehandlung


Explanation:
Die Präventivbehandlung mit Beta-mannan ist besonders wichtig, wenn Sie irgendwann HPV-Probleme, solche wie zervikale Dysplasie oder Gentalwarzen hatten, ...
www.health-science-report.com/cgi-bin/alotek.cgi?topics=4;l...

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vorbeugende Behandlung


Explanation:
http://www.google.pl/search?hl=pl&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=...

Joanna Łuczka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 21

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
nichtoperative Behandlung/Therapie


Explanation:
nichtoperative Behandlung/Therapie

leczenie zachowawcze to opozycja do leczenia operacyjnego i jako takie nie ma _nic_ wspolnego ani z profilaksa, ani z prewencja.

Istnienie wyrazenia podanego w odpowiedzi (udowodnione referencjami min. w guglu) nie jest gwarancja, ze podne wyrazenie jest odpowiednikiem wyrazenia podanego w pytaniu.


--------------------------------------------------
Note added at 38 Min. (2006-12-18 13:12:40 GMT)
--------------------------------------------------

Vgl.

http://www.google.de/search?hl=de&q=leczenie zachowawcze ope...

mit

http://www.google.de/search?hl=de&q=operative nichtoperative...



Crannmer
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Łuczka: Racja!
8 mins
  -> thx 8-)

agree  moser.ilja
9 mins
  -> thx

agree  Grażyna Lesińska: konservativ=nicht operativ i odwrotnie :)// jawohl :))
22 hrs
  -> thx & mein Reden :-) BTW nichtoperativ. (Nieder mit der neuen Schlechtgertenntschreibung und dem Deppen Leer Zeichen ;-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
konservative Behandlung / Therapie


Explanation:
to chyba raczej tak będzie. pozdr.

bdasler
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grażyna Lesińska: http://de.wikipedia.org/wiki/Konservative_Therapie
21 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
konservative Behandlung


Explanation:
i to różnych dziedzinach med.

--------------------------------------------------
Note added at 2 Stunden (2006-12-18 14:36:36 GMT)
--------------------------------------------------

może być też Therapie - ale inaczej niż konservativ raczej nie.

--------------------------------------------------
Note added at 3 Stunden (2006-12-18 16:22:28 GMT)
--------------------------------------------------

w PL można użyć terminów: lecznie operacyjne / nieoperacyjne
tu użyto: zachowawcze, a nie "nieoperacyjne"; różnica nie jest bardzo duża, ale dla metodologii tłum. istotna.
---> zachowawcze/operacyjne
---> nieoperacyjne/operacyjne
DE konservativ od conservare, conservatum ===> schonen, bewahren, erhalten - jeżel istotna miałaby być stylistyka.

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 52
Grading comment
Dziękuję bardzo. Połowa punktów niewątpliwe należy się Crannmerowi, ale że w tłumaczeniu zastosowałam ten termin, to punkty "przydzielam" rjz.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: moj drugi link wskazuje, ze inaczej rowniez jak najbardziej
44 mins

agree  Grażyna Lesińska: http://de.wikipedia.org/wiki/Konservative_Therapie
21 hrs

agree  iceblue
21 hrs

agree  Danuta Polanska
3 days 6 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search