zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa,życia i zdrowia ludzi

German translation: Gefährdung der äußeren oder inneren Sicherheit, der Gesundheit und des Lebens der Bürger

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa,życia i zdrowia ludzi
German translation:Gefährdung der äußeren oder inneren Sicherheit, der Gesundheit und des Lebens der Bürger
Entered by: Daisy7

10:09 Mar 10, 2005
Polish to German translations [PRO]
Law (general)
Polish term or phrase: zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa,życia i zdrowia ludzi
2) eine Gefährdung der äußeren Sicherheit, von Leib und Leben ?
Daisy7
Gefährdung der äußeren oder inneren Sicherheit, der Gesundheit und des Lebens der Bürger
Explanation:
propozycja
Selected response from:

Bozena Meske
Grading comment
dziekuje wsz. bardzo serdecznie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3Gefährdung der äußeren oder inneren Sicherheit, der Gesundheit und des Lebens der Bürger
Bozena Meske
4 +1Gefährdung der Landesverteidigung
rjz
3Gefahr für die Verteidigung oder Sicherheit des Staates sowie Leib und Leben der Menschen
Radson


Discussion entries: 5





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
zagro¿enie dla obronnoœci lub bezpieczeñstwa pañstwa,¿ycia i zdrowia ludzi
Gefährdung der äußeren oder inneren Sicherheit, der Gesundheit und des Lebens der Bürger


Explanation:
propozycja

Bozena Meske
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 11
Grading comment
dziekuje wsz. bardzo serdecznie

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alina Brockelt: ale zamiast "Bürger" dałabym "Menschen"
4 mins
  -> Dziekuje

agree  Jerzy Czopik: mnie się podoba
4 mins
  -> Dziekuje

neutral  rjz: des Menschenlebens und der Gesundheit; z ubolewaniem: użycie "Bürger" ma tu małe uzasadnienie.
43 mins

agree  Ewunia
2 days 4 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zagro¿enie dla obronnoœci lub bezpieczeñstwa pañstwa,¿ycia i zdrowia ludzi
Gefahr für die Verteidigung oder Sicherheit des Staates sowie Leib und Leben der Menschen


Explanation:
troche to "na zywca" ale i sam oryginal jest mocno "naciagany"



Radson
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 40

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zagro¿enie dla obronno¶ci
Gefährdung der Landesverteidigung


Explanation:
wörtlich (was auch akzeptabel ist) "Verteidigungsfähigkeit
lepiej nie nominalnie,tylko: wer .... usw. gefährdert
/tak s± formu³owne przepisy kodeksu k./
kodeksowo mówi siê te¿ o "os³abiniu mocy obronnej"

rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 115

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  krzysiek12
1 min




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search