mediacje przedsądowe

German translation: vorgerichtliche Mediation

21:36 Aug 1, 2005
Polish to German translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / law general
Polish term or phrase: mediacje przedsądowe
jakby to było ładnie po niemiecku :)
oferta firmy:
usługi w zakresie:
reprezentacja handlowa:
- windykacja wymagalnych nalezności a w tym mediacje przedsadowe, postepowanie sądowe oraz egzekucyjne.
Kinzer
German translation:vorgerichtliche Mediation
Explanation:
tak by by³o najbli¿ej orygnia³u, i generalnie te¿ ok.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 8 mins (2005-08-02 21:44:16 GMT)
--------------------------------------------------

przedprocesowe jest chyba nawet lepiej - z tym, ¿e podzia³ np. vorprozessuale/prozessuale (Kosten des Rechtsanwaltes) - wcale nie ma nic wspólnego z mediacj±;
A w AU robi siê to np. tak (EN->PL):
http://www.familycourt.gov.au/presence/resources/file/eb000e...
Selected response from:

rjz
Grading comment
DZIÊKUJÊ!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2vorgerichtliche Mediation
rjz
4außergerichtliche Mediation
Danuta Polanska
3vorgerichliche Verhandlungen
iceblue
3außergerichtliche Verhandlungen
Radson


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
außergerichtliche Verhandlungen


Explanation:
propozycja


    Reference: http://www.google.de/search?hl=de&q=%22au%C3%9Fergerichtlich...
Radson
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 40

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mediacje przeds¹dowe
vorgerichliche Verhandlungen


Explanation:
tzn. zanim sprawa zostanie skierowana na droge sadowa

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 18 mins (2005-08-02 06:54:16 GMT)
--------------------------------------------------

Vorgerichtliche Verhandlungen über ein Nutzungsentgelt waren gescheitert.
Das Landgericht Augsburg gab der auf § 1004 Abs. 1 BGB gestützten Klage mit ...
www.bayern.verfassungsgerichtshof.de/ 84-VI-04-Entscheidung.htm

iceblue
Austria
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mediacje przeds¹dowe
außergerichtliche Mediation


Explanation:
Den Begriff "Mediation" kann man hier nicht auslassen


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&client=firefox-a&rls=org.m...
Danuta Polanska
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 83

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
vorgerichtliche Mediation


Explanation:
tak by by³o najbli¿ej orygnia³u, i generalnie te¿ ok.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 8 mins (2005-08-02 21:44:16 GMT)
--------------------------------------------------

przedprocesowe jest chyba nawet lepiej - z tym, ¿e podzia³ np. vorprozessuale/prozessuale (Kosten des Rechtsanwaltes) - wcale nie ma nic wspólnego z mediacj±;
A w AU robi siê to np. tak (EN->PL):
http://www.familycourt.gov.au/presence/resources/file/eb000e...


    Reference: http://www.landgericht-osnabrueck.niedersachsen.de/master/C1...
rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 115
Grading comment
DZIÊKUJÊ!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annagil60
4 hrs

agree  Alina Brockelt: W s±dzie, w którym pracuję nazywane jest to również "vorprozessuale Mediation"
8 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search