policyjna renta inwalidzka

German translation: Dienstunfähigkeitsrente für Polizeibeamte

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:policyjna renta inwalidzka
German translation:Dienstunfähigkeitsrente für Polizeibeamte
Entered by: rjz

09:26 May 6, 2010
Polish to German translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Versicherungen
Polish term or phrase: policyjna renta inwalidzka
Czy "Invalidenrente" jest jeszcze do zaakceptowania, bo takiego tłumaczenia domaga się klient?
rjz
Dienstunfähigkeitsrente für Polizeibeamte
Explanation:
Generalnie sceptycznie podchodzę do tłumaczeniowych życzeń klientów (Chirurgowi nikt nie waży się podpowiedzieć jaki organ ma nam usunąć...).
Invalidenrente jest pewnie do zaakceptowania, jednak jest to określenie już nie używane i lekko trącące byłym NRD :)
Selected response from:

Alina Brockelt
Grading comment
thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Dienstunfähigkeitsrente für Polizeibeamte
Alina Brockelt
3 +1Polizei-Invalidenrente
Wolfgang Jörissen
4Invaliden-Polizeirente
Alicja Bloemer
3Polizei-Invalidenrente
Alicja Butkiewicz-Hübscher


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Invaliden-Polizeirente


Explanation:
Takbym to napisala

Alicja Bloemer
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Polizei-Invalidenrente


Explanation:
Ich würde zuerst schreiben, woher die Rente stammt. Finde ich hier (http://lexetius.com/1999,1480) auch bestätigt, wobei sich dies jedoch auf DDR-Verhältnisse bezieht.
Als Alternative: Invalidenrente für Polizeibeamte (mit "ehemaligen" wäre ich vorsichtig, Beamter ist man in D schließlich in der Regel auf Lebenszeit).

Wolfgang Jörissen
Belize
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sonja Stankowski
23 hrs

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Polizei-Invalidenrente


Explanation:
Pojecie jest do zaakceptowania, ale wydaje mi sie pojeciem potocznym. Zalezy tez,kiedy zostala ona przydzielona. Sa na to tez inne pojecia: Berufsunfähigkeitsrente,Erwerbsunfähigkeitsrente,Erwerbsminderungsrente
http://www.verbraucherzentrale-rlp.de/UNIQ127313880119006/li...

A tu znajdziesz pojecie podane przeze mnie:
http://lexetius.com/1999,1480

Pewnosc odp. srednia, bo to informacje na szybkiego, ale mam nadzieje, ze beda pomocne.
Pozdrawiam,al.

Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 96

3 days 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Dienstunfähigkeitsrente für Polizeibeamte


Explanation:
Generalnie sceptycznie podchodzę do tłumaczeniowych życzeń klientów (Chirurgowi nikt nie waży się podpowiedzieć jaki organ ma nam usunąć...).
Invalidenrente jest pewnie do zaakceptowania, jednak jest to określenie już nie używane i lekko trącące byłym NRD :)

Alina Brockelt
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 237
Grading comment
thx




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search