miasto stopnia wojewodzkiego

German translation: Woiwodschaftsstadt

18:51 Jul 1, 2009
Polish to German translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / öffentliche Verwaltung
Polish term or phrase: miasto stopnia wojewodzkiego
z dokumentu z roku 1981

podpisal: WOJEWODA (Prezydent miasta stopnia wojewodzkiego)
..chodzi o Elblag

Dziekuje,al.
Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
German translation:Woiwodschaftsstadt
Explanation:
To w brew pozorom bardziej skomplikowane - gdyby to miało teraz jakieś znacznie -
Obecnie są to 2 różne urzędy...
* Präsident der Stadt Elbląg
* Woiwode der Woiwodschaft Elbląg /gdyby takie województwo przetrwało/
Zatem, co byś nie wpisała, to i tak będzie ok, bo to tylko miało podnieść rangę osoby . ... że nie jakiś tam prezydent, tylko miasta, które to stało się stolicą woj.
Pokręcone nieco..
Moja prop. jest tu najneutralniejsza .... kontekst w DE i tak będzie praktycznie niezrozumiały.

--------------------------------------------------
Note added at   3 godz. (2009-07-01 21:57:27 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście możesz też dosłownie... efekt będzie taki sam

:-)
Selected response from:

rjz
Grading comment
dziekuje, rowniez za wyjasnienia;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Woiwodschaftsstadt
rjz
4Woiwodschaftshauptstadt
Mirosław Wagner


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Woiwodschaftshauptstadt


Explanation:
Woiwodschaftshauptstadt

Mirosław Wagner
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Woiwodschaftsstadt


Explanation:
To w brew pozorom bardziej skomplikowane - gdyby to miało teraz jakieś znacznie -
Obecnie są to 2 różne urzędy...
* Präsident der Stadt Elbląg
* Woiwode der Woiwodschaft Elbląg /gdyby takie województwo przetrwało/
Zatem, co byś nie wpisała, to i tak będzie ok, bo to tylko miało podnieść rangę osoby . ... że nie jakiś tam prezydent, tylko miasta, które to stało się stolicą woj.
Pokręcone nieco..
Moja prop. jest tu najneutralniejsza .... kontekst w DE i tak będzie praktycznie niezrozumiały.

--------------------------------------------------
Note added at   3 godz. (2009-07-01 21:57:27 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście możesz też dosłownie... efekt będzie taki sam

:-)

rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 60
Grading comment
dziekuje, rowniez za wyjasnienia;)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search