Rama przedskrajna

German translation: der nächste Rahmen

12:43 Oct 12, 2016
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Polish term or phrase: Rama przedskrajna
Zalecenia dotyczące montażu hali namiotowej:
" Po zamontowaniu, zakotwieniu i tymczasowym zabezpieczeniu ramy szczytowej i przedskrajnej należy je połączyć płatwiami i założyć stężenia połaciowe oraz miedzysłupowe".
Keejkej
Germany
German translation:der nächste Rahmen
Explanation:
Określenie "rama przedskrajna" jest jak najbardziej prawidłowe - konstrukcję nośną hali tworzą 2 ramy skrajne (szczytowe) oraz ramy środkowe: 2 ramy przedskrajne oraz ramy pośrednie.

patrz (rys. 1):

http://chodor-projekt.net/encyclopedia/stalowe-dzwigary-krat...

W podanych kontekście

"Po zamontowaniu, zakotwieniu i tymczasowym zabezpieczeniu ramy szczytowej i przedskrajnej należy je połączyć płatwiami i założyć stężenia połaciowe oraz międzysłupowe"

bardziej logiczne jest określenie "der nächste Rahmen". Chodzi o kolejność montażu konstrukcji hali - zaczynamy go od którejś ramy szczytowej (Giebelrahmen), potem ustawiamy kolejną ramę (jest to rama przedskrajna - tu nazwiemy ją "nächster Rahmen"), natępnie wykonujemy opisane wyżej czynności (łączymy te dwie ramy płatwiami, zakładamy stężenia połaciowe oraz międzysłupowe), potem ustawiamy dalsze ramy pośrednie (za każdym razem łączymy je płatwiami, zakładamy stężenia połaciowe oraz międzysłupowe), potem drugą ramę przedskrajną (tu pasuje określenie "vorletzter Rahmen") i wreszcie drugą ramę szczytową (Giebelrahmen).
Selected response from:

Agnieszka Paleczny
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4der nächste Rahmen
Agnieszka Paleczny
4der vorletzte Rahmen
Dariusz Prochotta


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
der vorletzte Rahmen


Explanation:
nie jest to żaden termin fachowy. Po prostu chodzi drugą od brzegu ramę


Dariusz Prochotta
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 195

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
der nächste Rahmen


Explanation:
Określenie "rama przedskrajna" jest jak najbardziej prawidłowe - konstrukcję nośną hali tworzą 2 ramy skrajne (szczytowe) oraz ramy środkowe: 2 ramy przedskrajne oraz ramy pośrednie.

patrz (rys. 1):

http://chodor-projekt.net/encyclopedia/stalowe-dzwigary-krat...

W podanych kontekście

"Po zamontowaniu, zakotwieniu i tymczasowym zabezpieczeniu ramy szczytowej i przedskrajnej należy je połączyć płatwiami i założyć stężenia połaciowe oraz międzysłupowe"

bardziej logiczne jest określenie "der nächste Rahmen". Chodzi o kolejność montażu konstrukcji hali - zaczynamy go od którejś ramy szczytowej (Giebelrahmen), potem ustawiamy kolejną ramę (jest to rama przedskrajna - tu nazwiemy ją "nächster Rahmen"), natępnie wykonujemy opisane wyżej czynności (łączymy te dwie ramy płatwiami, zakładamy stężenia połaciowe oraz międzysłupowe), potem ustawiamy dalsze ramy pośrednie (za każdym razem łączymy je płatwiami, zakładamy stężenia połaciowe oraz międzysłupowe), potem drugą ramę przedskrajną (tu pasuje określenie "vorletzter Rahmen") i wreszcie drugą ramę szczytową (Giebelrahmen).

Agnieszka Paleczny
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search